بررسی احتمال سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ایکس پی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب احتمال پایین آمدن قیمت ارز دیجیتال تتر به زیر یک دلار را بررسی کرده‌ایم.
تبلیغات

شهرت استیبل‌کوین‌ها به برابر قیمت آن‌ها با دلار است. ولی سوال اینجاست که آیا احتمال سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار وجود دارد؟ معروف‌ترین استیبل کوین بازار کریپتو رمزارز تتر است که در مارکت‌های مختلف با نماد USDT خرید و فروش می‌شود.

تتر در حال حاضر از نظر بازار بعد از بیت کوین و اتریوم قرار دارد و سومین رمزارز محبوب در میان کاربران محسوب می‌شود. پس اگر روزی سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار اتفاق بیفتد، قطعا آشوب زیادی را در بازار کریپتو شاهد خواهیم بود.

در ادامه به بررسی احتمال پایین آمدن قیمت ارز دیجیتال تتر به زیر یک دلار را بررسی کرده‌ایم. اگر شما نیز از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها هستید می‌توانید برای خرید تتر بدون احراز هویت به صرافی ایکس پی مراجعه کنید.

کپی لینک

نحوه عملکرد تتر

تتر یک استیبل‌کوین با پشتوانه ارز فیات است و به ازای صدور هر توکن از آن در شبکه‌های بلاکچین نظیر ترون، اتریوم، سولانا و غیره، یک دلار آمریکا در حسابی ویژه ذخیره می‌شود. البته این ادعای شرکت توسعه دهنده تتر است و هنوز اسنادی مبتنی بر واقعی بودن این موضوع ارائه نشده است. استیبل‌کوین‌هایی در بازار رمزارزها حضور داشتند که با وجود حمایت توسط ارز فیات، باز هم سقوط کرده و سرنوشت خوبی را در این بازار تجربه نکردند.

همین موضوع موجب بروز نگرانی‌هایی در مورد سقوط سایر رمزارزهای پایدار نظیر تتر نیز شده است. البته تا زمانیکه تتر به انتشار گزارش‌های مستمر خود در مورد حساب‌های ذخیره دلاری ادامه می‌دهد، می‌توان به پایدار بودن آن و عدم سقوط قیمت تتر به کمتر از یک دلار اطمینان داشت. در یک گزارش از بنیاد تتر اعلام شد که این مجموعه اوراق تجاری خود را به میزان 17% کاهش داده است.

همانطور که می‌دانید اوراق تجاری نظیر سهام و اوراق قرضه برای پشتیبانی کردن از یک رمزارز پایدار زیاد مناسب نیست و از ریسک بالایی برخوردار هستند. بنیاد تتر با انتشار این خبر اعلام کرد که بیشتر سرمایه خود را به‌صورت نقد ذخیره و نگهداری می‌کند و همین موضوع به سرمایه‌گذاران تتر، اطمینان خاطر بیشتری برای امن بودن سرمایه‌گذاری‌شان داد.

کپی لینک

آیا احتمال دارد تتر زیر یک دلار معامله شود؟

در سال 2022 رمزارز تتر فقط برای چند ساعت به کف قیمت 0.94 دلار سقوط کرد و با قیمتی زیر یک دلار معامله شد. علت این سقوط قیمت تتر زیر یک دلار، عرضه بالای آن از ترس موجود در بازار بود. همین فشار فروش در یک بازه کوتاه و موقت موجب شد که ارزش کل بازار ارز دیجیتال تتر میزان قابل توجهی کاهش یابد. این بحران تنها چند ساعت طول کشید و با سیاست‌های بنیاد تتر مجدد به حالت قبل باز گشت و تتر 1:1 با دلار هماهنگ شد.

تتر لیمیتد ادعا دارد که به ازای هر توکن از تتر، یک دلار آمریکا ذخیره دارد و در نتیجه از نظر عملی امکان باقی ماندن سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار عملی نخواهد بود. در واقع طبق اظهارات این شرکت، دارایی‌های آن به‌صورت پول نقد و اوراق تجاری هستند و یک پشتوانه مالی مستقیم با ویژگی نقدشوندگی بالا محسوب می‌شوند. با توجه به این موضوع شاید روزی شاهد سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار باشیم ولی این کاهش قیمت ماندگار نبوده و به‌سرعت جبران می‌شود.

ایکس پی
کپی لینک

ویژگی ‌های مثبت رمزارز تتر

باتوجه به پایداری قیمت تتر و پشتیبانی آن توسط دلار آمریکا، اغلب سرمایه‌گذاران بازار کریپتو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز محبوب هستند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش زمان انجام معاملات

خرید و فروش توسط تتر به سرعت انجام می‌شود و تنها چند دقیقه برای نقل و انتقال دارایی به‌صورت تتر زمان نیاز دارید.

2- ثابت بودن قیمت

همانطور که ذکر کردیم، تتر یک رمزارز پایدار با پشتوانه دلار آمریکا است و همیشه ارزش آن با دلار برابری می‌کند. با وجود نوسان‌های موجود در بازار رمزارزها، ثابت ماندن و عدم سقوط قیمت تتر یک مزیت برای این ارز دیجیتال محسوب شده و روزبه‌روز بر محبوبیت آن می‌افزاید.

3- کارمزد مناسب تراکنش ها

معمولا تراکنش‌های بانکی از طریق شبکه سوئیفت هزینه‌های زیادی را به همراه داشته و گاهی برای یک نقل و انتقال ساده معادل 30 دلار کارمزد در نظر گرفته می‌شود. این درحالی است که شبکه تتر هیچ کارمزدی برای انتقال از یک کیف پول به سایر کیف پول‌ها دریافت نمی‌کند و تنها مبلغ ناچیزی که مربوط به کارمزد تراکنش در بلاکچینی که روند انتقال پول در آن انجام می‌شود، از حساب کاربر کسر خواهد شد.

کپی لینک

خرید تتر بدون احراز هویت در ایکس پی

فرآیند خرید تتر بدون انجام احراز هویت در صرافی ایکس پی (http://xpay.co/) امکان‌پذیر بوده و برای انجام تراکنش‌های این رمزارز هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود. علاوه بر این واریز و برداشت به صرافی ایکس پی نیز بر اساس تعرفه‌هایی که در نظر گرفته شده کارمزد ناچیزی متناسب با میزان واریز و برداشت تعلق می‌گیرد. پس اگر تمایل دارید تتر را بدون احراز هویت و کارمزد خرید و فروش کنید، صرافی ایکس پی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ایکس پی
کپی لینک

مزایای خرید تتر از صرافی ایکس پی

صرافی ایکس پی یکی از معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال است که به کاربران ایرانی خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. این مجموعه با بهره‌مندی از یک تیم متخصص و مجرب توانسته است نظر مخاطبان خود را جلب کرده و رضایت آن‌ها را بدست آورد. خرید تتر در این مجموعه مزایای بی‌شماری دارد که در ادامه ذکر شده‌اند:

1- امنیت بالا

2- سرعت بالای تراکنش‌ها

3- پشتیبانی قوی از کاربران

4- تنوع بالا در روش‌های پرداخت

علاوه‌براین، ایکس پی با ارائه یک پلتفرم معاملاتی با رابط کاربری روان ساده سعی کرده است امکان استفاده از خدمات و فعالیت در پلتفرم خود را برای همه حتی افراد تازه وارد که اطلاعات زیادی در زمینه خرید و فروش رمزارزها ندارند، فراهم کند.

همچنین با ارائه لیست متنوعی از ارزهای دیجیتال، به تریدرها فرصت سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز مورد نظر خود را در این صرافی داده است. کیفیت خدمات و محصولات این صرافی موجب شده که روز به روز بر جامعه کاربری آن افزوده شود و روزانه تراکنش‌های قابل توجهی در ایکس پی صورت پذیرد.

شما نیز می‌توانید با آسودگی خاطر به یک سرمایه‌گذاری امن در صرافی ایکس پی اقدام کنید و نگران سقوط قیمت تتر و از دست رفتن سرمایه خود نباشید.

جمع بندی

این روزها تتر به‌عنوان یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود که باید با کسب اطلاعات کامل وارد این حوزه شد. ما در این مطلب در مورد سقوط قیمت تتر و ویژگی‌های مثبت آن توضیحاتی را ارائه دادیم تا شما نیز با دیدی وسیع با این ارز مواجه شوید. برای خرید و فروش تتر می‌توانید به سایت ایکس پی مراجعه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات