زاویه دید از روبه‌روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

بررسی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ؛ خیره‌کننده و عالی برای PC-گیمرها

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 14 دقیقه
Odyssey Neo G9 یکی از منحصربه‌فردترین مانیتورهای گیمینگ بازار است؛ اما خرید آن تنها در صورتی توجیه دارد که کنسول‌گیمر نباشید.
تبلیغات

مانیتورهای خمیده محصولات محبوبی هستند که طی سال‌های گذشته، جای پای خودشان را بیش‌ازپیش برای کاربری‌های مختلف محکم کرده‌اند. باتوجه به فلسفه‌ی طراحی مانیتورهای خمیده، محبوبیت‌شان چندان هم بیراه نیست؛ البته که مانیتورهای خمیده گران‌تر هم هستند و عموما محصولات پریمیومی به‌حساب می‌آیند.

وقتی صحبت از مانیتورهای پریمیوم می‌شود، بعید است که نام سامسونگ به گوشمان نخورد. اتفاقا مانیتورهای خمیده جزو حوزه‌های تخصصی کُره‌ای‌ها به‌حساب می‌آیند و در انواع و ابعاد مختلف، ارائه می‌شوند. برای گیمرهایی که به دنبال مانیتور خمیده برای غرق شدن در تجربه‌ی بازی‌ها می‌گردند، سری Odyssey با مدل‌های G9 انتخاب‌های جذابی پیش رو می‌گذارد.

بررسی ویدیویی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

تماشا در یوتیوب

مانیتور Odyssey Neo G9 که درواقع نسل جدید‌تر سری Odyssey G9 به‌حساب می‌آید و بهبودهایی مثل درگاه HDMI 2.1 و پنل mini LED هم به‌آن اضافه شده، از وسوسه‌کننده‌ترین مدل‌های خمیده سامسونگ است که در این مقاله، به‌سراغ بررسی آن خواهیم رفت. با مشخصاتی همچون پنل فوق عریض ۴۹ اینچی و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، حتی روی کاغذ هم نمی‌توان رقبای زیادی برای محصول سامسونگ پیدا کرد و همین موضوع،‌ آن را به‌یکی از گزینه‌های منحصربه‌فرد بازار تبدیل می‌کند.

زاویه دید گیمر حین کار با مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

به‌نظرم بد نیست ابتدا کمی در مورد مانیتورهای خمیده و مزایایی که در مقایسه با مانیتورهای تخت به‌همراه دارند، صحبت کنیم. مزیت اصلی که باید برای مانیتورهای خمیده برشماریم، به فاصله‌ی چشمان کاربر از تمام نقاط نمایشگر برمی‌گردد.

وقتی مقابل مانیتور تخت می‌نشینید، قسمت‌های میانی مانیتور را (که بر زاویه‌ی دید شما عمود هستند) بهتر می‌بینید و هرچه به سمت دو طرف نمایشگر می‌روید، به‌خاطر فاصله‌ی بیشتر چشمانتان از آن نقاط، دقت دیدتان نیز در مقایسه با میانه‌ی صفحه کاهش پیدا می‌کند؛ موضوعی که در نمایشگرهای بزرگ‌تر و عریض‌تر بیشتر هم نمود پیدا خواهد کرد و مجبور هستید برای بهتر دیدن قسمت‌های راست و چپ نمایشگر، بیشتر از مانیتور فاصله بگیرید.

مانیتورهای خمیده، مشکل فاصله‌ی نابرابر چشم‌ها از نقاط مختلف نمایشگر را مرتفع می‌کنند

مانیتورهای خمیده در وهله‌ی اول، مشکل فاصله‌ی نابرابر چشم‌ها از نمایشگر را مرتفع می‌کنند. وقتی در فاصله‌ی درست از مانیتور خمیده می‌نشینید، فاصله‌ی چشمان شما از تمام نقاط نمایشگر به‌یک‌اندازه خواهد بود؛ بنابراین دید خوبی به تمام نقاط خواهید داشت و علاوه‌براینکه محتوا را بهتر می‌بینید، خستگی چشمانتان نیز به‌میزان چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

به نکاتی که گفتم، باید موضوع «غوطه‌وری در محتوا» را هم اضافه کنم. مانیتورهای خمیده به‌لطف فُرم‌فکتور کمانی، شما را دربر می‌گیرند و بخش زیادی از زاویه‌ی دید شما را اشغال خواهند کرد؛ بنابراین وقتی با مانیتور خمیده بازی می‌کنید یا فیلم می‌بینید، بعید است که حواستان به‌این‌راحتی‌ها پرت محیط اطراف شود؛ به‌خصوص اگر نمایشگرتان مثل Odyssey Neo G9 فوق عریض هم باشد.

پنل پشت مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

مانیتور اودیسه‌ی سامسونگ با ابعاد ۴۹ اینچی و نسبت تصویر ۳۲:۹، هر کم‌وکسری که داشته باشد، از نظر ابعاد جزو بزرگ‌ترین‌های بازار قرار می‌گیرد. خمیدگی مانیتور بسیار عریض سامسونگ 1000R است، یعنی روی بخشی از کمان دایره‌ای فرضی با شعاع ۱۰۰ سانتی‌متر قرار می‌گیرد و به‌گفته‌ی سامسونگ، با خمیدگی چشم انسان برابری می‌کند؛ مسأله‌ای که باعث می‌شود حین کار با مانیتور، خستگی چشمان کاربر به حداقل برسد.

سامسونگ وضوح ۱۴۴۰ × ۵۱۲۰ پیکسل را برای مانیتور ۴۹ اینچی‌اش انتخاب کرده است و می‌گوید که بااین‌ابعاد و وضوح، فضای دو مانیتور ۲۷ اینچی QHD را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و چنین وضوحی را DQHD یا Dual QHD می‌خواند.

بیش از ۷ میلیون پیکسل روی یک نمایشگر ۴۹ اینچی با نسبت تصویر ۳۲:۹

اگر در فاصله‌ی مناسب از مانیتور یعنی حدودا یک متر بنشینید، بهترین دید را نسبت به محتوای نمایشگر خواهید داشت؛ البته به‌لطف تراکم پیکسلی مناسب نمایشگر، نشستن در فاصله‌ی نزدیک‌تر به مانیتور نیز به دیدن پیکسل‌های تفکیک شده نمی‌انجامد؛ اما در چنین شرایطی، باید برای دیدن اطلاعاتی که در گوشه‌های نمایشگر و نزدیک به اضلاع راست و چپ نمایش داده می‌شود، مثل یک تماشاچی مسابقه‌ی تنیس رفتار کنید و گردنتان را دائم به چپ و راست بچرخانید.

گردن درد موقع کار با مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
تنظیم ارتفاع مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

برای اینکه در راستای عمودی هم دید خوبی به تصویر داشته باشید، باید ارتفاع صندلی‌تان را در وضعیت مناسبی تنظیم کنید؛ البته که پایه‌ی مانیتور امکان تنظیم ارتفاع و تنظیم شیب بین زوایای ۳- تا ۱۳+ درجه را هم در اختیارتان قرار می‌دهد؛ اما طبیعتا مانیتور را نمی‌توانید بچرخانید و به حالت عمودی در بیاورید. Neo G9 بدون در نظر گرفتن مجموعه‌ی پایه حدودا ۱۱ کیلوگرم وزن دارد و برای اینکه موقع قرار گرفتن روی میز، لق نزند روی یک پایه‌ی هشت شکل بزرگ قرار می‌گیرد.

وقتی از مانیتور گیمینگ صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه طراحی محصول هم برایمان موضوعیت پیدا می‌کند. سامسونگ هم با آگاهی کامل نسبت به این موضوع، در بخش طراحی و کیفیت متریال،‌ هیچ کم‌وکسری نگذاشته و بدون اغراق، یکی از خاص‌ترین محصولات بازار را به گیمرها ارائه کرده است.

طراحی مانیتور سامسونگ من را به یاد سفرهای فضایی می‌اندازد

اگر فیلم اودیسه‌ی فضایی کوبریک را دیده باشید، احتمالا با شنیدن اسم مانیتور سامسونگ و دیدن طراحی آن، همین فیلم در ذهنتان تداعی خواهد شد. Neo G9 کاملا حس‌وحال سفرهای فضایی را برایتان به‌وجود می‌آورد و احساس می‌کنید که در کابین یک فضاپیما نشسته‌اید و برای اکتشاف فضای بی‌کران آماده می‌شوید.

پنل پشت مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
رینگ نورپردازی Infinity Core در مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
رینگ نورپردازی RGB در پنل پشت مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
خروجی جریان هوا در پنل پشت مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

تقریبا تمام بدنه‌ی مانیتور سامسونگ سفید است و روی پنل پشتی هم خطوط ظریفی به‌چشم می‌خورند که به مدرن‌تر کردن شمایل مانیتور کمک بزرگی می‌کنند. کُره‌ای‌ها در طراحی مانیتور گیمینگ‌شان نشان می‌دهند که برخلاف رقبای تایوانی، راه‌ورسم دل‌بُردن از گیمرهای سخت‌پسند را بهتر بلد هستند و به‌جای دریایی از نورهای RGB، گُزیده‌ترین حالت را برای پیاده‌سازی نورپردازی انتخاب کرده‌اند.

کم گوی و گزیده گوی چون Infinity Core!

درست در محل اتصال بازوی نگه‌دارنده به پشت مانیتور، رینگ نورپردازی سامسونگ با نام Infinity Core را می‌بینیم که هدف اصلی آن، هماهنگ‌تر کردن محیط اطراف کاربر با فضای بازی، به‌کمک الگوهای مختلف نورپردازی است. با رفتن به منوی تنظیمات مانیتور،‌ می‌توان الگوهای مختلفی برای نورپردازی رینگ انتخاب کرد. حین بازی، نورهای تولید شده در فضای پشت مانیتور انعکاس پیدا کرده و به فضاسازی بیشتر محیط بازی می‌کنند.

پایه استند مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
مدیریت کابل مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

کابل‌ها و درگاه‌ها همیشه چالش بزرگی برای مرتب‌بودن میز کار و البته حفظ هارمونی بصری محیط ایجاد می‌کنند. سامسونگ برای اینکه هردو چالش یادشده را مدیریت کند، روی بازوی نگه‌دارنده، روکش همرنگ با بدنه تعبیه کرده که قابل جدا شدن است و می‌توان کابل‌ها را از زیر آن عبور داد. درگاه‌هایی که زیر مانیتور تعبیه شده‌اند نیز همین وضعیت را دارند و با روکش جداشونده، از دید مخفی می‌شوند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنم که تعداد درگاه‌های مانیتور بااینکه کافی است،‌ اما آن‌قدر متعدد نیست که نگران جای دادن کابل‌هایشان باشید. درگاه‌های مانیتور به‌قرار زیر هستند:

  • یک درگاه DisplayPort 1.4
  • دو درگاه HDMI 2.1
  • دو درگاه USB 3.0 تایپ A
  • یک درگاه Type B
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
  • برای گرفتن نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، باید کیس‌تان را بااستفاده از DP به مانیتور متصل کنید. درگاه‌های HDMI نیز تا نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را پشتیبانی می‌کنند؛ اما وضعیت برای اتصال کنسول‌های نسل نهم چطور پیش می‌رود؟

    درگاه‌های مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

    متاسفانه به‌خاطر رزولوشن نمایشگر، تجربه‌ی بازی با پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس چندان دلچسب از آب در نمی‌آید. درواقع، کنسول‌ها نهایتا رزولوشن 4K یعنی ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل را پشتیبانی می‌کنند که با تعداد پیکسل‌های عمودی و افقی نمایشگر برابر نیست و همین باعث می‌شود که تصویر در راستای افقی کِش بیاید و در راستای عمودی هم جمع شود.

    «نه» بزرگ مانیتور اودیسه سامسونگ به کنسول‌گیمرها!

    از آنجایی که کنسول‌های نسل نهم از خروجی تصویر فوق عریض پشتیبانی نمی‌کنند، راهکاری برای درست کردن تصویر وجود ندارد؛ بنابراین مانیتور سامسونگ اصلا نمی‌تواند برای کنسول گیمرها، انتخاب مناسبی باشد. ضمن اینکه کنسول‌ها درگاه DP ندارند و فقط می‌توان آن‌ها را با HDMI به مانیتور متصل کرد که به‌معنی محدود شدن نرخ نوسازی تصویر به ۱۴۴ هرتز خواهد بود.

    اتصال PS5 به مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

    با تمام تفاسیر، اگر کنسول گیمر هستید، مانیتور اودیسه نئو سامسونگ به‌هیچ‌وجه به کارتان نخواهد آمد؛ اما اگر پی‌سی مجهز به کارت گرافیک انویدیا سری RTX 40 یا کارت گرافیک AMD سری ۷۰۰۰ را در اختیار دارید و حاضرید برای مانیتور گیمینگ حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه کنید، با اودیسه Neo G9 تجربه‌ی عجیب و غریبی در انتظارتان خواهد بود.

    برای صحبت در مورد تجربه‌ی کار با مانیتور خمیده سامسونگ،‌ باید ابتدا در مورد پارامترهایی مثل روشنایی نمایشگر، عملکرد رنگی و البته امکانات مختص گیمرها صحبت کنیم.

    نورپردازی مانیتور اودیسه سامسونگ، از نوع mini LED است که در ۲۰۴۸ ناحیه، روشنایی پنل را تأمین می‌کنند. باتوجه به تعداد LED-ها و تعداد نواحی نورپردازی به‌مراتب بیشتر از پنل‌های LCD معمولی، پنل‌های مجهز به mini LED، روشنایی بیشتری تولید می‌کنند و از این نظر می‌توانند برای گیمرها انتخاب بهتری باشند.

    روشنایی ۱۰۰۰ نیت در حالت HDR و دقت رنگ خیلی خوب، از خصایص آن بزرگوار است

    نمایشگر مانیتور اودیسه از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و به‌گفته‌ی سامسونگ می‌تواند به بیشینه‌ی روشنایی ۲۰۰۰ نیت دست پیدا کند. برای بررسی ادعای سامسونگ، گزینه‌ی HDR را در تنظیمات ویندوز فعال کردم و با اندازه‌گیری روشنایی حین نمایش ویدئوی HDR با الگوی ۱۰ درصد (۱۰ درصد تصویر به‌رنگ سفید و بقیه مشکی) به حدود ۱۰۰۰ نیت رسیدم. بااین‌حساب، به‌نظر می‌رسد عدد ۲۰۰۰ نیت برای زمان‌هایی باشد که بخش کوچک‌تری از صفحه روشن است و سایر قسمت‌ها تاریک هستند.

    درصورتی که حالت HDR را خاموش کنید، در تنظیمات نمایشگر پروفایل‌های SDR در دسترس قرار می‌گیرند که طبعا روشنایی پایین‌تری نسبت به پروفایل‌های HDR در اختیار قرار می‌دهند. در شرایطی که روشنایی (در منوی تنظیمات مانیتور) روی حالت ۱۰۰ درصد قرار داشته باشد، بیشترین روشنایی که از مانیتور تحویل می‌گیریم حدود ۳۶۰ نیت به‌دست می‌آید که برای یک مانیتور mini LED عالی نیست؛ اما قابل قبول است.

    نمایشگرهای mini LED از نظر پوشش فضاهای رنگی نمی‌توانند به پای نمایشگرهای OLED برسند؛ اما طبق اندازه‌گیری‌های ما، مانیتور اودیسه‌ی سامسونگ، برای راضی‌کردن گیمرها در این بخش چیزی کم نمی‌گذارد. در پروفایل sRGB، دقیق‌ترین رنگ‌ها ارائه می‌شوند و دقت بازتولید رنگ‌ها عالی است؛ اما رنگ‌ها تا حد قابل مشاهده‌ای به‌سردی تمایل دارند.

    گشتن در وبسایت زومیت با مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

    برای اینکه حین بازی بتوانید رنگ‌های زنده‌تر و شاداب‌تری تحویل بگیرید، باید به‌سراغ سایر پروفایل‌ها مثل FPS یا Cinema بروید. در چنین پروفایل‌هایی، بااینکه رنگ‌ها به‌شدت سرد هستند و تمایل محسوسی به آبی دارند؛ اما می‌توانید رنگ‌های فضاهای وسیع‌تر مثل Adobe RGB را نیز با پوشش‌ِ قابل قبول ۸۵ درصدی دریافت کنید. دقت نمایش رنگ‌ها نیز در نوع خود خوب است و مانیتور سامسونگ از اغلب تلویزیون‌های گران‌قیمت بازار، بهتر ظاهر می‌شود.

    در کنار روشنایی و دقت رنگ مناسب، مانیتور اودیسه Neo G9 از نظر امکانات مختص گیمرها نیز پرقدرت حاضر می‌شود؛ به‌عنوان اولین نکته، باید به زمان پاسخ‌گویی یک میلی‌ثانیه‌ای مانیتور اشاره کنم که برای یک مانیتور گمینیگ، عدد کاملا استانداردی است و در کنار نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و تأخیر ورودی ۲ میلی‌ثانیه، برای گیمرهایی که به بازی‌های سریع مثل شوترهای آنلاین یا بازی‌های مبارزه‌ای (فایتینگ) علاقه دارند یا وقت قابل توجهی را برای اسپیدران بازی‌ها اختصاص می‌دهند، جذابیت دوچندانی پیدا خواهد کرد.

    مانیتور سامسونگ،‌ چیزهایی که تابه‌حال در بازی‌ها ندیده‌اید پیش چشمانتان می‌آورد

    بالا بودن نرخ نوسازی مانیتور، باعث می‌شود که پشتیبانی از استانداردهایی مثل FreeSync شرکت AMD یا G-Sync انویدیا، اهمیت خاصی پیدا کند. خوشبختانه، مانیتور سامسونگ از هر دو استاندارد پشتیبانی می‌کند تا حین تجربه‌ی بازی‌ها، نرخ نوسازی مانیتور با نرخ فریم بازی هماهنگ شود و پارگی تصویر اتفاق نیفتد.

    تابه‌اینجا که همه‌چیز روی کاغذ برای یک تجربه‌ی گیمینگ منحصربه‌فرد، فراهم است؛ اما به‌قول معروف، شنیدن (یا در این مورد، خواندن!) کی بود مانند دیدن. برای من، بازی کردن روی مانیتور اودیسه‌ی نئوی سامسونگ، متفاوت‌تر از هرچیزی بود که طی سال‌ها بازی کردن روی پلتفرم‌های مختلف تجربه کرده‌ام. نشستن جلوی Odyssey Neo G9 تقریبا هر تجربه‌ای که طی سال‌ها بازی کردن با مانیتورها یا تلویزیون‌های معمولی داشتم، از یادم برد و دنیای جدیدی پیش چشمانم باز کرد.

    بازی کردن روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
    اجرای بازی فورزا هورایزن روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
    نمایش نقشه در بازی فورزا هورایزن روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
    اطلاعات بازی فورزا هورایزن روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

    اگر اهل بازی‌های ریسینگ هستید (و مثل برخی از دوستانم از زامبی‌های سونی به‌حساب نمی‌آیید) بعید است فورتزا هورایزن ۵ را تجربه نکرده باشید. باوجود اینکه ساعت‌های زیادی گیم‌پلی در بازی‌های هورایزن ۴ و هورایزن ۵ دارم؛ اما با اجرا کردن بازی مایکروسافت روی مانیتور اودیسه، انگار برای اولین بار بود که بازی را به‌همان زیبایی که باید، تجربه می‌کردم.

    علاوه‌بر میدان دید غیرقابل باور و رنگ‌های به شدت سرزنده، جزئیات خیره‌کننده نیز به بخش مهمی از تجربه‌ی بازی‌های گرافیکی مثل فورزا هورایزن روی مانیتور سامسونگ تبدیل می‌شود. باوجود بیش از ۷ میلیون پیکسل، تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که جزئياتی از دیدتان دور نمی‌ماند.

    دیدن جزئیات بیشتر در بازی‌ها، موضوعی است که فقط به تجربه‌ی بصری بهتر بازی‌ها منجر نمی‌شود، بلکه برای دیدن بهتر المان‌ها در بازی‌های شلوغ‌تر و سریع‌تر نیز حیاتی خواهد بود. مثلا در بازی‌های استراتژی یا بازی‌های دوربین از بالا (ایزومتریک) که اطلاعات بسیار زیادی روی صفحه به شما نمایش داده می‌شود، مانیتور اودیسه برگ برنده را در مقایسه با مانیتورهای دیگر در اختیار دارد. ضمن اینکه نشانه‌گیری در بازی‌های شوتر نیز چالش کمتری پیش رویتان می‌گذارد، چرا که تشخیص دشمن هم در محیط بازی راحت‌تر خواهد بود.

    اجرای بازی فارکرای روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

    میدان دید وسیع مانیتور اودیسه،‌ آن را به چیزی شبیه عینک‌های واقعیت افزوده/مجازی تبدیل می‌کند؛ به‌خصوص اگر اندکی نزدیک‌تر به آن بنشینید. اگر از مشکل Motion Sickness رنج می‌برید، چرخش دوربین در بازی‌های اکشن و شوتر (به‌خصوص شوترهای اول شخص) می‌تواند آزاردهنده باشد و باعث سردرد یا حتی حالت تهوع شود.

    به‌عنوان نکته‌ی آخر، بد نیست در مورد تجربه‌ی اتصال کنسول‌های نسل نهم نیز به مانیتور فوق عریض سامسونگ صحبت کنم. از نظر فنی و با منطقی که پیش‌تر در موردش صحبت کردم، انتظار نداشتم که بتوانم خروجی تصویر مناسب را با اتصال PS5 یا XBOX X از مانیتور Neo G9 بگیرم.

    شوتر، استراتژی، ریسینگ یا فایتینگ؛ مانیتوری برای همه‌ی ژانرها!

    در عمل و با اتصال PS5 نیز به صحت این موضوع پی بردم که مانیتور اودیسه‌ی سامسونگ به‌هیچ‌وجه به‌درد کنسول‌های نسل نهم نمی‌خورد. بعد از اتصال کنسول سونی، نسبت تصویر کِش‌آمده‌ی خروجی (در منوی اصلی PS5 و بعد از اجرای بازی‌هایی همچون God of War Ragnarok) تجربه‌ی بصری عجیب‌و‌غریبی به‌همراه داشت؛ ضمن اینکه نرخ نوسازی نیز به ۱۴۴ هرتز محدود شده بود.

    بعد از صحبت در مورد ویژگی‌ها، تجربه‌ی بازی و تجربه‌ی کاربری، در نهایت به بحث ارزش خرید Odyssey Neo G9 سامسونگ می‌رسیم که باوجود قیمت مانیتور کُره‌ای‌ها، سوال مهمی به‌حساب می‌آید.

    اگر PC-گیمر هستید، از کارت‌های گرافیک سری RTX 20 به‌بعد انویدیا یا سری ۵۰۰۰ به‌بعد AMD‌ استفاده می‌کنید که می‌توانند به‌لطف پشتیبانی از استاندارد Display Stream Compression یا DSC خروجی با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز در اختیار قرار دهند و البته، می‌توانید هزینه‌ی حدودا ۶۰ میلیون تومانی برای مانیتور متحمل شوید، اودیسه‌ی سامسونگ انتخاب جذابی برایتان خواهد بود.

    ترید کردن با مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ

    برای تولیدکنندگان محتوا، تریدرها، طراحان گرافیک و تدوین‌گرها که دوست دارند ستاپ‌های چند مانیتوری‌شان را با یک مانیتور عریض یا فوق عریض باکیفیت جایگزین کنند و سیستم دسکتاپ قدرتمندی هم دارند (با توجه به شرایطی که در طول بررسی به تفصیل به آن‌ها پرداختم)، مانیتور Odyssey Neo G9 می‌تواند به‌عنوان یک انتخاب خوب مدنظر قرار بگیرد.

    نکات مثبت

    • طراحی زیبا
    • بدنه باکیفیت
    • نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز
    • تجربه‌ی بصری خیره‌کننده و فراگیر
    • زمان پاسخ‌گویی و تأخیر ورودی پایین
    • پنل mini LED با روشنایی مناسب و دقت رنگ بالا

    نکات منفی

    • پشتیبانی نشدن توسط کنسول‌های نسل نهم
    • ابعاد بزرگ برای قرار گرفتن روی میز کار
    • وزن بسیار زیاد
    • قیمت بالا
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات