ایرانسل می‌خواهد به شکل‌گیری استارتاپ‌های موفقی مانند اسنپ کمک کند

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
ایرانسل باتوجه‌به رسالت خود به‌عنوان اپراتور دیجیتال، با تأسیس مرکز نوآوری قصد دارد فضا را برای صاحبان ایده باز کند.
تبلیغات

اختتامیه‌ی مراسم «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل» یکشنبه ۱۸ آبان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن همایش‌های ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد. در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل یکی از رسالت‌های شرکت را «بازکردن فضا برای ایده‌های نو» برشمرد و با اشاره به تجربه‌ی موفق ایرانسل در سرمایه‌گذاری روی شرکت اسنپ، اظهار امیدواری کرد که چندین اسنپ دیگر در مرکز نوآوری ایرانسل توسعه یابند.

نوآوردگاه یا استارتاپ ویکند را مجموعه‌ی «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» با حضور ۱۰ تیم استارتاپی برگزار کرد. از سال گذشته، ایرانسل لبز شامل سه بخش «تحقیق و توسعه» و «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل» با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه‌ی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی و استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شد.

مصرف دیتا در ایرانسل امسال بیش از ۸۵ درصد رشد کرد

بیژن عباسی‌آرند به نقش ایرانسل به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران اشاره کرد و گفت هدف شرکت ارائه‌ی خدمات جدیدی است که متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان باشد و رضایت بیشتر آن‌ها را جلب کند؛ به‌خصوص پس از شیوع کرونا که نیاز جدی بشر به برخی خدمات را محسوس‌تر از پیش کرده است. عباسی گفت:

اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت می‌شد، کمتر کسی حس می‌کرد روزی این خدمات به نیاز جدی کشور و دنیا تبدیل شود؛ اما پدیده‌ی کرونا تحول دیجیتال را تسریع کرد و باعث شد که بسیاری از کشورها فراتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی، به فکر ایجاد و توسعه‌ی این خدمات بیفتند تا زمینه‌ی حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم شود.

ایرانسل که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا به‌دلیل فراهم‌بودن بسترهای خود دورکاری را تا حد زیادی اجرا کرد، توانست در ۶ ماهه‌ی ابتدایی سال جدید درمقایسه‌با سال قبل بیش از ۸۵ درصد رشد مصرف دیتا ثبت کند. باتوجه‌به ضرورت پایداری شبکه در زمان دورکارشدن نیروها، ایرانسل سعی کرد سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کند. همین موضوع نشان می‌دهد که با پایان‌گرفتن شیوع کرونا، خدمات زیادی همچنان به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند و شرکت‌های پیشرو باید این خدمات را توسعه دهند و آمادگی ارائه‌ی خدمات جدید را داشته باشند.

مدیرعامل ایرانسل می‌گوید ایرانسل سعی کرده مدلی تعریف کند که ظرفیت‌های موجود در کشور را به‌خدمت بگیرد. پیش‌از‌این، سرمایه‌گذاری ایرانسل در اسنپ به‌درستی انجام شد و اکنون اسنپ بیش از ۸۵ درصد سهم بازار در شهرهای مختلف ایران را در دست دارد و توانسته است نیازهای حوزه‌ی حمل‌و‌نقل شهری را برطرف کند. بر‌همین‌اساس، ایرانسل امیدوار است بتواند به شکل‌گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کند. عباسی‌آرند در همین زمینه به تأسیس مرکز نوآوری اشاره کرد و گفت: «در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ما است تا به‌عنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای صاحبان ایده باز کنیم.»

براساس هدف‌گذاری مرکز نوآوری ایرانسل، استارتاپ‌های فعال در این مرکز در حوز‌ه‌ی رفع نیازمندی‌های خود ایرانسل و بومی‌سازی آن و حل مشکلات داخلی فعالیت خواهند کرد و همچنین کسب‌و‌کارهای جدید را شکل می‌دهند تا شاهد توسعه‌ی اشتغال هم باشیم.

بیژن عباسی‌آرند با تشکر از حمایت‌های معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از کسب‌وکارهای نوپا و پیشروبودن حوزه‌ی ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات با تلاش‌های وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که با حمایت از پرورش ایده‌های جدید و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، گامی برای شکل‌دهی به کسب‌وکارهای نوپا و ارائه‌ی خدمات جدید و کمک به توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال کشور برداشته شود.

باتوجه‌به گفته‌های حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل، فردا داوری نهایی میان ۱۰ استارتاپ انتخاب‌شده در ارزیابی اولیه انجام می‌شود که امروز ایده‌های خود را شرح دادند و به سؤالات داوران جواب دادند. سپس، این استارتاپ‌ها وارد مرحله‌ی پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی می‌شوند و پس از ارزیابی نهایی، تیم‌های برتر از حمایت شرکت ویستا، به‌عنوان مجموعه‌ی سرمایه‌گذار ایرانسل، برخوردار می‌شوند.

اسامی تیم‌های برگزیده در وب‌سایت ایرانسل‌لبز به نشانی labs.irancell.ir اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات