عملکرد پرچمداران اندرویدی جدید در بازی‌ها تا ۳۰ درصد بهتر از نسل قبل خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه Snapdragon 8 Gen 3
تراشه‌ی پرچمدار بعدی کوالکام با نام احتمالی Snapdragon 8 Gen 3 بهبود چشمگیری در عملکرد GPU تجربه می‌کند.
تبلیغات

ممکن است کوالکام از لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC برای تولید انبوه تراشه Snapdragon 8 Gen 3 استفاده نکرده باشد؛ اما شایعات منتشرشده از بهبود چشمگیر عملکرد گرافیکی این تراشه نسبت به نسل گذشته خبر می‌دهد.

یکی از افشاگرهای معروف دنیای تکنولوژی در یک توییت به سریع‌تر شدن تراشه‌ی جدید کوالکام نسبت به Snapdragon 8 Gen 2 اشاره کرده است؛ اما این نشان‌دهنده‌ی عملکرد Snapdragon 8 Gen 3 در همه بخش‌ها نیست.

طبق گزارش‌ها، کوالکام برای قدرت‌بخشیدن به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 از فرایند ساخت N4P شرکت TSMC بهره خواهد گرفت که انشعابی بهبودیافته از خط تولید ۵ نانومتری تایوانی‌ها محسوب می‌شود.

توییت Revegnus از افزایش ۳۰ درصدی سرعت Snapdragon 8 Gen 3 نسبت به Snapdragon 8 Gen 2

کاربر Revegnus در توییتر می‌گوید پردازنده‌ی گرافیکی جدید کوالکام که انتظار می‌رود Adreno 750 باشد، در تست‌های OpenCL تا ۳۰ درصد از پردازنده‌ی گرافیکی Snapdragon 8 Gen 2 سریع‌تر است؛ در همین توییت عنوان شده که عملکرد چندهسته‌ای CPU نیز تا ۲۰ درصد سریع‌تر خواهد شد.

ظاهراً عملکرد تراشه‌ی Snpadragon 8 Gen 3 در پردازش‌های تک هسته‌ای CPU تنها ۱۳ درصد از نسل قبلی سریع‌تر شده است؛ بنابراین احتمالا کوالکام روی افزایش سرعت کلاک Cortex-X4 تمرکز نکرده باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات