کیف پول من: چه کیف پول هایی برای نگهداری بیت کوین امن هستند

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
کیف پول
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در چند ماه اخیر با شروع یک رالی صعودی در بازار بیت کوین، نگاه‌ها مجددا به پادشاه رمزارزها دوخته شده است.
تبلیغات

در چند ماه اخیر با شروع یک رالی صعودی در بازار بیت کوین، نگاه‌ها مجددا به پادشاه رمزارزها دوخته شده است. قیمت 68 هزار دلاری که براساس تحلیل کارشناسان و تحلیل‌گران خبره بازار همچنان ادامه‌دار خواهد بود، بسیاری از تریدرهای کهنه‌کار مارکت ارز دیجیتال و همچنین آن دسته از افرادی که هیچ سررشته‌ای درباره ترید در این بازار مالی ندارند را به فکر سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال گرانبها و ارزشمند انداخته است.

البته ناگفته نماند که تب و تاب خرید بیت کوین در بین علاقه‌مندان ایرانی به ترید در دنیای کریپتو رنگ‌وبوی دیگری دارد؛ چراکه همزمان با اوج گرفتن بیت کوین در داخل کشور نیز شاهد رکورد شکنی نرخ دلار و رسیدن آن به رقم بالای 60 هزار تومان هستیم که چنین امری بسیاری از ایرانیان را ترغیب نموده تا با هدف حفظ ارزش سرمایه و همچنین کسب سود دلاری به سمت سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین روی آورند.

حال سوال این است که چه کیف پول هایی برای نگهداری بیت کوین امن هستند؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

مروری کوتاه بر مفهوم کیف پول ارز دیجیتال

قبل از آن که بتوانیم کیف پول‌هایی که برای نگهداری بیت کوین گزینه مناسبی به شمار می‌روند را معرفی کنیم، لازم است کمی به عقب برگشته و با خود مفهوم کیف پول رمزارزی بیشتر آشنا شویم. والت‌ها و کیف پول‌های رمزارزی همان طور که از نام آن پیداست، بستری برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتالی هستند. بدون داشتن کیف پول رمزارزی امکان هولد طولانی مدت، دریافت و ارسال بیت کوین و سایر رمزارزها وجود نخواهد داشت و اگر به دنبال خرید بیت کوین یا انجام تراکنش بیت کوینی هستید، در قدم اول به یک کیف پول ارز دیجیتال امن نیاز خواهید داشت.

البته با توجه به این واقعیت که بیت کوین اولین رمزارز دنیای کریپتوکارنسی محسوب شده و مفهوم بازار ارز دیجیتال با تولد آن شکل گرفته است، انتخاب یک کیف پول رمزارزی برای نگهداری بیت کوین‌ها کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد؛ چراکه امروزه 99 درصد کیف پول‌های رمزارزی، بیت کوین را در لیست رمزارزهای مورد پشتیبانی خویش جای داده‌اند. حال سوال این است که در میان تنوع بسیار زیاد کیف پول‌ها، آیا همگی می‌توانند گزینه خوبی برای ذخیره بیت کوین‌های ما باشند؟ چه معیارهایی را باید در انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری بیت کوین در نظر بگیریم؟

معیارهای مهم در انتخاب بهترین کیف پول برای بیت کوین

فرقی نمی‌کند که جزو آن دسته از تریدرهایی باشید که از نوسانات قیمتی روزانه برای کسب سود استفاده می‌کنند یا جزو آن‌هایی باشید که به فکر هولد طولانی مدت بیت کوین‌های خویش هستند تا در طولانی مدت از رشد قیمتی پادشاه رمزارزها استفاده کنند، در هر حالت شما برای حضور در چنین بازاری به یک کیف پول امنی نیاز خواهید داشت که غیرقابل نفوذ باشد! چراکه یک ثانیه غفلت در دنیایی که همه چیز آن مجازی و دیجیتالی است می‌تواند شما را از عرش به فرش بکشاند. در بحث معیار برای انتخاب بهترین کیف پول در نگهداری از بیت کوین به سراغ معیارهایی می‌رویم که کارشناسان خبره کریپتوکارنسی در بلاگ صرافی کیف پول من از آن یاد کرده‌اند، این معیارها به شرح زیر هستند:

  • رابط کاربری: تجربه نشان داده که چه تریدرهای مبتدی و چه تریدرهای حرفه‌ای به دنبال استفاده از کیف پول‌هایی هستند که دارای رابط کاربری و چارچوبی قابل فهم بوده و هرچه کار با یک کیف پول سخت باشد به همان میزان محبوبیت استفاده از آن نیز کاهش می‌یابد. برخی از کیف پول‌ها با در نظر گرفتن ابزارهای حرفه‌ای متعدد همچنان بر ساده باقی نگه‌داشتن رابط کاربری خود تاکید دارند که چنین ویژگی می‌تواند آن‌ها را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هولدرهای بیت کوینی تبدیل نماید؛ بنابراین، به هنگام بررسی ویژگی‌های یک کیف پول رمزارزی حتما به توضیحات موجود در ارتباط با UI کیف پول مورد نظر توجه کافی داشته باشید.
  • امنیت بالا: بدون شک آیتم امنیت در میان معیارهای موجود در انتخاب بهترین کیف پول رمزارزی، اهمیت بسیار بالاتری برای کاربران دارد؛ چراکه یک کیف پول دارای رابط کاربری ساده و با امکانات متعدد که به لحاظ امنیتی با ضعف مواجه است، صرفاً دارایی‌های ارزشمند شما را به باد داده و هیچ کاربرد دیگری نخواهد داشت! عموماً کیف پول‌های رمزارزی متناسب با اهداف سازنده آن‌ها، ویژگی‌های امنیتی متفاوتی را ارائه می‌کنند که بیمه اکانت، در نظر گرفتن احراز هویت دو مرحله‌ای و پشتیبانی 24 ساعته قسمتی از این ویژگی‌ها به شمار می‌روند. در انتخاب یک کیف پول ایمن یکی از پارامترهایی که باید کاربران مورد توجه قرار دهند، به این موضوع مربوط می‌شود که مدیریت کلیدهای خصوصی در کیف پول مورد نظر به چه شکل است؟ بهترین حالت مدیریت این کلیدها سپرده شدن آن‌ها از سوی کیف پول به خود کاربر بوده که بر روی دستگاه این افراد (و نه در حافظه‌ای بر روی سروری در بستر اینترنت) ذخیره می‌شوند.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری بیت کوین

کیف پول

حال که با معیارهای یک کیف پول معتبر بهتر آشنا شدید، نوبت به این موضوع می‌رسد که به سراغ معرفی لیست بهترین کیف پول ها برای نگهداری بیت کوین برویم. البته باید توجه داشت که این بررسی متناسب با انواع کیف پول‌های رمزارزی باید در دو دسته کاملاً مجزای کیف پول‌های سخت‌افزاری و کیف پول‌های نرم‌افزاری صورت گیرد.

برترین کیف پول‌های سخت‌افزاری در نگهداری بیت کوین

کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل ذخیره نمودن کلیدهای خصوصی بر روی یک دستگاه فیزیکی و نگهداری آفلاین دارایی‌های دیجیتالی دارای امنیت بسیار بالایی هستند؛ به طوری که احتمال هک و تهاجم سایبری برای سرقت دارایی‌های دیجیتالی به هنگام استفاده از این نوع کیف پول‌ها در نگهداری از بیت کوین به صفر می‌رسد. کیف پول‌های سخت‌افزاری با تولید و جداسازی کلیدهای رمزارزی مانع از رهگیری و مشاهده تراکنش‌های شما از سوی شخص دیگر می‌شوند. به طور خلاصه، کیف پول‌های سخت‌افزاری با ایجاد یک لایه امنیتی رمزارزهای شما را در برابر حملات سایبری، بدافزارها و سایت‌های فیشینگ مصون و ایمن نگه می‌دارند. در ادامه با برترین کیف پول‌های سخت افزاری که گزینه مناسبی برای نگهداری ایمن بیت کوین به شمار می‌روند، آشنا می‌شویم:

کیف پول سخت‌افزاری برند لجر (Ledger)

لجر در واقع یک شرکت فرانسوی بوده که عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده کیف پول‌های سخت‌افزاری را به خود اختصاص داده است. کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) دو نمونه از برترین محصولات برند یاد شده هستند که به دلیل امنیت فوق پیشرفته، استفاده از آن‌ها در میان هولدرهای بیت کوین رواج پیدا کرده است. این دو کیف پول سخت‌افزاری که به ترتیب در قیمت‌های 99 و 169 دلاری به بازار عرضه شده‌اند، همچون سایر کیف پول‌های سرد و سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین در داخل دستگاه نگهداری می‌کند.

علت گران‌تر بودن مدل نانون ایکس در مقایسه با مدل نانو اس نیز به این نکته مربوط می‌شود که نسخه X این کیف پول در اصل مدل پیشرفه نسخه S بوده و در آن شاهد نمایشگر بزرگ مجهزتر و همچنین قابلیت‌های کاربردی نظیر اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث هستیم که تریدرها را از استفاده از کابل OTG بی‌نیاز ساخته است.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)

برند دیگری که در حوزه تولید کیف پول‌های سرد و سخت‌افزاری به شهرت جهانی دست پیدا کرده است، ترزور (Trezor) نام دارد. از محصولات محبوب این برند نیز می‌توان به کیف پول سخت‌افزاری مدل وان (Trezor One) و مدل تی (Trezor T) اشاره کرد. کیف پول مدل وان ترزور یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزان قیمت بازار بوده که با قیمت 55 دلار به بازار عرضه شده است و این هزینه مقرون به صرفه موجب کاهش امنیت دستگاه یا حذف ویژگی‌های مهم از آن نشده است. محصولات این برند از احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند و پس از اتصال کیف پول به تلفن همراه، کاربران می‌توانند از رابط کاربری کیف پول نرم‌افزاری مای سلیوم برای تعامل با آن استفاده نمایند. ناگفته نماند که مدل T کیف پول‌های ترزور دارای قیمت بالاتری نسبت به کیف پول نانو ایکس است که علت چنین امری در نمایشگر لمسی بزرگ و رنگی آن نهفته است.

برترین کیف پول‌های نرم‌افزاری در نگهداری از بیت کوین

کیف پول

نوع دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال را والت‌های گرم و نرم‌افزاری شکل داده‌اند که معمولاً به شکل یک برنامه کاربردی یا به صورت وب سرویس در حال ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران رمزارزی هستند. این نوع خاص از کیف پول‌های رمزارزی برای آن دسته از معامله‌گرانی مناسب هستند که به طور مداوم در حال خرید و فروش ارز دیجیتال هستند؛ چراکه انتقال رمزارز و انجام تراکنش‌ها را با نگه‌داشتن پرایوت کی‌ها و کلیدهای خصوصی تسهیل می‌کنند. این نوع از کیف پول‌ها عموماً رایگان هستند و برای ایجاد حساب کاربری در آن‌ها لزومی به پرداخت هزینه وجود ندارد. برترین کیف پول‌های نرم‌افزاری در نگهداری از بیت کوین به شرح زیر هستند:

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول رمزارزی تراست ولت به صرافی معروف بایننس (Binance) تعلق دارد و در اصل از اعتبار این صرافی برای پیشبرد اهداف خویش بهره می‌برد. این کیف پول نرم‌افزاری کم‌نظیر برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS در دسترس بوده و کاربران به هنگام استفاده از آن با محدودیتی از این جهت که گوشی همراه آن‌ها اندرویدی یا آیفونی است، مواجه نخواهند شد. این کیف پول برای آن که بتواند امتیاز 4 و نیم ستاره را از گوگل پلی دریافت کند، بر روی ارتقا ویژگی‌های امنیتی تمرکز نموده و تا به امروز نیز با مشکل امنیتی چندان خاصی مواجه نشده است و از این رو می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها در نگهداری و هولد بیت کوین‌های ارزشمندتان به شمار آورد.

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

کوین بیس یکی از صرافی‌های رمزارزی معتبری بوده که از ایام قدیم به رقابت با صرافی بایننس پرداخته است. مزیت استفاده از کیف پول‌های مختص کوین بیس در این است که کاربران را از بررسی قیمتی رمزارز بی‌نیاز می‌سازد! به بیان بهتر، به هنگام استفاده از این کیف پول اگر مقداری بیت کوین در داخل ولت خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید با مشاهده نمودار قیمتی موجود در آن از قیمت لحظه‌ای بیت کوین اطلاع پیدا کنید. استفاده از این کیف پول کاملاً رایگان است؛ اما انجام تراکنش در این کیف پول مشمول قوانین صرافی بوده و به طور متوسط برای انجام تراکنش‌ها باید کارمزد 3.75 درصدی پرداخت نمائید.

کیف پول من (Kifpool.me Wallet)

صرافی ایرانی کیف پول من که به لحاظ تنوع پشتیبانی از ارزهای دیجیتال توانسته به لیست 10 صرافی برتر ارز دیجیتال موجود در جهان راه یابد نیز دارای کیف پول‌ اختصاصی بوده که بهترین گزینه برای خریداران ایرانی بیت کوین به شمار می‌رود؛ چراکه این صرافی معتبر به دلیل ماهیت ایرانی خویش، ضد تحریم بوده و عملاً هیچگاه تحریم‌های مالی بین‌المللی علیه ایرانیان موجب مسدود شدن حساب و بلوکه شدن دارایی‌های موجود در اکانت این صرافی نخواهد شد.

علاوه بر این، کاربران ایرانی به هنگام استفاده از خدمات این صرافی نیازی به چنج نمودن ریال به دلار نخواهند داشت و با همان موجودی ریالی خود به راحتی می‌توانند بیت کوین خریداری کنند. کیف پول اختصاصی این صرافی بستری کاملاً امن را برای نگهداری ارزهای دیجیتال ایجاد نموده و نگهداری ارزهای دیجیتال در آن کاملاً رایگان است و تریدرها می‌توانند بیت کوین‌های خویش را تا بیش از 10 سال به طور کاملاً رایگان در این کیف پول نگهداری نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری؟ مسئله این است!

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، با رشد قیمتی بیت کوین، حجم معاملات این دارایی دیجیتالی محبوب مجدداً سیر صعودی به خود گرفته است و همین موضوع سبب شده تا کاربران به دنبال محیطی امن برای نگهداری از این دارایی ارزشمند خویش باشند. این که تریدری بخواهد کیف پول سخت‌افزاری را انتخاب کند یا به سراغ استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری در نگهداری از بیت کوین برود، به شرایط تریدر بستگی دارد. اگر به دنبال کسب سود از نوسانات قیمتی هستید و چندان تمایلی برای صرف هزینه در خرید کیف پول رمزارزی ندارید، باید به سراغ کیف پول‌های نرم‌افزاری ایمنی همچون کیف پول من بروید. جالب است بدانید که صرافی کیف پول من دارای جامع‌ترین بلاگ آموزشی فارسی در حوزه کریپتو و بازار ارز دیجیتال بوده و به نظر ما هر تریدری برای حرفه‌ای شدن به همچنین بلاگی نیاز دارد؛ پس وقت را تلف نکرده و سری به وب‌سایت کیف پول من بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات