بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ [با بررسی ویدئویی]

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
گلکسی بادز پرو، جدیدترین هدفون سامسونگ و رقیبی برای ایرپاد پرو است که هم‌زمان با سری گلکسی S21 به بازار عرضه شد. با بررسی گلکسی بادز پرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری، به‌طور مداوم محصولات جدید برای طرفداران خود تولید کرده و به حوزه‌های نو ورود می‌کند. یکی از حوزه‌هایی که این شرکت از مدتی پیش در آن ورود کرده، لوازم و تجهیزات صدا از جمله هدفون است؛ بخشی که طی چند سال اخیر شاهد آزمون و خطاهای بسیار زیادی در آن بوده‌ایم.

گلکسی بادز پرو، جدیدترین عضو خانواده‌ی هدفون سامسونگ به‌حساب می‌آید که قصد دارد با ارائه‌ی ویژگی‌های بسیار زیاد از جمله توانایی حذف صدای محیط به یک رقیب جدی برای هدفون‌های کاملاً بی‌سیم بازار از جمله ایرپاد پرو تبدیل شود. سامسونگ از مدتی پیش با جدیت بیشتری اکوسیستم خود را گسترش می‌دهد و Galaxy Buds Pro دقیقاً در همین راستا عرضه شده است؛ این هدفون با دیگر گوشی‌های اندرویدی یا حتی iOS سازگاری دارد، اما برای بهره‌گیری از تمامی ویژگی‌های آن باید از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ استفاده کنید.

یکی از نکات بسیار جالب‌توجه در رابطه با گلکسی بادز پرو، زمان عرضه‌ی آن است؛ کمتر پیش می‌آید که شرکتی در فاصله‌ی زمان کم، محصول جدیدی از یک خانواده را عرضه کند؛ سامسونگ تنها پنج ماه پس از معرفی و عرضه‌ی گلکسی بادز لایو و هم‌زمان با رونمایی از خانواده S21 عضو جدید هدفون‌های خود را با اسم کامل Galaxy Buds Pro معرفی و در فاصله‌ی بسیار کوتاهی به بازار عرضه کرد.

شاید بتوان دلیل عجله‌ی سامسونگ را از دست ندادن گوی رقابت با دیگر رقبا در بازار هدفون‌های کاملاً بی‌سیم برشمرد. دلیل دیگری که می‌توان برای عجله‌ی سامسونگ متصور شد، دردسترس بودن یک هدفون بالارده برای کسانی بود که قصد داشتند گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی گلکسی S21 را تهیه کنند.

بررسی ویدئویی گلکسی بادز پرو سامسونگ

گلکسی ایربادز پرو، دارای تمامی ویژگی‌هایی است که یک کاربر انتظار آن‌ها را دارد. توانایی حذف صدای محیط، شارژدهی مناسب، قیمت رقابتی، شکل و شمایل بسیار کاربردی‌تر (نسبت به گلکسی بادز لایو)، کنترل‌های لمسی و حسگرهای متعدد، این محصول را روی کاغذ به یک هدفون جذاب و خواستنی تبدیل می‌کنند. آیا کره‌ای‌ها با عرضه‌ی گلکسی بادز پرو موفق به دستیابی به اهداف خود شده‌اند؟ برای یافتن پاسخ، بررسی گلکسی بادز پرو را در زومیت بخوانید.

طراحی گلکسی بادز پرو سامسونگ

همیشه اولین نکته‌ای که در یک محصول نظرات را به خود جلب می‌کند، طراحی آن است؛ چراکه طراحی ظاهری پیش‌از هرچیز در نگاه نخست نمود می‌یابد. یکی از اقدامات بسیار خوب سامسونگ در قبال ایربادز پرو، به تغییر زبان طراحی و بازگشتن به دوران گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس بازمی‌گردد. سامسونگ، گلکسی بادز لایو، هدفون قبلی خود را با زبان طراحی کاملاً منحصربه‌فرد «لوبیا»-شکل به بازار عرضه کرده بود؛ هدفونی که فارغ از بحث زیبایی، اصلاً کاربردی نبود و به‌خوبی درون گوش کاربر قرار نمی‌گرفت؛ بنابراین دیدن اینکه کره‌ای‌ها با محصول جدید خود به طراحی ساده، کاربردی و زیبای گذشته بازگشته‌اند، بسیار خوشایند به‌نظر می‌رسد.

هدفون های گلکسی بادز پرو سامسونگ درون جعبه

شمایل گلکسی بادز پرو بسیار شبیه به گلکسی بادز پلاس است؛ اما با دقت بیشتر به بادز پرو، به تفاوت‌های ظاهری کم؛ اما مهم آن با محصولات پیشین سامسونگ پی می‌بریم. وجود یک دریچه برای کم کردن فشار هوای داخل گوش و همچنین تغییرات جزیی در بخش براقِ رویی هدفون تنها تعدادی از تفاوت‌های ظاهری بادز پرو با محصولات قبلی به‌شمار می‌آیند.

جعبه‌ی شارژ گلکسی بادز پرو نیز بسیار کوچک است و به‌راحتی، بدون هیچ مشکلی در جیب یا کیف کاربر قرار می‌گیرد. دو چراغ روی شارژر بادز پرو وجود دارد که با سه رنگ قرمز، زرد و سبز، وظیفه‌ی نشان دادن میزان شارژ دستگاه را به کاربر دارد. این جعبه‌ی کوچک توسط کابل USB Type-C شارژ می‌شود و حتی از شارژ بی‌سیم نیز (هر چند روند شارژ شدن کندتر است) پشتیبانی می‌کند. به‌طور کلی طراحان سامسونگ با طراحی گلکسی بادز پرو و کیس آن توانسته‌اند در یک جعبه‌ی بسیار جمع‌و‌جور، محصولی زیبا، سبک و شکیل را دردسترس کاربر قرار دهند. یک کابل شارژ تایپ سی و سه جفت سَری با سایزهای مختلف دیگر محتویات جعبه‌ی Galaxy Buds Pro را تشکیل می‌دهند.

شارژ بی‌سیم گلکسی بادز پرو سامسونگ

یکی از مهم‌ترین مباحث در هدفون‌های کاملاً بی‌سیم، به‌راحتی آن‌ها در هنگام قرار دادن‌شان درون گوش بازمی‌گردد. اگر این محصولات نتوانند به‌خوبی درون گوش قرار بگیرند و کاربر همیشه دغدغه‌ی افتادن‌شان را داشته باشد، قطعاً آن محصول به یک شکست تبدیل می‌شود. با اینکه به نظر ما بهترین رویکرد را در قبال هدفون‌های کاملاً بی‌سیم برند بوز دارد (هدفون‌هایی که درون گوش قرار می‌گیرند و به دلیل داشتن یک بال کوچک پلاستیکی با یک چرخش درون فضای داخلی گوش قفل می‌شوند)، بررسی گلکسی بادز پرو نیز نشان می‌دهد که رویکرد سامسونگ نیز بسیار خوب و مناسب است.

در نگاه نخست ممکن است به نظر برسد که گلکسی بادز پرو با کمی فعالیت از گوش در خواهد آمد؛ اما پس از استفاده‌ی چندین روزه، هرگز چنین اتفاقی رخ نداد و حتی از دیگر هدفون‌های کاملاً بی‌سیم مانند AirPods Pro اپل، بسیار پایدارتر و راحت‌تر بود. مسئله‌ای که بادز پرو را به یک انتخاب بسیار خوب برای پیاده‌روی و ورزش تبدیل می‌کند. به این نکته، استاندارد IPX7 را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که گلکسی بادز پرو چرا برای ورزشکاران بسیار جذاب و خواستنی است.

گلکسی بادز پرو سامسونگ در گوش

معمولاً هدفون‌های کاملاً بی‌سیم (مانند ایرپاد پرو) به دلیل ظرافتی که دارند نهایتا می‌توانند درمقابل باران و تعرق کم، مقاوم باشند؛ اما دستاورد سامسونگ که موفق شده برای محصول خود استاندارد IPX7 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کند، بسیار قابل‌توجه است. استاندارد IPX7 نشان می‌دهد گلکسی بادز پرو می‌تواند تا نیم‌ساعت بدون هیچ‌گونه آسیبی در عمق یک متری آب قرار بگیرند. به همین دلیل استفاده از هدفون کاملاً بی‌سیم سامسونگ در باشگاه‌های ورزشی و دویدن‌های طولانی‌مدت هیچ مشکلی نخواهد داشت.

عملکرد و کیفیت صدای گلکسی بادز پرو سامسونگ

از بحث ظاهر و راحتی محصول که عبور کنیم، به بحث عملکرد آن می‌رسیم؛ گلکسی بادز پرو دارای امکانات بسیار زیادی است که متأسفانه برای بهره‌گیری از تمامی آن‌ها، مجبور هستید که از گوشی هوشمند یا تبلت برند سامسونگ استفاده کنید. با اینکه گلکسی بادز پرو با دیگر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید و حتی iOS نیز سازگاری دارد؛ اما دقیقاً مانند ایرپاد پرو اپل، برای بهره گرفتن از تمامی امکانات آن، باید هدفون را به یک دستگاه با برند یکسان متصل کرد.

جفت‌کردن گلکسی بادز پرو سامسونگ با گوشی سامسونگ

سطح بیرونی گلکسی بادز پرو لمسی است و مانند بسیاری دیگر از محصولات این‌چنینی، با یک‌بار ضربه پخش موسیقی شروع / متوقف می‌شود، با دوبار ضربه قطعه بعدی موسیقی پخش می‌شود و با سه‌بار ضربه نیز قطعه موسیقی قبلی بازپخش خواهد شد. با نگه داشتن انگشت روی هرکدام از هدفون‌های سمت چپ یا راست نیز یک عمل شخصی‌سازی شده اتفاق می‌افتد که به‌صورت پیش‌فرض بین حذف صدای محیط و پخش صدای محیط سوییچ می‌کند.

پل ارتباطی کاربر با بادز پرو اپلیکیشن مخصوص گجت‌های پوشیدنی سامسونگ است. ازطریق این نرم‌افزار کاربر می‌تواند تمامی تنظیمات مربوط به هدفون را انجام دهد. انتخاب بین حالت‌های مختلف اکولایزر، فعال کردن حالت «تعویض خودکار»، غیرفعال کردن قابلیت لمسی بادز پرو و تغییر حالت حذف صدای محیط از امکانات نرم‌افزار مخصوص گجت‌های پوشیدنی سامسونگ هستند.

هدفون های گلکسی بادز پرو سامسونگ روی ایکس باکس

کره‌ای‌ها برای گلکسی بادز پرو چندین حالت اکولایزر مختلف در نظر گرفته‌اند که کاربر بنا بر سلیقه و نوع موسیقی دلخواهش، می‌تواند آن‌ها را تغییر دهد. یکی از بهترین حالت‌های اکولایزر این هدفون، حالت پویا است. با انتخاب گزینه Dynamic، بنا به نوع موسیقی در حال پخش، هدفون به‌صورت خودکار بهترین اکولایزر را انتخاب می‌کند؛ حالتی که برای استفاده‌های روزمره بسیار کاربردی خواهد بود و با اینکه معمولاً تغییر در این حالات باعث می‌شود صدا از حالت اصلی خود خارج شود؛ اما اکولایزر پویای بادز پرو بسیار عملکرد خوبی را از خود به‌جای می‌گذارد.

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب گلکسی بادز پرو، قابلیت تعویض خودکار بین منبع پخش صدا به‌شمار می‌آید؛ با فعال‌سازی آن و در صورتی‌ که دارای چندین محصول برند سامسونگ باشید، می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ مشکل یا اقدامی منبع صدا را تعویض کنید؛ به‌طور مثال در حال تماشا کردن یک ویدئو روی تبلت سامسونگ خود هستید، موبایل سامسونگ شما زنگ می‌خورد. اگر قبلا گزینه‌ی یادشده را فعال کرده باشید، بدون هیچ مسئله‌ای ویدئو متوقف می‌شود، گلکسی بادز پرو منبع خود را به گوشی تغییر می‌دهد و پس از اتمام صحبت شما، ویدئو روی تبلت به پخش شدن ادامه می‌دهد و به‌صورت خودکار هدفون به تبلت متصل می‌شود.

جعبه گلکسی بادز پرو سامسونگ در دست

متأسفانه ویژگی بسیار کاربردی تعویض خودکار بین منبع پخش صدا تنها هنگامی قابل استفاده است که تمامی محصولات شما برند سامسونگ باشند؛ زیرا این اتفاق ازطریق حساب کاربری سامسونگ شما صورت می‌گیرد؛ دقیقاً مانند AirPods Pro اپل.

بخش رویی گلکسی بادز پرو لمسی است و دیدن گزینه ‌ی«غیرفعال کردن قابلیت لمسی هدفون» در بخش تنظیمات آن کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما وجود این گزینه توجیهی کاملاً منطقی دارد. به دلیل فرم خاص هدفون، گاهی اوقات پیش می‌آید که نیاز دارید که مجددا آن را درون گوش خود تنظیم کنید. انجام چنین کاری بدون لمس کردن بخش رویی بادز پرو تقریباً عملی غیرممکن است و در بیشتر مواقع، به‌صورت ناخواسته دست شما به بخش رویی اصابت می‌کند و هدفون نیز لمس بخش رویی را یک دستور به حساب می‌آورد، پس وجود چنین گزینه‌ای در نرم‌افزار مخصوص هدفون کاملاً منطقی به نظر می‌رسد؛ ترجیح می‌دادیم سامسونگ به دلیل فرم خاص محصول از دکمه‌های کوچک فیزیکی در بدنه استفاده می‌کرد تا هرگز شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نرم‌افزار گلکسی بادز پرو سامسونگ

مهم‌ترین ویژگی گلکسی بادز پرو که سامسونگ نیز به‌شدت روی آن مانور می‌دهد، ویژگی‌ حذف صدای محیط است. سه میکروفونی که روی هرکدام از گوشی‌های چپ و راست محصول قرار گرفته‌اند، وظیفه تشخیص صدای محیط و تولید فرکانس‌هایی برای حذف آن‌ها را بر عهده دارند. این ویژگی عملکرد قابل قبولی دارد و به‌خصوص برای اماکنی که دارای صدای‌های کم؛ اما آزار دهنده هستند‌ (به‌طور مثال صدای کولر یا صدای فن لپ‌تاپ و صداهایی از این قبیل) بسیار خوب عمل می‌کند، اما در محیط‌های شلوغ نمی‌تواند به‌طور تمام و کمال صدای اطرافتان را حذف کند.

کاربر می‌تواند با فعال کردن حالت Ambient Sound، قابلیت حذف صدای محیط را غیرفعال کند و از اتفاقاتی که در پیرامونش در جریان است، مطلع شود. ویژگی «صدای محیط» هدفون ۴ سطح مختلف دارد که کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. این ویژگی نیز به خوبی عمل می‌کند و در هنگام فعال بودن، کاربر صداهای محیط را می‌شنود؛ اما خللی در کیفیت پخش صدای موسیقی بوجود نمی‌آید.

اتصال شارژر با جعبه گلکسی بادز پرو سامسونگ

قابلیت دیگری که سامسونگ در گلکسی بادز پرو قرار داده، قابلیت تشخیص صدا است. با فعال کردن این ویژگی، هنگامی که شخص استفاده‌کننده حرفی بزند، هدفون به‌طور خودکار به حالت Ambient Sound می‌رود. ویژگی یادشده برای سفارش‌دادن در رستوران‌ها یا پاسخ‌دادن به پرسش یک رهگذر در خیابان و سناریوهایی از این قبیل بسیار کاربردی است.

ویژگی‌های جذاب گلکسی بادز پرو به همین‌جا ختم نمی‌شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب‌توجه این محصول که مخصوص کسانی است که از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنند، قابلیت SmartThings Find نام داشته، درون نرم‌افزار اسمارت‌تینگز سامسونگ قرار دارد و بدین‌صورت عمل می‌کند که حتی اگر هدفون شما به دستگاهی متصل نباشد، می‌توانید جای دقیق آن‌ها را مشاهده کنید.

ویژگی دیگری که به دستگاه‌های سامسونگ اختصاص دارد، پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی است؛ متأسفانه گلکسی بادز پرو نه از دستیار صوتی گوگل و نه از سیری پشتیبانی نمی‌کند.

جعبه بازشده گلکسی بادز پرو سامسونگ در دست

هنگام تهیه هدفون‌هایی مانند گلکسی بادز پرو باید در نظر بگیرید که به‌طور کلی این نوع محصولات برای خوره‌های صدا (Audiophile) ساخته نشده‌اند و جامعه هدف آن‌ها بیشتر کسانی است که می‌خواهند با تهیه‌ی یک هدفون تمامی نیازهای خود را برطرف کنند. به‌طور خلاصه، گلکسی بادز پرو در آزمایش‌های زومیت عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌جا گذاشت. فرکانس‌های زیر، میانه و بالا به خوبی و با تفکیک قابل قبولی ازطریق گلکسی بادز پرو پخش می‌شوند و برای هدفونی که بتواند از پس تمامی کارها (پخش موسیقی، پخش صدای ویدئو، برقراری تماس و ...) بربیاید، کاملاً قابل قبول است.

تنها جایی که گلکسی بادز پرو کمی دچار مشکل می‌شود، قطعات موسیقی با بیس بالا است. در این حال با اینکه صداهای بیس به‌خوبی و با قدرت شنیده می‌شوند، اما فرکانس‌های میانه کمی غیرشفاف می‌شوند؛ اما با تمام این تفاسیر، براساس بررسی گلکسی بادز پرو از سوی زومیت، هدفون کاملاً بی‌سیم جدید سامسونگ در پخش موسیقی عملکرد کاملاً قابل قبولی از خود نشان می‌دهد.

تماشای فیلم با گلکسی بادز پرو سامسونگ

از ویژگی‌های دیگر گلکسی بادز پرو می‌توان به صدای ۳۶۰ درجه (Spatial Audio) در هنگام پخش ویدئو اشاره کرد. در این حالت هدفون توانایی تشخیص محل سر شما را دارد و با چرخاندن سر به طرفین، صدا نیز به همان سمت شیفت می‌شود؛ به‌طور مثال اگر شما در حال تماشای یک ویدئو هستید و سر خود را به سمت راست بچرخانید، تمامی صدا از هدفون سمت چپ به شما منتقل خواهد شد. صدای ۳۶۰ درجه، حس فراگیری بیشتری به کاربر انتقال می‌دهد؛ البته که در بررسی‌های زومیت جنس صدا در این حالت کمی مصنوعی به نظر می‌رسید؛ امیدواریم با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری عملکرد Spatial Audio بهبود یابد.

میکروفون‌های تعبیه‌شده روی گلکسی بادز پرو نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند. در هنگام برقراری تماس صوتی، طرف مقابل به‌راحتی می‌توانست متوجه صحبت‌های ما شود و همچنین داشتن یک حالت بادگیر نیز باعث شده بود که حتی در محیط‌های بیرون، صدا به‌راحتی منتقل شود. از دیگر ویژگی‌های میکروفون گلکسی بادز پرو می‌توان به قابلیت ضبط صدا ازطریق آن‌ها در هنگام فیلم‌برداری اشاره کرد، این ویژگی برای کسانی که عادت دارند زیاد با گوشی خود ویدئو ضبط کنند یا ویدئو بلاگ دارند، بسیار کاربردی است.

باتری گلکسی بادز پرو سامسونگ

بنا به ادعای سامسونگ با فعال بودن قابلیت حذف صدای محیط گلکسی بادز پرو می‌تواند تا ۵ ساعت موسیقی پخش کند. براساس آزمایش‌های ما در زومیت درحالی‌که این قابلیت فعال بود و حجم صدا حدود ۸۰ درصد بود، تقریباً درستی ادعای سامسونگ ثابت شد و ما موفق شدیم حدود ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه بدون هیچ مشکلی از هدفون استفاده کنیم.

جعبه‌ی گلکسی بادز پرو می‌تواند ۱۳ ساعت دیگر (در صورت فعال بودن حالت ANC) شارژدهی کند. این عدد در حالت خاموش بودن ANC به ۲۰ ساعت می‌رسد و خود هدفون‌ها نیز با خاموش بودن قابلیت حذف صدای محیط تا ۸ ساعت می‌توانند صدا را پخش کنند. همچنین کاربر با ۵ دقیقه شارژ کردن گلکسی بادز پرو می‌تواند به مدت یک ساعت از آن استفاده کند که برای ورزش کردن بسیار کاربردی است.

جمع‌بندی

گلکسی بادز پرو، محصولی جذاب، خوش‌ساخت و کاربردی برای کسانی است که همین حالا از دستگاه‌های دیگر سامسونگ نیز استفاده می‌کنند. کیفیت صدای مناسب، استاندارد IPX7، راحتی قرار گرفتن در گوش به همراه ویژگی حذف صدای محیط، گلکسی بادز پرو را به یک هدفون جذاب تبدیل کرده است. شاید اصلی‌ترین نکته‌ی منفی درباره‌ی این محصول، وابستگی بیش از حد آن به دیگر محصولات سامسونگ است؛ به‌طوری‌که اگر بخواهید که از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید، مجبور هستید گوشی هوشمند یا تبلت سامسونگ داشته باشید.

تماشای بررسی ویدئویی گلکسی بادز پرو با وضوح 2K

تماشا در یوتیوب

اگر گوشی موبایل سامسونگ دارید و به‌دنبال یک هدفون خوب هستید که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد، گلکسی بادز پرو را می‌توان بهترین انتخاب برشمرد. برای مشاهده قیمت هندزفری بی‌سیم و باسیم و انواع هدفون استودیویی و هدست‌های گیمینگ به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع هندزفری شیائومی، هدفون سونی، هندزفری اپل و ... با کامل‌ترین مشخصات را در این بخش می‌توانید مقایسه کنید.

نکات مثبت

  • صدای خوبداشتن استاندارد IPX7راحتی در هنگام استفاده طولانی مدتقابلیت حذف صدای محیط

نکات منفی

  • حساسیت بسیار بالای کنترل‌های لمسی
  • پشتیبانی نکردن از سیری و دستیار صوتی گوگل
  • نیاز به داشتن محصول سامسونگ برای بهره بردن از تمام امکانات
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات