راس یانگ: شایعه‌ی استفاده از نمایشگر mini-LED در آیپد مینی حقیقت ندارد

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته راس یانگ، تحلیلگر حوزه نمایشگر، احتمالا شایعات اخیر مبنی بر استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در نسل بعدی آیپد مینی در تضاد با حقیقت است.
تبلیغات

با نزدیک شدن به بازه‌ی رونمایی از محصولات جدید اپل در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی، اخبار و شایعات در مورد آن‌ها به‌شدت افزایش یافته و اخیرا نسل بعدی آیپد مینی در کانون توجهات قرار گرفته است. شایعات از مشخصات سخت‌افزاری بسیاری قدرتمند در کوچک‌ترین تبلت اپل حکایت دارند. روز گذشته، دیجی‌تایمز با استناد به منابع آگاه به زنجیره تأمین ادعا کرد که آیپد مینی بعدی از نمایشگر mini-LED برخوردار خواهد بود که می‌تواند کنتراست، روشنایی و عمق رنگی مشکی به‌مراتب بهتری در مقایسه با نمایشگرهای دیگر به ارمغان بیاورد؛ اما راس یانگ، تحلیلگر حوزه نمایشگر، گزارش مذکور را بی‌پایه و اساس می‌داند و معتقد است آیپد مینی بعدی به نمایشگر mini-LED مجهز نخواهد بود.

یانگ می‌گوید با شرکت Radiant Opto-Electronics در ارتباط بوده است و تأیید می‌کند که هیچ نشانه‌ای از تأمین واحد نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی در نسل بعدی آیپد مینی دیده نمی‌شود. این همان شرکتی است که دیجی‌تایمز ادعا می‌کند نور پس‌زمینه mini-LED را برای محصولاتی نظیر آیپد مینی تأمین می‌کند و در سه‌ماهه سوم سال جاری تحویل اپل خواهد داد.

در گذشته مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، گزارش داده بود که آیپد مینی بعدی با نمایشگر mini-LED در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد؛ اما همان‌طور که می‌دانید، این اتفاق به دلایلی که به همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات لجستیکی زنجیره تأمین نسبت داده می‌شود، رخ نداد. اخیراً مارک گِرمن از بلومبرگ گزارش داده است که آیپد مینی ۶ احتمالا نخستین بازطراحی عمده در این سری از تبلت‌های اپل را خواهد داشت و ظاهراً مانند محصولات اخیر این شرکت به اِلِمان‌های طراحی نمایشگر و لبه‌های تخت مزین خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیپد مینی ۶ به چه تراشه‌ای مجهز خواهد شد؛ اما طبق گزارشی از دیجی‌تایمز، این تبلت مانند سری آیفون ۱۳ از تراشه A15 به‌منظور تأمین قدرت پردازشی بهره خواهد گرفت. تراشه A15 احتمالا با توجه به فرایند ۵ نانومتری پلاس ساخته خواهد شد و دارای تعداد هسته‌های پردازشی و گرافیکی یکسان با تراشه A14 خواهد بود. این احتمال وجود دارد که آیپد مینی  بعدی مانند آیپد پرو ۲۰۲۱ در پیکربندی 5G نیز عرضه شود. از دیگر مشخصات احتمالی می‌توان به درگاه USB-C و مجهز شدن به اسمارت کانکتور اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود با توجه به کاهش حاشیه‌های نمایشگر، دکمه هوم حذف و حسگر تاچ آی‌دی روی دکمه پاور در فریم فوقانی دستگاه ادغام خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات