هفت حقیقت پنهان در مدیریت استارت‌آپ که میزیتو به شما می‌گوید!

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
میزیتو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
ما در این مطلب، برخی از نکات ساده اما کاربردی مدیریتی را که ممکن است به‌ آن‌ها توجه نکرده باشید با شما در میان می‌گذاریم.
تبلیغات

حقایق پنهان در مدیریت استارت‌آپ

به‌عنوان یک کارآفرین ممکن است ایده‌ای برای تولید محصول یا خدمتی جدید و فن‌آورانه داشته باشید. با این حال باور کنید، داشتن ایده جدید به‌تنهایی نمی‌تواند ضامن موفقیت یک استارت‌آپ باشد. برای موفقیت شما باید شروع به تجزیه و تحلیل کسب‌وکارهای موفق مشابه و یادگیری فنون مدیریت استارت‌آپ کنید. به‌همین‌دلیل ما در این مطلب، برخی از نکات ساده اما کاربردی مدیریتی را که ممکن است به‌ آن‌ها توجه نکرده باشید با شما در میان می‌گذاریم.

هفت راز مدیریت موفق استارت‌آپ

با بررسی استارتاپ‌های موفق به این نتیجه می‌رسیم که صاحبان این کسب‌وکارها زمانی به موفقیت می‌رسند که از بررسی فرضیه‌ها و ایده‌های جدید نترسند، اهمیت تبلیغات را بدانند و از بهترین راه‌کارهای تبلیغاتی استفاده کنند و همچنین برای سرمایه‌گذاری در کمپین‎‌های بازاریابی و پیاده‌سازی تکنیک‌های بهبود فرآیندهای تولید تردید نکنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات موفقیت در مدیریت استارت‌آپ و باقی ماندن در گردونه رقابت را با هم مرور می‌کنیم.

یک. ایجاد تیم‌های کاری، واگذاری وظایف و برون‌سپاری

استارت‌آپ‌های آینده‌دار عموما کسب‌وکارهایی هستند که از یک تیم کوچک شکل می‌گیرند. اعضای این تیم تا مدتی به‌طور فشرده کار می‌کنند و بعد از شکل‌گیری فرآیندهای اولیه، پروسه تیم‌سازی و جذب نیروها و همچنین واگذاری وظایف شروع می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که در این مرحله از روش برون‌سپاری وظایف به فریلنسرها یا شرکت‌های دیگر استفاده کنید. مزیت این روش و استفاده از نیروهای اصلی برای کارهای مهم‌تر و همچنین کاهش هزینه‌ها با دریافت خدمات ارزان‌تر از شرکت‌های دیگر است.

دو. انتخاب هدف مبتکرانه

انتخاب هدف یکی از مهم‌ترین مراحل برنامه‌ریزی و مدیریت تیم استارت‌آپ است. در این مرحله نیز باید دقیقا بر اساس مدل استارتاپی اقدام کنید. برای مثال به‌جای تعیین اعداد برای سود مالی (که البته لازم است) می‌توانید بازار را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید و در هر مرحله بخواهید در یک بخش از بازار به موفقیت مشخصی برسید. انتخاب هدف مبتکرانه همچنین می‌تواند به شما در تمایز از رقبا در زمان توسعه استارت‌آپ کمک کند.

سه. شناخت رقبا؛ یکی از نکات مهم در مدیریت استارت‌آپ

مدیریت موفق استارت‌آپ بدون شناخت رقبا ممکن نیست. رقبای کسب‌وکار شما به دو گروه رقبای مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. رقبای مستقیم مشابه محصول یا خدمت شما را ارائه می‌دهند و رقبای غیرمستقیم، محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهند که شباهت زیادی به محصول یا خدمت کسب‌وکار شما ندارد اما می‌تواند همان نیاز را برطرف کند. توجه داشته باشید که تحقیق رقبا، راه‌کاری برای ایجاد تمایز از رقبا و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه است.

میزیتو

برای تحقیق رقبا می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  •   ایجاد فهرستی از رقبا
  • شناخت محصولات و خدمات رقبا
  • بررسی تکنیک‌ها و نتایج فروش آن‌ها
  • بررسی قیمت‌گذاری رقبا
  • بررسی راه‌کارهای حمل‌نقل و هزینه‌های حمل‌ونقل رقبا
  •   آنالیز راه‌کارهای بازاریابی رقبا

چهار. شانس و معجزه را فراموش کنید

همه ما علاقه داریم داستان‌های موفقیت افراد و کسب‌وکارها را دنبال کنیم. با این حال برخی از این داستان‌ها شامل ایجاد زمینه‌های معجزه‌آسا برای موفقیت، شانس‌های نامعمول و... هستند. هرگز به این‌ موارد تکیه نکنید. اگر ایده‌ای دارید که ارزش اجرا دارد باید فعال باشید، فرصت‌ها را برای اجرای ایده خود شناسایی کنید و سپس فرصت‌ها را با سرمایه‌گذاری و اقدامات منطقی در آغوش بگیرید.

پنج. ایده را پیچیده نکنید

همه استارتاپ‌ها علاقه دارند محصول یا خدمتی را ارائه دهند که هیچ نمونه مشابهی ندارد و یا به‌شدت جامع است. این روند گاهی باعث ایجاد پیچیدگی‌های بسیار در محصول، خدمت و همچنین در "ارائه" می‌شود. پیچیدگی در این حد، جامعه مشتریان شما را کوچک می‌کند. بنابراین بهتر است در قدم‌های اول، کمال را کنار بگذارید و ایده اصلی را در ساده‌ترین شکل ارائه کنید. در ادامه می‌توانید آن را با افزونه‌های خود کامل‌تر و متفاوت‌تر کنید.

شش. برای مدیریت موفق استارت‌آپ، فرآیندها را بشناسید

مدیران موفق استارتاپ‌ها درک بالایی از فرآیندهای کسب‌وکار خود دارند. آن‌ها از همان ابتدا می‌دانند باید چه مراحلی را برای دریافت مجوزها، خرید تجهیزات، بهبود مکان و... پشت سر بگذارند. آن‌ها همچنین تجسمی عالی از فرآیندهای اصلی کسب‌وکار از تولید تا بازاریابی و فروش دارند. علاوه‌براین برای موفقیت استارت‌آپ، مدیران باید قبل از شروع فرآیند، موانع احتمالی و ریسک‌ها را کاهش دهند. شما همچنین باید بدانید در زمان بروز مشکلات باید چه کاری انجام دهید؛ زیرا حذف کامل ریسک‌ها غیرممکن است.

هفت. نمی‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید

ممکن است یک مدیر دارای تخصص‌های مختلفی در زمینه‌های امور مالی، فناوری و حقوق باشد. اما انجام همه وظایف در این زمینه‌ها عملا غیرممکن است و توان و تمرکز مدیریتی را کاهش می‌دهد. بنابراین بهترین روش ایجاد یک تیم کاری با اعضایی مانند کارشناس مالی، وکیل، متخصص فناوری و مدیر است. همچنین در فرآیندهای دیگر نیز باید تیم‌های کاری را تشکیل دهید که بتوانند بهترین عملکرد را نشان دهند.

میزیتو، راز هشتم برای مدیریت استارت‌آپ است!

میزیتو

مفهوم استارت‌آپ در دنیای امروز با مفهوم فناوری گره خورده است و برای تسهیل مدیریت استارت‌آپ نیز می‌توان از راه‌حل‌های مبتنی‌بر فناوری استفاده کرد. یکی از این راه حل‌ها، پلتفرم میزیتو است. میزیتو همه آن چیزی است که در بستر فناوری به آن نیاز دارید؛ از ابزارهای مدیریت مشتری تا مدیریت پروژه و از امکانات ارتباطی تا ابزارهای دورکاری.

با میزیتو می‌توانید:

  • برای هر مشتری پرونده‌ای پویا ایجاد کنید
  •   اسناد مالی، تماس‌ها و صورتجلسه‌های مرتبط با هر مشتری را ثبت کنید
  • با استفاده از فیلترها، پرونده‌ها را جستجو کنید
  • تابلوهای کانبان را برای مدیریت پروژه با این متد ایجاد کنید
  •   از ابزار گانت چارت برای مدیریت و پیگیری وظایف استفاده کنید

تضمین موفقیت استارت‌آپ با امکانات میزیتو

استارت‌آپ‌ها مدل‌هایی از کسب‌وکار با هدف ارائه محصولات و خدمات نوآورانه و امکان توسعه سریع هستند. اما بسیاری از این شرکت‌ها به‌دلیل تجربه اندک مدیران و رویکردهای سنتی یا انتخاب اهداف غیرواقع‌بینانه با شکست مواجه می‌شوند. اگر می‌خواهید بهترین عملکرد مدیریتی را ارائه دهید، ما استفاده از پلتفرم میزیتو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. میزیتو یک پلتفرم جامع است که می‌توان از آن برای مدیریت پروژه‌های استارت آپ، مدیریت وظایف، کنترل تیم‌ها، ارائه دورکاری، افزایش تعامل بین اعضای تیم و مدیریت مشتریان کسب‌وکار استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات