آژانس تبلیغاتی گاو بنفش مجری تبلیغات در اینستاگرام پر بازده

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
گاو بنفش
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شرط موفقیت یک کسب و کار معرفی موفق محصولات و خدمات در اینترنت و بهره مندی از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله تبلیغات اینستاگرامی است.
تبلیغات

دارا بودن بیش از یک میلیون بازدید روزانه، و نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر ایرانی، اینستاگرام را به یکی از پربازده ترین بسترها برای تبلیغات و رشد مشاغل تبدیل کرده است. بسیاری از کسب و کارها با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، خدمات و محصولات را به افراد بیشتری معرفی کرده، مشتریان بیشتری جذب کرده و فروش خود را افزایش داده اند.

اما کسب و کار هایی نیز بوده‌اند که با تبلیغ در اینستاگرام به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده و هزینه تبلیغاتی شان به هدر رفته و بازدهی خوبی نداشته است. بلکه دچار ضرر و زیان نیز شده‌اند. اگر شما هم تجربه ناموفق از تبلیغات در اینستاگرام داشته اید یا قصد تبلیغ در اینستاگرام را دارید با ما همراه باشید. در این مطلب راز موفقیت در تبلیغات اینستاگرام، انواع روش‌های تبلیغات هدفمند و چگونگی کسب سود حداکثری از تبلیغات را به شما آموزش خواهیم داد.

اهمیت تبلیغ در اینستاگرام

اینستاگرام بدلیل جذابیت بصری که دارد در مقایسه با همه شبکه‌های اجتماعی محبوب بین ایرانیان نظیر توییتر و تیک تاک محبوبیت بیشتری دارد و اغلب افراد روزانه چند دقیقه یا حتی چند ساعت در آن وقت سپری می‌کنند. پس شما شانس معرفی خدمات و محصولاتتان را در بین سایر محتواهای موجود در اینستاگرام دارید. از طرفی با توجه به انتخاب‌های متنوعی که در مورد نحوه اجرای تبلیغات اینستاگرامی و روشهای مختلف تبلیغات اینستاگرامی دارید این امکان را دارید تا تبلیغات خود را با توجه به مخاطبان کسب و کارتان بصورت هدفمند اجرا کرده و بازدهی بیشتری داشته باشید.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال

  • سرعت: تبلیغات اینستاگرام می‌توانند سریع‌تر از طراحی سایت و سئو به مخاطبان شما برسند.
  • هزینه: هزینه تبلیغات اینستاگرام می‌تواند به طور قابل توجهی کمتر از طراحی و سئوی یک وب سایت باشد.
  • هدف‌گیری: اینستاگرام ابزارهای قدرتمندی برای هدف‌گیری دقیق مخاطبان شما ارائه می‌دهد.
  • تعامل: اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود به طور مستقیم تعامل داشته باشید.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام در مقایسه با ایمیل مارکتینگ:

  • مخاطبان: اینستاگرام پلتفرمی با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد، در حالی که ایمیل مارکتینگ به لیست مخاطبان شما محدود می‌شود.
  • جذابیت: محتوای بصری اینستاگرام می‌تواند جذاب‌تر از متن ایمیل باشد.
  • تعامل: اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود به طور مستقیم تعامل داشته باشید، در حالی که ایمیل مارکتینگ یک طرفه است.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام در مقایسه با اس ام اس مارکتینگ:

  • محدودیت: پیام‌های اس ام اس کوتاه هستند و برای ارائه اطلاعات پیچیده مناسب نیستند.
  • نرخ باز شدن: نرخ باز شدن ایمیل‌ها و پست‌های اینستاگرام می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر از اس ام اس باشد.
  • تعامل: اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود به طور مستقیم تعامل داشته باشید، در حالی که اس ام اس مارکتینگ یک طرفه است.

مزایای کلی تبلیغات اینستاگرام:

  • مخاطبان: اینستاگرام پلتفرمی با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد.
  • جذابیت: محتوای بصری اینستاگرام می‌تواند بسیار جذاب باشد.
  • تعامل: اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود به طور مستقیم تعامل داشته باشید.
  • هدف‌گیری: اینستاگرام ابزارهای قدرتمندی برای هدف‌گیری دقیق مخاطبان شما ارائه می‌دهد.
  • قابلیت اندازه‌گیری: شما می‌توانید به راحتی نتایج تبلیغات اینستاگرام خود را ردیابی و اندازه‌گیری کنید.

در نهایت هیچ یک از روش‌های بازاریابی به تنهایی کامل نیستند. بهترین روش برای شما به نوع کسب و کارتان، مخاطبان و اهداف بازاریابی شما بستگی دارد.

انواع روش‌های تبلیغ در اینستاگرام

1- تبلیغات گسترده اینستاگرام

در روش تبلیغات گسترده‌ در اینستاگرام، استوری اینستاگرام یا پُست تبلیغیِ شما همزمان بصورت انبوه توسط صدها پیج پربازدید در اینستاگرام منتشر میشود. این روش برای نتیجه‌گیری سریع و سرازیر شدن کاربران به پیج شما خیلی مناسب است. کاربر اینستاگرام چند بار تبلیغ شما را می‌بیند و کنجکاوی، او را به پیج اینستاگرام شما هدایت می‌کند. به عبارت دیگر برند یا محصول شما در ذهن مخاطب حک میشود و بلافاصله باعث افزایش فالوور و بالا رفتن فروش شما میشود. تبلیغ گسترده در اینستاگرام می‌تواند یک برند گمنام رو یک‌شبه به شهرت برساند اما ممکن است تأثیر موقت داشته باشد. تکرار تبلیغات گسترده یا ترکیب این روش با تبلیغ اینفلوئنسری یا بازدیدی است که فالوورها را به مشتری‌های وفادار تبدیل می‌کند.

گاو بنفش

2- تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام

اینفلوئنسر یک شخصیت مشهور است که مخاطبای زیادی رو تحت تأثیر سبک زندگی خودش قرار میدهد. تبلیغ محصول توسط اینفلوئنسر اینستاگرامی بدون شک خیلی افراد رو وادار به خرید ان محصول می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ یک راهبرد بازاریابی است که در آن افراد معروف و تاثیرگذار در یک حوزه خاص به عنوان “اینفلوئنسر” همکاری با برندها و کسب و کارها را جلب می‌کنند تا محصولات و خدمات آنها را به دنیای خود معرفی کنند. این افراد می‌توانند هنرمندان، ورزشکاران، متخصصان حوزه‌های خاص یا حتی عادی‌ترین افراد در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تیک تاک و فیسبوک باشند.

3- تبلیغات بازدیدی اینستاگرام

در این روش هزینه‌ی تبلیغ شما بر اساس میزان بازدید استوری یا پُست تعیین میشود. به عنوان مثال اگر هزینه «هر هزار بازدید» در یک پیج مبلغ بیست هزارتومن باشد و ۵۰۰ هزار نفر استوری رو مشاهده کنن، تبلیغ دهنده مبلغ ۲۰*۵۰ هزارتومان به پیج پرداخت می‌کند.

تبلیغات بازدیدی اینستاگرام برای پیج‌های شناخته شده که به دنبال مشتری‌های جدید می‌گردند، مناسب است.

خیلی از پیجا به صورت دوره‌ای تبلیغات بازدیدی استفاده میکنند تا برند خودشون رو در حافظه مخاطب حفظ کنند.

صفحات اینستاگرامی‌ای هم که می‌خواهند یک جشنواره، رخداد (ایونت) و یا مسابقه برگزار کنند از تبلیغات بازدیدی استفاده می‌کنند.

گاو بنفش
گاو بنفش

نکات مهم قبل از تبلیغ در اینستاگرام

در این بخش به چند نکته مهم که قبل از تبلیغات اینستاگرام باید بررسی شود می‌پردازیم:

تنظیم بیو پیج اینستاگرام

نوشتن بیو اینستاگرام به صورت حرفه‌ای و متناسب با فعالیت پیج، از اولین اقداماتی است که قبل از تبلیغ در اینستاگرام باید انجام دهیم. بیوگرافی اینستاگرام باید هدفمند و شامل معرفی کامل اما مفید از پیج اینستاگرامی باشد. بیو اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • تصویر پروفایل: بهتر است از تصویر لوگو یا برند خود در تصویر پروفایل استفاده کنید.
  • نام کاربری: این قسمت باید نامی کوتاه و جذاب متناسب با پیج اینستاگرامی خود انتخاب کنید. مثلا اگر پیج اینستاگرام شما فروشگاه لباس است، در این بخش می‌توانید از کلمه گالری لباس استفاده کنید.
  • بیوگرافی پیج: باید با استفاده از 150 کاراکتر، برند خود را به شکلی جذاب معرف کنید. بیو اینستاگرام بهترین فرصت برای جذب مخاطب است. در واقع بیو توضیح مختصری درباره روند کاری پیج اینستاگرام است. کاربران اینستاگرام به شدت تحت تاثیر توضیحات کوتاه در بیو پیج قرار می‌گیرند.
  • آدرس سایت: در این قسمت حتما آدرس سایت خود را وارد کنید. اگر سایت ندارید می‌توانید از لینک‌ شبکه‌های اجتماعی خود مثل تویتر فیسبوک و یا تلگرام استفاده کنید.
  • تماس با ما: این بخش مهم باید حتما با شماره تماس شما پر شود. اگر شعبه حضوری دارید بهتر است آدرس خود را وارد این بخش کنید.

شناسایی مخاطب هدف

قبل از تبلیغ در اینستاگرام باید مخاطبین هدف پیج خود را شناسایی کرده و پیج‌های اینستاگرامی مرتبط با حوزه کاری خود را برای تبلیغات انتخاب کنید. هر پیج در اینستاگرام مخاطب خاص خود را دارد و این مخاطبین ویژگی بخصوصی دارند. برای مثال اگر پیج اینستاگرامی شما در رابطه با فروش پکیج‌های آموزشی کنکور است، سفارش تبلیغات به پیجی که محتوای آشپزی دارد به هیچ عنوان انتخاب هوشمندانه‌ای نخواهد بود؛ چرا که مخاطبین پیج‌های آشپزی عموما زنان خانه‌دار و در رنج سنی 25 تا 45 سال بوده و افرادی که به پکیج آموزشی کنکور نیاز دارند عمدتا زیر 25 سال سن دارند.

بررسی کپشن پست ها

اینستاگرام اجازه استفاده از 2200 کاراکتر در کپشن را به کاربران داده است. پس بهتر است از این تعداد نهایت بهره را ببرید. قبل از این که تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید سری به پست‌ها بزنید، سعی کنید تمام اطلاعات مربوط به پست را داخل کپشن بگنجانید تا بعد از تبلیغات مخاطبین با مطالعه کپشن ترغیب به اقدام عملی شوند.

تعداد پست فعلی

توجه داشته باشید که لازمه شروع تبلیغات در اینستاگرام، داشتن حداقل 30 پست و حداقل 500 فالور است. بنابراین باید قبل از شروع تبلیغات، تمرکز خود را روی تولید محتوای با کیفیت و جذب تعدادی فالور کنید تا مخاطبین بتوانند به پیج شما اعتماد کنند.

بررسی تعداد تبلیغات در روز

معیار مهم دیگری که شما را در انتخاب بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ کمک می‌کند، تعداد تبلیغاتی است که ادمین پیج اینستاگرام روزانه منتشر می‌کند. بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی روزانه تعداد زیادی معرفی دارند و قطعا بازدهی در این پیج‌ها پایین است. شما به عنوان مخاطب نیز از تعداد بالای تبلیغات برخی اکانت‌ها خسته می‌شوید و به سرعت از آن می‌گذرید. عموما پیج‌هایی که در تعداد معرفی‌های روزانه خود محدودیت داشته و به قول معروف هر پیجی را تبلیغ نمی‌کنند، تبلیغات پربازده‌تری دارند.

ایجاد هایلایت های مناسب

حتما قبل از انجام تبلیغات نسبت به ایجاد هایلایت اینستاگرام اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش اعتماد مخاطب، حتما از هایلایت رضایت مشتری استفاده کنید، می‌توانید چند مورد از رضایت و بازخورد مشتریان خود را هایلایت کنید. همچنین هایلایتی تحت عنوان تخفیف دارها، تماس با ما، تیم ما، همچنین طبقه بندی محصولات مانند کفش‌های اسپورت، مانتوهای مجلسی، و ... ایجاد کنید. هایلایت‌ها به شکل قابل توجهی در جذب مخاطب، موثر عمل می‌کنند.

طراحی مناسب بنر اینستاگرام

بنر، روشی برای انتقال یک پیام تبلیغاتی است که از المان‌های گرافیکی، متن و تصویر تشکیل شده است. در گذشته بنرها به صورت چاپی در خیابان‌ها و پاساژها نصب می‌شدند. بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام به منظور شرح خدمات، تبلیغات و برند سازی کسب و کارها استفاده شده و در قالب استوری، پست و ریلز و بصورت ویدیو و یا عکس منتشر می‌شوند و دارای اهدافی نظیر برندسازی، اطلاع رسانی، فراخوانی و تبلیغات محصول و یا خدمات هستند. طراحی مناسب بنر تبلیغاتی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا فالوور بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری در اینستاگرام داشته باشید.

نکات مهم بعد از تبلیغ در اینستاگرام

فعالیت هدفمندتر برای فالوورهای جدید

بعد از اتمام تبلیغ در اینستاگرام، به تعداد فالورهای شما افزوده خواهد شد. باید سعی کنید تا در نشر استوری و پست نامربوط زیاده روی نکنید. اگر مخاطبین با تعداد بالای استوری و پست در روز مواجه شوند، بی درنگ پیج شما را آنفالو خواهند کرد! بنابراین به صورت منظم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، استوری یا پست منتشر کنید.

انتشار پست های جایزه دار!

فالورهایی که بعد تبلیغ در اینستاگرام به پیج شما اضافه شده‌اند، بسیار ارزشمند هستند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کنید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید فالورهای جدید خود را به فالورهای وفادار تبدیل کنید؛ هدیه دادن است. مثلا می‌توانید با ایجاد کمپین، از بین افرادی که فعالیت بالایی در پیج شما دارند، چند نفر را انتخاب کرده و به آن‌ها هدیه دهید. این هدیه می‌تواند از یک شارژ یا بسته اینترنتی گرفته تا یکی از محصولات شما باشد. این کار علاوه بر حفظ فالور، محبوبیت شما را نیز بیشتر می‌کند.

بررسی آمار پیج بصورت مستمر

شا باید بدانید کدام نوع محتوا بیشترین بازدهی را داشته است؟ چه هشتگ هایی باعث ورود پیج به اکسپلور شده است؟ کدام موضوعات برای مخاطبان شما اهمیت بیشتری داشته است؟ با یادگیری اینسایت اینستاگرام این امکان را دارید تا آمار و ارقان مربوط به هر پست را بررسی و ارزیابی کنید.

گاو بنفش

انتخاب بهترین پیج‌های اینستاگرامی برای تبلیغ

پیجی که برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب می‌کنید، نقش بسزایی در موفقیت آمیز بودن تبلیغات شما خواهد داشت. بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ برای هر کسب و کاری متفاوت است. به طور کلی پیج‌های اینستاگرام که دارای فالورهای واقعی بالا، بازدهی مناسب، فعالیت مداوم و ارتباط با حوزه کاری شما باشند، بهترین پیج اینستاگرام برای سفارش تبلیغ شما خواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم که برای یافتن بهترین پیج اینستاگرامی مرتبط با فعالیت شما، حتما از متخصصین این حوزه کمک بخواهید.

هزینه تبلیغ اینستاگرام چقدر است؟

هزینه تبلیغ در اینستاگرام به عوامل مختلفی مثل تعداد فالور، تعامل، روش تبلیغ و... بستگی دارد که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

تعامل یا اینگجمنت پیج چقدر است؟

مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت تبلیغات در اینستاگرام، اینگیجمنت است. اینگیجمنت یا تعامل پیج اینستاگرام، میزان فعالیت فالوورها و بازدهی محتوای تبلیغاتی شما را نشان می‌دهد. این عامل مشخص می‌کند که تعداد فالور های پیج اینستاگرام واقعی است یا فیک؟ هرچه تعامل پیج اینستاگرام بیشتر باشد هزینه تبلیغ نیز بیشتر خواهد بود.

تعداد فالور های پیج چقدر است؟ و چقدر فالوور فیک دارد؟

عامل موثر دیگر در هزینه تبلیغات اینستاگرام، تعداد فالور پیج است. هرچه این عدد بیشتر باشد، افراد بیشتری تبلیغ شما را مشاهده کرده و در نتیجه بازدهی تبلیغ شما نیز بالاتر خواهد رفت.

نحوه انتشار تبلیغ به چه صورت است؟

عامل موثر دیگر در هزینه تبلیغ اینستاگرام نوع انتشار آن در پیج است. با توجه به اینکه تبلیغ در پست، استوری یا ریلز منتشر شود، هزینه تبلیغ در اینستاگرام متغیر خواهد بود.

گاو بنفش

جمع بندی

در این مطلب سعی بر آن شد تا ابعاد مختلف تبلیغات در اینستاگرام، روش‌های موثر برای تبلیغ، نکات مهم و موثر در تبلیغات هوشمندانه اینستاگرامی بررسی شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در اینستاگرام به تنهایی کافی نیست بلکه بهره‌مندی از محتوای خلاقانه و رعایت اصول ارتباطی است که امکان پیشرفت و برندسازی را به کسب و کارها می‌دهد. با توجه به اینکه اینستاگرام، تبدیل به یک فضای رقابتی برای فروش شده است، تجربیات شرکت تبلیغات اینستاگرامی گاو بنفش موجب می‌شود تا شما چند پله از رقبای خود بالاتر باشید. برای دریافت مشاوره درباره خدمات تبلیغ در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام میتوانید به وبسایت گاو بنفش به ادرس www.gavebanafsh.com مراجعه کنید و نمونه کارهای موفق را ببینید. برای دریافت مشاوره درباره خدمات گاو بنفش میتوانید با شماره تلفن 02177736231 تماس گرفته و بصورت رایگان درباره تبلیغات اینستاگرامتان مشاوره بگیرید. با نکات ذکر شده در این مطلب می‌توانید با قرارگیری در مسیر درست با کمک تبلیغات موثر، به جذب مخاطب پرداخته و کسب و کار خود را رونق دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات