افزایش سرعت سایت وردپرس با لایت اسپید کش (LiteSpeed Cache)

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 33 دقیقه
سایت وردپرس با لایت اسپید کش
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله به نحوه بهینه سازی سرعت سایت برای GTMetrix و Google PageSpeed با استفاده از پلاگین وردپرس لایت اسپید کش (LiteSpeed Cache) می پردازیم.
تبلیغات

سرعت لود سایت (Website Loading Speed) در سیستم مدیریت محتوای وردپرس (Wordpress) با توجه به اینکه کاربران زیادی از آن استفاده می کنند، اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. در این مقاله بصورت عملی و 0 تا 100 نحوه بهینه سازی سرعت سایت برای GTMetrix و Google PageSpeed با استفاده از پلاگین وردپرس لایت اسپید کش (LiteSpeed Cache) می پردازیم.

بهینه‌سازی سرعت سایت باید برای هر صاحب سایتی در اولویت باشد، زیرا به طور مستقیم بر سئو (SEO) وردپرس تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، هرچه مدت زمان بارگذاری یک سایت بیشتر باشد، نرخ پرش آن نیز بالاتر خواهد بود. این امر می‌تواند مانع از ایجاد و هدایت ترافیک به سایت شما شود.

با استفاده از ابزارها و پیکربندی‌های مناسب، کش شدن وب‌سایت می‌تواند به طور قابل توجهی عملکرد آن را بهبود بخشد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از بهترین افزونه وردپرس، امتیاز صفحه خود را بهینه‌سازی کنید.

ما افزونه لایت‌اسپید کش را آزمایش و تنظیمات سه وب‌سایت مختلف را پیکربندی کرده‌ایم. این مقاله شما را در تنظیمات اعمال شده برای دستیابی به بهترین نتایج راهنمایی خواهد کرد.

قبل از اینکه وارد تنظیمات شویم، بیایید با یک مرور کلی از افزونه کش LiteSpeed شروع کنیم.

LiteSpeed چیست؟

لایت‌اسپید یک نرم‌افزار وب سرور است که برای تسریع عملکرد وب‌سایت طراحی شده است. لایت‌اسپید با معماری مبتنی بر رویداد ساخته شده است، سرور LiteSpeed می‌تواند با تعداد پردازش های کمتر ترافیک بیشتری را مدیریت کند، استفاده از منابع را کاهش دهد و سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشد.

سرور لایت‌اسپید همچنین دارای یک جایگزین برای Apache با پشتیبانی از htaccess. است که به کاربران اجازه می‌دهد Apache کنار بگذارند و از پیکربندی‌های موجود استفاده کنند. لایت‌اسپید با چندین کنترل‌ پنل میزبانی محبوب مانند WHM، DirectAdmin و Plesk کار می‌کند.

دو نسخه از وب سرور لایت‌اسپید در دسترس است:

  • LiteSpeed Enterprise: مناسب برای میزبانی چندین وب‌سایت یا یک محیط میزبانی اشتراکی است. به‌طور خودکار تغییرات ایجاد شده در فایل htaccess. را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد سرور اعمال می‌کند.
  • OpenLiteSpeed: نسخه منبع باز LiteSpeed Enterprise است که دارای تمام ویژگی‌های اساسی آن است. هر بار که یک فایل htaccess. جدید بارگیری شود، نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد. به همین دلیل این وب سرور معمولاً برای وب‌سایت‌های فردی استفاده می‌شود.

لایت‌اسپید از یک کش سطح سرور به نام لایت‌اسپید کش (LiteSpeed Cache) هنگام بهینه‌سازی سرعت صفحه و عملکرد استفاده می‌کند.

لایت‌اسپید کش محتوای داینامیک را در صفحه‌های وب بهینه می‌کند. این ویژگی همراه با عملکرد کش پیشرفته و ویژگی‌های بهینه‌سازی است. LiteSpeed Cache به عنوان یک افزونه در چندین پلتفرم، از جمله وردپرس نیز در دسترس است.

افزونه لایت‌اسپید وردپرس با ذخیره یک نسخه از محتوای وب‌سایت برای درخواست‌های آینده کار می‌کند. در نتیجه سرور تعداد درخواست‌های کمتری را پردازش می‌کند و می‌تواند صفحات وب را سریع‌تر نمایش دهد.

توجه داشته باشید که توابع مورد نیاز برای کش شدن سرور فقط در سرور لایت‌اسپید موجود هستند. از سوی دیگر، ویژگی‌های بهینه‌سازی می‌توانند با هر وب سرور، از جمله OpenLiteSpeed، Nginx و Apache استفاده شوند. این ویژگی‌ها شامل بهینه‌سازی تصویر، ادغام شبکه تحویل محتوا (CDN) و تغییر CSS/JS است.

قبل از ادامه، بیایید نگاهی به امتیازاتی که Google PageSpeed Insights به نسخه‌های موبایل و دسکتاپ وب‌سایت تست شده قبل از تنظیم لایت‌اسپید کش داد، بیاندازیم:

ورد پرس

پس از پیکربندی LiteSpeed Cache برای وردپرس، هر دو نسخه امتیازات کامل را کسب کردند:

ورد پرس

عملکرد افزونه LiteSpeed Cache در OpenLiteSpeed، LiteSpeed Web Server، Nginx، و Apache

گرچه افزونه LSCache می‌تواند خارج از محیط لایت‌اسپید کار کند، اما عملکرد آن بسته به وب سرور شما متفاوت است. بنابراین نتایج و اندازه‌گیری‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

ما تست استرس‌های کوچک و بزرگ را با وب سرور‌‌های LiteSpeed Web Server، Nginx، و Apache انجام داده‌ایم. ما به شما سه معیار عملکرد را نشان خواهیم داد: زمان پردازش کامل، درخواست‌ در ثانیه، و مگابایت در ثانیه.

ورد پرس

همانطور که در بالا مشاهده می‌شود، وب سرور های LiteSpeed بهترین امتیاز را کسب کردند. ادغام وب سرور لایت‌اسپید با افزونه LiteSpeed Cache for WordPress مطمئناً به وب‌سایت شما بهینه‌ترین عملکرد را خواهد داد.

نصب افزونه LiteSpeed Cache

خوشبختانه، افزونه LiteSpeed Cache به‌طور پیش‌فرض در همه حساب‌های Hostinger نصب شده است. بنابراین، کاربران Hostinger می‌توانند مرحله نصب افزونه را رد کنند.

اگر از یک میزبان وب دیگر استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌های زیر را برای نصب لایت‌اسپید کش بر روی وردپرس دنبال کنید:

1. وارد داشبورد مدیریت وردپرس خود شوید و به بخش افزونه‌ها بروید.

2. «کش لایت‌اسپید» را جستجو کنید، روی «نصب» و «فعال نمایید» کلیک کنید.

3. صفحه را رفرش کنید، بخش LiteSpeed Cache در داشبورد شما خواهد بود.

پس از نصب افزونه وردپرس، باید آن را پیکربندی کنید. بخش زیر را بخوانید تا بهترین تنظیمات کش لایت‌اسپید را برای وب‌سایت وردپرس خود پیدا کنید.

بهترین تنظیمات برای افزونه LiteSpeed Cache برای WordPress

ما تنظیمات LiteSpeed Cache را روی سه وب‌سایت مبتنی بر میزبانی اشتراکی آزمایش کرده‌ایم، یک سایت ساده برای وبلاگ نویسی، یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی و یک پورتفولیو (portfolio) آنلاین.

ما همچنین توضیحی مفصل برای هر تنظیم را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا نیاز به تغییر آن دارید یا نه، ارائه خواهیم داد.

با تکمیل تنظیمات اولیه شروع کنیم.

1. تکمیل تنظیمات اولیه

قبل از اینکه به مراحل تکمیل تنظیمات اولیه بپردازیم، اجازه دهید نتایج تست‌های عملکرد سه وب‌سایت را مقایسه کنیم.

ورد پرس

نمودار بالا نشان می‌دهد که پس از فعال‌سازی و پیکربندی افزونه LiteSpeed Cache، بهبود قابل توجهی در عملکرد وب‌سایت حاصل شده است. به همین دلیل، ما شما را در درک ویژگی‌ها و قابلیت‌های افزونه LiteSpeed Cache همراه با بهترین تنظیمات کاربردی راهنمایی خواهیم کرد. از صفحه General شروع میکنیم.

گزینه اول در این صفحه Automatically upgrade است. همانطور که نامش نشان می‌دهد، تغییر دادن این دکمه به On باعث می‌شود سیستم آخرین نسخه افزونه LSCache را به صورت خودکار نصب کند.

ورد پرس

بعد از آن، یک فیلد برای افزودن کلید دامنه شما وجود دارد. این کلید تحت عنوان به عنوان API Key نیز شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید از ویژگی‌ها و خدمات QUIC.cloud استفاده کنید، داشتن API Key مهم است. روی دکمه Request Domain Key کلیک کنید تا کلید شما درخواست شود.

ورد پرس

در بخش بعدی بیشتر درباره راه‌اندازی QUIC.cloud صحبت خواهیم کرد. حالا، به بخش بعدی بروید و Guest Mode را خواهید دید.

ورد پرس

این گزینه یک لندینگ پیج کش شده برای اولین درخواست یک کاربر جدید فراهم می‌کند. هنگامی که حالت مهمان را فعال می‌کنید، سرور مجبور نیست اطلاعات بازدیدکنندگان را ذخیره کند و به جای آن صفحه کش شده پیش‌فرض را به آنها ارائه می‌دهد. در نتیجه، زمان بارگذاری صفحه کوتاه‌تر خواهد بود.

پس از ارائه صفحات کش شده، سرور یک ارتباط AJAX برقرار می‌کند تا نسخه کامل صفح وب را که بازدیدکننده درخواست کرده‌است را دریافت کند. برای فعال کردن حالت مهمان، کافی است آن را On کنید.

برای بهینه‌سازی حالت مهمان، از گزینه Guest Optimization استفاده کنید.

ورد پرس

هنگامی که این تنظیمات را فعال می‌کنید، سرور نه تنها صفحه کش شده پیش‌فرض را ارائه می‌دهد، بلکه بهینه‌سازی تصویر و صفحه را نیز حتیدر صورتی که گزینه ها غیر فعال باشد انجام می‌دهد.

با این حال، بهینه‌سازی حالت مهمان ممکن است برخی از منابع وب‌سایت وردپرس شما را مصرف کند، بنابراین بهتر است قبل از فعال کردن این گزینه با میزبانی خود مشورت کنید.

زیر آن، یک فیلد IP سرور برای آدرس IP سایت شما وجود دارد. با وارد کردن آدرس IP خود می‌توانید به خزنده (Crawler) کمک کنید تا منابع را بطور مستقیم از سرور شما دریافت کند و عملکرد سایت شما را بهبود دهد.

ورد پرس

برای فهمیدن اطلاعات آدرس IP سایت خود با میزبانی هاست وردپرس خود تماس بگیرید. کاربران Hostinger می‌توانند به داشبورد hPanel دسترسی داشته باشند و به Hosting -> Manage -> Details بروند.

پایین‌تر، تنظیمات Notifications وجود دارد. با فعال کردن آن، شما آخرین اطلاعات در مورد توسعه افزونه LSCache، از جمله تبلیغات و انتشارات جدید را دریافت خواهید کرد.

ورد پرس

پس از پیکربندی تنظیمات، مطمئن شوید که تغییرات خود را ذخیره کرده‌اید.

2. تنظیمات کش را بهبود دهید.

صفحه تنظیمات LiteSpeed Cache شامل ویژگی هایی است که عمدتاً برای وب سرور‌های LiteSpeed یا شبکه‌ی توزیع محتوای QUIC.cloud قابل استفاده است. چندین عملکرد در صفحه تنظیمات LiteSpeed Cache وجود دارد - این بخش تمام ویژگی های کش را پوشش می دهد تا به شما در انتخاب بهترین رویکرد کمک کند.

  • Cache را فعال کنید. روشن کردن آن باعث می شود که سیستم به طور خودکار سایت وردپرس شما را کش کند. اگرچه خاموش کردن این عملکرد بر محتوای سایت شما تأثیر نمی گذارد، اما همه فایل های کش پاک می شوند. توصیه می کنیم تنظیمات پیش فرض را برای زمان بارگذاری بهتر حفظ کنید.
ورد پرس
  • کش کردن کاربران وارد شده - خاموش. این گزینه به طور خودکار صفحات وب را برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند کش می کند. با این حال، فعال کردن این گزینه منابع سرور را اشغال می کند. بهتر است این گزینه را غیرفعال نگه دارید مگر اینکه یک وب سایت عضویت (membership website) را مدیریت می‌کنید.
ورد پرس
  • کش کردن کامنت‌گذار ها- خاموش. خروجی این تابع به تنظیمات مدیریت کامنت شما بستگی دارد. اگر هر دو گزینه کش کردن کامنت‌گذار ها و تنظیمات تعدیل کش فعال باشند، کاربران بلافاصله نظرات خود را مشاهده نخواهند کرد. برعکس، اگر گزینه کش کردن کامنت‌گذار ها غیرفعال باشد، کاربران نظرات تایید نشده خود را خواهند دید.
ورد پرس
  • کش REST API - فعال. این به شما امکان می‌دهد تا درخواست‌ها را از طریق ارتباط های WordPress REST API ذخیره کنید. این تماس‌ها عموماً توسط وب اپلیکیشن های شخص ثالث یکپارچه با وردپرس، از جمله تم‌ها، افزونه‌ها و بلاک ادیتور انجام می‌شوند.
ورد پرس
  • کش کردن صفحه لاگین – روشن. با فعالسازی این گزینه نسخه های ذخیره شده از صفحات ورود به سیستم ارائه می‌شود. بهتر است این مورد را فعال نگه دارید زیرا باعث می شود هر بار که بازدیدکننده ای در صفحه شما قرار می گیرد، سایت وردپرس شما سریعتر بارگذاری شود.
ورد پرس
  • کش favicon.ico – روشن. فعال نگه داشتن این عملکرد به جلوگیری از درخواست‌های غیر ضروری PHP و پاسخ سریعتر سرور کمک می کند. در غیر این صورت، سیستم به دنبال فایل favicon.ico می گردد و بک‌اند PHP وردپرس را مجبور به اجرا می کند و سرعت وب سایت وردپرس شما را کاهش می دهد.
ورد پرس
  • کش منابع PHP – روشن. این تابع عناصر استاتیک، از جمله فایل های CSS و JS تولید شده توسط تم های وردپرس را کش می کند. برای افزایش سرعت عملکرد و جلوگیری از اسکریپت های غیر ضروری PHP، این مورد را فعال نگه دارید.
ورد پرس
  • کش کردن موبایل – روشن. این قابلیت به شما امکان می دهد محتوای کش مختلف را در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه ارائه دهید. اگر نسخه AMP (صفحات موبایلی پر شتاب) از سایت وردپرس خود ندارید، توصیه می کنیم این را خاموش نگه دارید.
ورد پرس
  • لیست Agent های کاربران موبایل. این تنظیم تنها در صورتی در دسترس است که کش کردن موبایل را روشن کنید. می‌توانید فهرستی از Agent های کاربران تلفن همراه را در قالبی مناسب برای بازنویسی اضافه کنید.
ورد پرس
  • کش URI های خصوصی. شامل مسیرهایی است که به صورت خصوصی کش می شوند. با این حال، این تابع شبیه به گزینه cache Logged users است که URI های خصوصی کش شده را نیز مدیریت می کند. مگر اینکه بخواهید صفحات خاصی را که مربوط به کاربر نیستند بصورت خصوصی کش کنید، فیلد را خالی بگذارید.
ورد پرس
  • کش کردن اجباری URI ها. سیستم تمام مسیرهای نوشته شده در فیلد ارائه شده را بدون در نظر گرفتن تنظیمات غیرقابل کش شدن، کش می کند. به طور کلی، شما نیازی به تغییر این گزینه نخواهید داشت زیرا نیازی به کش شدن اجباری اکثر صفحات خود ندارید.
ورد پرس
  • کش اجباری URI های عمومی. محتوای های خاصی را مجبور می‌کند بدون توجه به تنظیماتشان، به‌عنوان عمومی در کش ذخیره شوند.
ورد پرس
  • دراپ کردن کوئری استرینگ. هر کوئری استرینگ اضافه شده در فیلد را نادیده می گیرد و زمان بارگذاری وب سایت را افزایش می دهد. تنظیمات پیش‌فرض تعدادی از رشته‌های متداول تولید شده را خودکار اضافه می‌کند. با این حال، در صورت لزوم، همیشه می توانیدکوئری های بیشتری اضافه کنید.
ورد پرس

در مجموع، افزونه LSCache تنظیمات پیش‌فرض مناسب برای اکثر وب‌سایت‌های وردپرس را اعمال می‌کند. با این حال، توصیه می کنیم آنها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

علاوه بر صفحه تنظیمات LiteSpeed Cache، اجازه دهید به طور خلاصه سایر بخش های موجود را به همراه عملکرد اصلی آنها مرور کنیم:

  • • TTL (Time To Live) – این تابع مدت زمان ذخیره انواع محتوای خاص در حافظه پنهان را کنترل می کند. تنظیمات پیش‌فرض باید به خوبی کار کنند، اما می‌توانید در صورت نیاز اعداد را کاهش یا افزایش دهید.
  • Purge - تمام تنظیمات را برای حذف انواع خاصی از محتوا از حافظه نهان فراهم می کند. توصیه می‌کنیم پاکسازی را در همه ارتقاها فعال کنید تا به سیستم اجازه دهد حافظه کش وردپرس قدیمی را هر زمان که به‌روزرسانی در دسترس است پاک کند. اگر منابع کافی دارید، برای عملکرد بهتر، server stale را فعال کنید.
  • Excludes - به تعیین نوع محتوایی که می خواهید از کش حذف کنید کمک می کند. فیلدهای مختلفی برای پر کردن وجود دارد، از جمله URI های سایت و کوئری استرینگ ها. رشته ها را بر این اساس پر کنید و سیستم از ذخیره شدن آنها در حافظه نهان جلوگیری می کند.
  • ESI (Edge Side Includes) - بخش های خاصی از صفحه وب سایت را به قطعات جدا می‌کند. شما می توانید انتخاب کنید که این قطعات در یک کش عمومی یا خصوصی ذخیره شوند. پس از فعال شدن، سیستم صفحات را قبل از ارائه به مرورگر دوباره جمع می کند.
  • Object – بار پایگاه داده را برای وب اپلیکیشن های داینامیک و پویا کاهش می دهد. سیستم کش LiteSpeed نتایج جستجوی پایگاه داده را ذخیره می کند و به جای بارگیری مجدد، اطلاعات را از کش بازیابی می کند.
  • مرورگر – فعال کردن کش مرورگر به سیستم اجازه می دهد تا به طور خودکار محتوای پویا سایت وردپرس شما را در کش مرورگر کاربران ذخیره کند. سرور درخواست های کمتری را پردازش می‌کند و صفحات را با کارایی بیشتری ارائه می دهد.
  • پیشرفته - تنظیمات این برگه برای کاربران پیشرفته تعیین شده است. در اینجا، می‌توانید عملکرد HTTP/HTTPS را برای جلوگیری از تداخل با کوکی‌های لاگین فعال کنید. علاوه بر این، یک تابع کلیک فوری می‌تواند یک صفحه وب را به محض اینکه بازدیدکنندگان موس را روی آن بکشند، در پس‌زمینه بارگذاری کند.

3. گزینه های بهینه سازی صفحه و تصویر را اصلاح کنید

افزونه LiteSpeed Cache شامل ابزارهای بهینه سازی وب سایت برای محتوای پویا در سایت های وردپرس از جمله تصاویر و صفحات وب می باشد. وقت گذاشتن برای پیکربندی این تنظیمات مهم است زیرا می توانند بر سئوی وب سایت شما تأثیر بگذارند.

این بخش شما را از طریق هر تابع و تنظیمات در هر برگه بهینه سازی راهنمایی می کند.

بهینه سازی تصویر

هر زمان که بازدیدکنندگان به سایت وردپرس شما دسترسی پیدا کنند، مرورگر منابعی را درخواست می کند و تصاویر شما را قبل از نمایش آنها دانلود می کند. بنابراین، مرورگر برای بارگذاری، تغییر اندازه و نمایش تصاویر بهینه نشده زمان بیشتری می برد.

خوشبختانه افزونه LiteSpeed Cache می تواند تصاویر شما را به صورت تکی یا انبوه با تغییر اندازه آنها بهینه کند.

با ورود به صفحه بهینه سازی تصویر، تب Image Optimization Summary را مشاهده خواهید کرد. این برگه معیارهای متعددی مانند کاهش اندازه و تعداد کل تصاویر گرفته شده از وب سایت شما را بررسی می کند.

ورد پرس

علاوه بر این، می توانید از چند عملکرد دیگر مانند:

  • جمع آوری داده های تصویر - پس از آپلود تصاویر جدید در دسترس است. پس از انجام این کار، دکمه Send Optimization Request ظاهر می شود که به شما امکان می دهد تصاویر را به سرور ابری LiteSpeed ارسال کنید.
  • Pull Images – تصاویر بهینه شده شما را از ابر به سایت وردپرس شما برمی گرداند.
  • پاک کردن داده‌های ناتمام - فرآیندهای ناتمام را پاک می‌کند و هر زمان که فرآیند بهینه‌سازی گیر کند دوباره آن‌ها را شروع می‌کند.
  • محاسبه فضای دیسک پشتیبان - فضای موجود دیسک را برای فایل های پشتیبان شمارش می کند.
  • حذف پشتیبان‌های تصویر اصلی – فایل پشتیبان تصاویر اصلی را حذف می‌کند تا فضای دیسک آزاد شود. توصیه می کنیم قبل از انتخاب این عملکرد، نسخه های پشتیبان را در رایانه محلی خود دانلود کنید. پس از حذف همه نسخه‌های پشتیبان، نمی‌توانید تنظیمات بهینه‌سازی را برگردانید.
  • Rescan New Thumbnails – تصاویر جدید اضافه شده در وب سایت شما را اسکن می کند و درخواست های بهینه سازی را به سیستم ارسال می کند.
  • استفاده از فایل‌های اصلی و استفاده از فایل‌های بهینه‌سازی شده – گزینه‌هایی را برای جابه‌جایی بین تصاویر بهینه‌نشده و بهینه‌شده در وب‌سایت شما فراهم می‌کند.
  • Destroy All Optimization Data - تمام داده ها را حذف می کند و همه تنظیمات را به مقادیر اصلی باز می گرداند.

حالا بیایید به برگه بعدی ادامه دهیم و بهترین تنظیمات بهینه سازی برای وب سایت وردپرس خود را اعمال کنیم. به سادگی بر روی تنظیمات بهینه سازی تصویر کلیک کنید و چندین عملکرد را برای بهینه سازی مشاهده خواهید کرد:

  • درخواست خودکار Cron – روشن. این تابع به طور خودکار درخواست های بهینه سازی را از طریق WordPress cron job هر زمان که تصاویر جدید آپلود می شود ارسال می کند.
  • Auto Pull Cron – روشن. همراه با عملکرد قبلی کار می کند. بنابراین، شما باید هر دو عملکرد را فعال کنید. در غیر این صورت، باید هر تصویر تازه آپلود شده را با استفاده از دکمه Pull Images ارسال کنید.
  • بهینه سازی تصاویر اصلی - روشن. شما باید همیشه این عملکرد را روشن نگه دارید زیرا تصاویر .png. و .jpg را بهینه می کند و فایل های پشتیبان تولید می کند. اگر نمی خواهید تصاویر خود را بهینه سازی کنید، آن را غیرفعال کنید.
  • حذف نسخه‌های پشتیبان اصلی - خاموش. به خاطر داشته باشید که این عملکرد غیر قابل برگشت است. فعال کردن آن، تمام نسخه‌های پشتیبان را پاک می‌کند و از بازگرداندن تنظیمات بهینه‌سازی جلوگیری می‌کند.
  • بهینه سازی بدون اتلاف - روشن. این کار تصاویر شما را با استفاده از فشرده سازی بدون اتلاف بهینه می کند.
  • حفظ داده های EXIF/XMP - خاموش. این تنظیم به صورت پیش فرض فعال است. با این حال، حفظ داده های EXIF/XMP ممکن است اندازه تصاویر بهینه شده شما را افزایش دهد. بنابراین، بهتر است این عملکرد را غیرفعال کنید.
  • ایجاد نسخه های WebP - روشن. روشن کردن این عملکرد فایل‌های webp. تصاویر شما را تولید می‌کند. این منجر به کاهش سایز بزرگتر تا 30 درصد می شود که زمان بارگذاری وب سایت شما را سرعت می بخشد.
  • تصویر جایگزین WebP – روشن. اگر تنظیمات قبلی را فعال کرده‌اید، باید این گزینه را نیز فعال کنید زیرا جایگزین تصاویر jpg و png. با فایل‌های webp. می‌شود.
  • ویژگی WebP برای جایگزینی. کنترل می کند که کدام قالب های تصویر را با .webp جایگزین کند. به سادگی در هر خط یک ویژگی تصویر را در داخل کادر وارد کنید.
  • WebP برای srcset اضافی – روشن. این کار برای ارائه کد سفارشی با عناصر srcset به عنوان نسخه‌های webp. استفاده می‌شود.
  • کنترل کیفیت تصویر وردپرس کیفیت تصویر پیش فرض باید خوب کار کند. شما می توانید تنظیمات را در صورت نیاز تغییر دهید، اما به یاد داشته باشید که مقدار را کمتر از 100 نگه دارید.

بهینه سازی صفحه

هنگامی که تنظیمات بهینه سازی تصویر را تنظیم کردید، گام بعدی این است که عملکردهای بهینه سازی صفحه را تغییر دهید. اگر این کار را انجام ندهید احتمالاً زمان بارگذاری کندتر و امتیازات صفحه بدتر می شود.

خوشبختانه، وقتی صحبت از بهینه سازی صفحه می شود، افزونه LiteSpeed Cache گزینه های متعددی را برای بهبود عملکرد سایت وردپرس شما ارائه می دهد. این صفحه حاوی مهمترین تنظیمات برای بهینه سازی فایل های HTML، CSS و JS است.

ورد پرس

صفحه بهینه سازی صفحه دارای چندین بخش است - ما هر کدام را به همراه عملکردهای آن بررسی خواهیم کرد.

  • CSS Minify – روشن. این تنظیم عناصر غیر ضروری مانند فضای خالی اضافی و کاراکترهای خط جدید را از فایل های CSS حذف می کند.
  • CSS Combine - خاموش. فعال کردن این امر باعث می شود که سیستم تمام فایل های CSS را در یک فایل CSS ترکیب کند. با این حال، توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید مگر اینکه فضای اضافی داشته باشید زیرا این عملکرد می تواند منابع را اشغال کند.
  • تولید UCSS - خاموش. این تنظیم با عملکرد ترکیبی CSS کار می کند. اگر تصمیم به غیرفعال کردن عملکرد قبلی دارید، باید این تنظیم را نیز خاموش نگه دارید.
  • UCSS Inline - خاموش. با ذخیره UCSS به صورت درون خطی با HTML بارگذاری اضافی فایل CSS را کاهش می دهد. این تابع همچنین با ترکیب CSS کار می کند، بنابراین فقط در صورتی آن را فعال کنید که تنظیمات قبلی را روشن کرده باشید. علاوه بر این، فعال کردن این گزینه گزینه Load CSS Asynchronously را دور می زند.
  • CSS ترکیب خارجی و درون خطی - خاموش. این گزینه به ترکیب فایل‌های CSS خارجی با آن‌هایی که با عناصر درون خطی HTML یافت می‌شوند کمک می‌کند. برای جلوگیری از خطا، این گزینه را با ترکیب CSS فعال کنید.
  • بارگیری CSS به صورت ناهمزمان - خاموش. روشن کردن این گزینه به شما اجازه می دهد تا عناصر CSS و HTML شما به طور همزمان بارگیری شوند. با این حال، آنها ممکن است بدون قالب بندی بارگیری شوند. این می تواند منجر به تغییر چیدمان یا فلش محتوای بدون سبک (FOUC) شود.
  • CCSS در هر URL - خاموش. خاموش کردن این تابع باعث ایجاد CSS حیاتی برای هر نوع پست به جای صفحات جداگانه می شود. با این کار سهمیه CCSS و فضای دیسک ذخیره می شود.
  • Inline CSS Async Lib – روشن. این گزینه با قرار دادن کتابخانه ناهمزمان CSS از مسدود کردن رندر جلوگیری می کند.
  • بهینه سازی نمایش فونت. مقدار پیش‌فرض را حفظ کنید زیرا تغییر این تنظیم ممکن است باعث مشکلات FOUC شود.

تنظیمات JS

  • JS Minify – روشن. اسکریپت های غیر ضروری برای بهینه سازی JS را حذف می کند.
  • JS Combine - خاموش. این کار تمام فایل‌های JS را در یک فایل کامپایل می‌کند.
  • JS Combine External و Inline - خاموش. این تابع به طور مشابه با گزینه های ترکیبی CSS خارجی و درون خطی کار می کند. فقط در صورتی این را فعال کنید که عملکرد قبلی را نیز روشن کرده باشید.
  • Load JS Deferred – بستگی دارد. قبل از تغییر دادن این گزینه، آزمایشاتی را انجام دهید زیرا ممکن است نتایج متفاوت باشد. اگر Deferred را انتخاب کنید، سیستم بلافاصله پس از HTML، JS را بارگیری می کند. در ضمن گزینه Delayed تنها در صورتی شروع می شود که سیستم فعالیت کاربر را تشخیص دهد.

تنظیمات HTML

  • HTML Minify – روشن. کاراکترهای غیر ضروری داخل کد HTML را پاک می کند.
  • DNS Prefetch. تبدیل DNS دامنه های فهرست شده را قبل از درخواست بازدیدکنندگان انجام می‌دهد و زمان بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهد. این برای بارگیری پیوندهای خارجی مانند AdSense یا Facebook مفید است.
  • کنترل پیش واکشی DNS - روشن. اگر پیوندها را در تنظیمات قبلی اضافه کنید، این تابع به طور خودکار DNS فهرست شده را به همراه همه URL های موجود در پست ها و صفحات شما، از جمله CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر، از قبل واکشی می کند.
  • HTML Lazy Load Selectors. با افزودن یکی در هر خط در فیلد ارائه شده، مشخص کنید که کدام کلاس یا شناسه بارگذاری شود.
  • حذف رشته های پرس و جو - خاموش. این گزینه معمولاً به طور مستقیم بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی گذارد، بنابراین خاموش نگه داشتن آن باید خوب باشد.
  • بارگذاری فونت های گوگل به صورت ناهمزمان - خاموش. فونت های گوگل را به صورت ناهمزمان بارگذاری می کند در حالی که سایر عناصر CSS را دست نخورده باقی می گذارد. با این حال، توصیه می کنیم این گزینه را غیرفعال کنید زیرا اکثر فونت های گوگل از قبل در مرورگرهای بازدیدکنندگان شما ذخیره شده اند.
  • حذف فونت های گوگل - روشن. این تنظیم را فقط در صورتی فعال کنید که فونت ها را به صورت محلی ذخیره می کنید و نمی خواهید فونت های شخص ثالث در سایت وردپرس شما بارگذاری شود.
  • حذف ایموجی وردپرس – روشن. فعال کردن این قابلیت از بارگیری ایموجی WordPress.org توسط سیستم جلوگیری می کند و به جای آن ایموجی های پیش فرض را بارگیری می کند.
  • حذف برچسب های Noscript - OFF. روشن نگه داشتن این گزینه به اطمینان از سازگاری با همه مرورگرها، از جمله نسخه های قدیمی تر، کمک می کند.

تنظیمات رسانه

  • Lazy Load Images - روشن. این گزینه به سیستم اجازه می دهد تا تصاویر را در وب سایت شما بارگذاری کند. اگرچه انجام این کار می تواند زمان بارگذاری را افزایش دهد، اما ممکن است بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد.
  • مکان‌نمای اصلی تصویر. هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، یک مکان‌نمای تصویر خاکستری نمایش داده می شود. با این حال، می‌توانید با تعریف base64 یک تصویر و افزودن آن به فیلد، آن را سفارشی کنید. از یک ابزار آنلاین برای پیدا کردن base64 یک تصویر استفاده کنید.
  • مکان‌نمای واکنش‌گرا - روشن. این گزینه مکان‌نمای تصویر شما را قادر می‌سازد تا با ابعاد تصویر مطابقت داشته باشد و تغییر طرح‌بندی را کاهش دهد.
  • مکان‌نمای واکنش‌گرا SVG. یک فایل SVG را برای استفاده به عنوان تصویر مکان‌نمای خود تعیین کنید. سیستم به طور خودکار آن را به یک متغیر پایه 64 تبدیل می کند.
  • رنگ مکان‌نمای واکنش‌گرا. مقدار پیش فرض به خوبی کار می کند. از طرف دیگر، رنگ را با حرکت دادن انتخابگر رنگ سفارشی کنید.
  • LQIP Cloud Generator – خاموش. فعال کردن آن یک مکان‌نمای تصویر با کیفیت پایین ایجاد می‌کند که نسخه‌ای از تصویر شما را هنگام بارگذاری تار نشان می‌دهد. اگر ترجیح می دهید از رنگ ساده به عنوان جایگیر استفاده کنید، این تنظیم را خاموش نگه دارید.
  • کیفیت LQIP. کیفیت LQIP شما را مشخص می کند. این مقدار از 1 تا 20 متغیر است و هر چه این مقدار بیشتر باشد، وضوح بالاتر است. با این حال، تنظیم آن بر روی یک مقدار بزرگتر ممکن است زمان بارگذاری را افزایش دهد.
  • حداقل ابعاد .LQIP LQIP فقط روی تصاویری با همان ابعاد مشخص شده در تنظیمات ظاهر می شود. روی تصاویری که ارتفاع و عرض کمتری دارند بارگذاری نمی شود.
  • ایجاد LQIP در پس‌زمینه – روشن. روشن کردن این امکان به سیستم اجازه می دهد تا LQIP را در پس زمینه از طریق یک صف مبتنی بر cron بارگیری کند. تنظیم این حالت ممکن است زمان بارگیری شما را افزایش دهد.
  • Lazy Load frames – روشن. این گزینه شبیه به Lazy Load Images کار می کند. این عملکرد به بارگذاری فریم های تنبل مانند نقشه ها و فیلم ها کمک می کند.
  • اضافه کردن اندازه های از دست رفته - روشن. عرض و ارتفاع مشخصی را برای تصاویر شما تنظیم می کند و به افزونه LiteSpeed Cache کمک می کند تا ابعاد تصویر از دست رفته را به صورت خودکار اضافه کند. این تنظیم فقط در صورتی کار می کند که Lazy Load Images باشد.
  • Inline Lazy Load Images Library – روشن. روشن کردن این گزینه به بهبود امتیاز صفحه شما کمک می کند.

استثنا های رسانه

این تنظیمات برخی از تصاویر را از Lazy Load حذف می کند. حذف تصاویر بالای صفحه، مانند آرم ها و تصاویر پس زمینه، می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد. این به این دلیل است که شما می خواهید آن عناصر قبل از بقیه صفحه بارگیری شوند.

برای حذف رسانه از Lazy Load، کافی است اطلاعات مربوط به فیلد ارائه شده را مطابق با آن پر کنید. به عنوان مثال، تصاویر را با کلاس و نام کلاس والد خود حذف کنید.

بومی سازی

  • Gravatar Cache – روشن. این به سیستم اجازه می دهد تا گراواتارها را به صورت محلی ذخیره کند. این برای وب سایت های وردپرسی که نظرات زیادی با گراواتار دارند، بهترین کار را دارد.
  • Gravatar Cache Cron – روشن. اگر گزینه قبلی را فعال کرده اید، باید این گزینه را نیز فعال کنید تا حافظه نهان گراواتار را از طریق cron job به روز کند.
  • Gravatar Cache TTL. مدت زمان ذخیره شدن گراواتارها را مشخص می کند. مقدار پیش فرض باید به خوبی کار کند. با این حال، تا زمانی که بیش از 3600 ثانیه باشد، می توانید این مقدار را سفارشی کنید.

بهبود تنظیمات

تمام تنظیمات این بخش به گونه ای کار می کند که عناصر خاصی مانند CSS، JS و URL ها را از کوچک سازی و ترکیب کردن حذف کنند.

به طور کلی، لازم نیست این تنظیمات را زیاد تغییر دهید، مگر اینکه پس از کوچک کردن یا ترکیب CSS/JS، یک فایل غیرعادی در کد منبع خود پیدا کنید. در چنین مواقعی می توانید فایل های داخل فیلدهای ارائه شده را بر اساس آن لیست کنید.

ورد پرس

پس از اتمام پیکربندی تنظیمات، حتما گزینه Save Changes را بزنید.

4. راه اندازی CDN QUIC.cloud (اختیاری)

QUIC.cloud یک شبکه توزیع محتوا (CDN) از LiteSpeed Technologies است که ذخیره سازی داینامیک را ارائه می دهد. این CDN از سرورهای سراسر جهان برای ذخیره سازی محتوای وب سایت استفاده می کند. هر زمان که بازدید کننده درخواستی را انجام دهد، سرور منابع را از نزدیکترین مکان سرور دریافت خواهد کرد.

پیوند دادن Quic.cloud CDN با ویژگی های LiteSpeed Cache می تواند سرعت صفحه شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. این بخش مراحل فعال سازی این شبکه توزیع محتوا را توضیح می دهد.

برای انجام این کار، ابتدا با راه اندازی Cloudflare for WordPress شروع کنید. انجام این کار به شما اطمینان می دهد که تمام محتوای وب سایت شما بهینه ذخیره می شود – QUIC.cloud CDN تمام صفحات پویا را ذخیره می کند، در حالی که Cloudflare CDN محتوای استاتیک را مدیریت می کند.

هنگامی که Cloudflare را روی سرور خود تنظیم کردید، مرحله بعدی این است که کلید دامنه خود را دریافت کنید. به صفحه General بروید و روی دکمه Request Domain Key کلیک کنید.

ورد پرس

سپس، منتظر بمانید تا سیستم درخواست شما را پردازش کند.

ورد پرس

صفحه مدیریت وردپرس خود را مجدداً بارگذاری کنید. به محض اتمام فرایند، سیستم کلید دامنه را خودکار پر خواهد کرد. سپس روی دکمه Link to QUIC.cloud کلیک کنید.

ورد پرس

حال شما را به صفحه ثبت نام هدایت می کند. با وارد کردن تمام اطلاعات به ترتیب ادامه دهید.

ورد پرس

اگر قبلاً یک حساب QUIC.cloud ندارید، یک حساب کاربری جدید ثبت نام کنید. پس از اتمام، سیستم یک ایمیل تایید به آدرس ثبت شده ارسال می کند. ایمیل را باز کنید و روی لینک کلیک کنید.

ورد پرس

اگر پیام بالا را مشاهده می کنید، به طور موفقیت آمیز وب سایت وردپرس خود را با شبکه توزیع محتوا QUIC.cloud لینک کرده اید. اکنون، روی دکمه My Dashboard برای بازگشت کلیک کنید.

اگرچه شما فرایند ثبت نام را تکمیل کرده اید، هنوز باید DNS خود را به درستی پیکربندی کنید. برای این کار، به بخش CDN بروید و به دنبال گزینه QUIC.cloud بگردید.

ورد پرس

آن را On کنید تا عملکرد QUIC.cloud CDN API فعال شود.

در مرحله بعد، QUIC.cloud را با اطلاعات کلادفلر پیکربندی کنید. قبل از این کار، به داشبورد Cloudflare خود دسترسی پیدا کنید تا Global API Key را دریافت کنید.

ورد پرس

اکنون که اطلاعات را دارید، فقط آنها را به ترتیب وارد کنید.

ورد پرس

پس از انجام این کار، روی Save Changes کلیک کنید.

بارگیری محتوای استاتیک از طریق CDN (اختیاری)

بارگیری محتوای استاتیک از طریق CDN می تواند تاخیر شبکه شما را کاهش دهد. این به این دلیل است که CDN منابع درخواست شده را بیشتر در سرورهای ذخیره سازی جهانی تکرار می کند. هر زمان که بازدیدکنندگان به آن منابع دسترسی پیدا کنند، نزدیکترین سرور آنها را ارائه می دهد.

برای بارگیری محتوای استاتیک (Static) از یک CDN، باید زیر دامنه ای ایجاد کنید که منابع را تحویل دهد، به عنوان مثال cdn.your-website.com. این زیردامنه باید در همان پوشه دامنه اصلی شما باشد.

علاوه بر این، اطمینان از عملکرد صحیح زیر دامنه CDN بسیار مهم است. در غیر این صورت، منابع استاتیک شما بارگیری نمی شوند و ممکن است وب سایت شما را خراب کند.

اگر مطمئن هستید که زیردامنه به درستی کار می کند، گزینه Use CDN Mapping را برای زیر دامنه جدید ایجاد شده فعال کنید:

ورد پرس

اکنون که پیکربندی افزونه LiteSpeed Cache را به پایان رسانده‌ایم، بیایید نگاهی به نمودارهای زیر بیندازیم.

ورد پرس

این نمودارها نشان می‌دهند که سه وب‌سایت آزمایش شده قبل و بعد از اعمال تنظیمات پیکربندی LiteSpeed چگونه عمل کرده اند.

قبل از اعمال بهینه‌سازی تصویر و صفحه، وب‌سایت نمونه کارها فقط 45 امتیاز در دسته PageSpeed موبایل کسب کرد. بعد از بهینه‌سازی، این امتیاز به 100 افزایش یافت. در همین حال، همان تغییرات امتیاز فروشگاه تجارت الکترونیکی را از 53 امتیاز به 99 بهبود بخشید.

در مورد عملکرد GTMetrix، امتیاز سایت وبلاگ از 84 به 100 افزایش یافت.

نکته مهم: همه وب سایت ها - وبلاگ، فروشگاه تجارت الکترونیک و سایت نمونه کارها - پس از روشن کردن LSCache for WordPressو اعمال بهینه سازی تصویر و صفحه، نتایج بهتری نشان دادند.

LiteSpeed چه چیز دیگری میتواند انجام دهد؟

بعد از پیکربندی تمام تنظیمات افزونه LiteSpeed Cache for WordPress، سیستم باید به درستی کار کند. بنابراین، نیازی به مدیریت بیشتر کش نخواهد بود. با این حال لایت‌اسپید عملکردهای بیشتری را برای تغییر در صورت نیاز ارائه می دهد.

بخش‌های زیر در مورد بهینه‌سازی پایگاه داده لایت‌اسپید، خزنده آن و جعبه ابزار برای کمک به بهبود بیشتر عملکرد وب‌سایت شما صحبت خواهد کرد.

بهینه سازی پایگاه داده

بخش دیتابیس (Database) ویژگی‌هایی را برای کمک به شما در اجرای کارهای مختلف در پایگاه داده وردپرس خود ارائه می‌دهد که شامل حذف بازبینی‌های پست قدیمی و پاک کردن pingback با یک کلیک است.

ورد پرس

همچنین DB Optimization Settings تعداد بازبینی‌های پست را برای پاک کردن و خودکارسازی فرآیند کنترل می‌کند.

ورد پرس

به عنوان مثال، اگر می خواهید دو بازبینی قدیمی را برای هر پست ذخیره کنید، مقدار Revision Max Number را به 2 تغییر دهید. در همین حال، برای نگه داشتن بازبینی‌های قدیمی پست برای مدت زمان خاصی، Revisions Max Age را تغییر دهید.

افزونه LSCache شامل یک خزنده است که بک‌اند وب سایت شما را مرور می کند، به دنبال صفحات منقضی شده می گردد و آنها را در حین فرآیند تازه می کند. از دیدن هر صفحه ی بدون کش توسط بازدیدکنندگان جلوگیری می کند.

ورد پرس

این عملکرد به طور پیش فرض غیرفعال است و باید از سمت سرور فعال شود - باید با مدیر سرور یا ارائه دهنده میزبان خود مشورت کنید. این به این دلیل است که فعال کردن عملکرد خزنده بدون منابع کافی سرور ممکن است بر عملکرد سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

جعبه ابزار

از بخش LiteSpeed Cache Toolbox برای پیکربندی دستی تنظیمات کش خود استفاده کنید. این بخش عملکردهای کش خاص تری را ارائه می دهد، از پاک کردن صفحات خطای 403 گرفته تا ویرایش مسیر فایل htaccess.

ورد پرس

اگرچه برگه Purge حاوی ویژگی های ساده است، سایر برگه ها مانند Edit .htaccess و Heartbeat برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است. بنابراین، بهتر است برای این تنظیمات از مقادیر پیش فرض استفاده کنید یا قبل از ایجاد هرگونه تغییر با میزبان وب‌سایت خود مشورت کنید.

برای جزئیات بیشتر، بیایید به عملکرد هر بخش نگاهیداشته باشیم:

• Purge. این برگه محتوا های مختلف را برای پاک کردن انتخابی لیست می کند. این توابع به ویژه برای ایجاد تغییرات در فایلی که در حال ذخیره در حافظه کش است مفید هستند. به این ترتیب، فقط فایل های انتخاب شده پاک می شوند و سایر محتوای شما تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

• Import/export. شامل ابزارهایی انتقال یا مبادله انواع مختلف پیکربندی LiteSpeed است. این ابزارها در صورتی که قصد دارید سایت خود را آزمایش کنید و می خواهید پیکربندی های قبلی را بعداً بازیابی کنید، بسیار مفید هستند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید پیکربندی سایت خود را به یک فایل محلی (local) منتقل کنید و از آن در وب سایت دیگری استفاده کنید.

• بازبینی .htaccess. از ابزارهای موجود در این برگه برای ویرایش مستقیم فایل htaccess. خود استفاده کنید بدون اینکه مجبور به پیکربندی یک کلاینت FTP و یا SSH باشید. به خاطر داشته باشید که تغییر دادن فایل htaccess. خود ممکن است سایت شما را خراب کند. اگر مطمئن نیستید، همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییر با میزبان وب خود مشورت کنید.

• WordPress Heartbeat API . Heartbeat به مرورگر شما اجازه می دهد تا با استفاده از AJAX با سرورها ارتباط برقرار کند. این قابلیت به شما امکان مدیریت میزان ترافیک و درخواست هایی که به سرور وارد می شود را می دهد. با این حال، هنگام تنظیم WordPress Heartbeat API احتیاط کنید، زیرا می تواند میزان زیادی از توان CPU را مصرف کند.

• Report. در صورتی که با افزونه لایت‌اسپید کش به مشکل بر خورده اید، می توانید با فشار دادن دکمه Send to LiteSpeed در این برگه گزارش ارسال کنید. سپس سیستم کپی گزارش محیط خود را برای تیم لایت‌اسپید ارسال خواهد کرد.

• Debug Settings. اگر می خواهید افزونه لایت‌اسپید کش را برای دیباگ وب سایت خود غیرفعال کنید، از ابزارهای موجود در این برگه استفاده کنید.

نتیجه

ذخیره در کش یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌ها برای بهبود عملکرد یک وب‌سایت است. هنگامی که به درستی پیاده‌سازی شود، می‌تواند زمان بارگذاری آن را تسریع کرده و بار سرور را کاهش دهد. ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی کشینگ (Web caching) وب، نصب یک افزونه کش است.

LiteSpeed Cache یکی از بهترین افزونه‌های WordPress با تکنیک‌های ذخیره‌سازی پیشرفته است. علاوه بر این، هنگامی که با سرور لایت‌اسپید ترکیب شود، کش سطح سرور صفحات آن می‌تواند به طور موثر عملکرد را بهبود بخشد.

در این مقاله، ما بهترین تنظیمات را برای پیکربندی LiteSpeed Cache برای وردپرس توضیح دادیم. اگرچه اعمال بهترین تنظیمات به شما عملکرد بهینه را می‌دهد، اگر احساس راحتی نمی‌کنید، لازم نیست تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهید.

امیدواریم این مقاله به شما در پیکربندی لایت‌اسپید کش برای وردپرس و استفاده بهینه از آن کمک کرده باشد. اگر سوالی دارید، در بخش نظرات بپرسید.

سوالات متداول لایت‌اسپید کش

  • آیا باید از LiteSpeed Cache استفاده کنم؟

اگر به دنبال افزونه ای با تنظیمات گسترده، بررسی های عالی و ذخیره سازی سریع در سطح سرور هستید، LiteSpeed Cache یک انتخاب فوق العاده برای یک افزونه کش است.

  • آیا LiteSpeed Cache رایگان است؟

بله، استفاده از لایت‌اسپید کش رایگان است، اما شما فقط در صورتی از کش سود می برید که سرورهای وب سایت شما نیز از لایت‌اسپید استفاده کنند.

منبع: https://www.hostinger.com/tutorials/litespeed-website-optimization-tool/

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات