عکاسی خیابانی؛ جریان زندگی در خیابان‌های شهر

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
به کمک عکاسی خیابانی، افراد می‌توانند دنیای کاملاً نو و پر از لحظات غیرمنتظره و گاه مضحک را کشف کنند.
تبلیغات

عکاسی خیابانی نه تنها وسیله‌ای برای ابراز وجود به‌حساب می‌آید، بلکه راهی است برای نشان دادن اینکه فرد چگونه جهان را می‌بیند. این نوع عکاسی می‌تواند درک افراد از واقعیت را تغییر دهد.

جفری دی‌ کیزر (Jeffrey De Keyser) عکاس خیابانی بااستعداد اهل بلژیک است که به قدرت عکاسی خیابانی برای ثبت جوهر تجربه انسانی و برانگیختن احساسات در بینندگان، باور دارد. دی کیزر عکاسی خیابانی را ابزاری برای درون‌نگری و رسانه‌ای برای بیان مفاهیم ناملموس از طریق یک زبان بصری جهانی می‌داند.

به گفته دی کیدز عکاسی خیابانی به‌عنوان بازتابی از تخیل انسان، ابزاری برای کاوش در پیچیدگی‌های ادراکی و راهی برای انتقال معنایی فراتر از کلمات است. این هنرمند با تصاویر جذاب خود تلاش می‌کند تا بین بیننده و سوژه ارتباط ایجاد کند و درک عمیق‌تری از دنیای اطراف ما به وجود بیاورد.

عکس‌هایی که در ادامه خواهید دید، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای از زندگی روزمره انسان‌ها در خیابان‌های شهرهای سراسر جهان را نشان می‌دهد. جریان زندگی در خیابان‌های شهر و انسان‌ها بدون ژست‌های بی‌معنی در واقعیتی به نام زندگی‌ که کاش به آن توجه می‌کردیم.

مجسمه قلمو به دست ساختمان‌ها
عروسک پیرهن صورتی در برکه رفلاکس ابرها در آب
بازتاب آسمان و ابرها در آینه
مردم در حال حباب بازی در خیابان
گربه گارفیلد پشت پنجره پرده
مرد در حال مکالمه با تلفن در پشت باجه تلفن قرمز
راهبه‌ها پشت کلیسا و مسیح در طبیعت سبز بطری مایع دستشویی
زوج خوش استایل در حال عبور از خیابان
درخت نارنجی برگ ریزان در زمینه مشکی
زن تنها در حال عبور از پیاده‌رو
پیرمرد تنها روی نیمکت لب دریاچه دو کتاب در جیب کت

امیدواریم از تماشای این بخش از شاتر لذت برده باشید. برای دیدن آثار بیشتر از این هنرمند، صفحه اینستاگرام جفری دی‌ کیزر را دنبال کنید. نظر شما در مورد تصاویر چیست؟ آیا آن‌ها را دوست داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات