نحوه استفاده از پلتفرم سایت ساز پرتال

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مردی در حال کار با لپ تاپ / پرتال
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب می‌خواهیم نحوه استفاده از سایت ساز پرتال برای طراحی سایت رایگان را بررسی کنیم.
تبلیغات

اگر کسی به شما بگوید که در کمتر از 1 ساعت برایتان سایت می‌سازد، حرفش را باور می‌کنید؟ ساخت سایت در کمتر از 1 ساعت با استفاده از پلتفرم‌ سایت ساز خارجی و ایرانی امکان پذیر است. اگر باور نمی‌کنید خودتان امتحان کنید. ایجاد سایت در سایت ساز پرتال رایگان است. 7 روز ابتدایی ثبت نام می‌توانید بدون پرداخت هزینه از خدمات پرتال استفاده کنید.

فکر نکنید سایت ساز برای شمایی که برنامه نویسی بلد نیستید مناسب نیست! اتفاقاً سایت ساز برای کمک به افرادی که تخصص کافی در زمینه ساخت سایت ندارند یا زمان محدودی برای طراحی سایت دارند بهترین انتخاب است. در ادامه می‌خواهیم نحوه استفاده از سایت ساز پرتال برای طراحی سایت رایگان را بررسی کنیم.

آموزش استفاده از سایت ساز پرتال

احتمالاً زمانی که به دنبال ایجاد سایت رایگان بودید، کلمه سایت ساز و فروشگاه ساز به چشم‌تان خورده باشد. پلتفرم‌های اینترنتی که با ارائه امکانات مورد نیاز ساخت سایت، قالب‌های کدنویسی شده، خدمات پشتیبانی و محیط مدیریت ساده توانستند ساخت سایت را برای همه افراد جامعه امکان پذیر کنند.

پلتفرم سایت ساز نمونه‌های خارجی بسیار قوی دارد؛ اما از آنجایی که هزینه بسیار بالایی دارند و امکانات مورد نیاز کاربران ایرانی را ندارد، نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. خوشبختانه با روی کار آمدن سایت سازهای ایرانی مشکل کاربران فارسی زبان هم حل شده است.

سایت ساز پرتال

1- ثبت نام اولیه رایگان

مثل هر خدمات دیگری برای استفاده از سایت ساز پرتال ابتدا باید در سایت عضو شوید. عضویت در پرتال با تست رایگان 7 روزه همراه است. در این زمان می‌توانید به صورت رایگان از پشتیبانان سایت هم کمک بگیرید.

پس بدون نگرانی از پرداخت هزینه همراه با ما این مراحل را طی کنید تا در انتهای مطلب توانسته باشید یک سایت حرفه‌ای آماده کنید. با کلیک بر روی گزینه ثبت نام چند سؤال کوتاه پرسیده می‌شود. بعد از ثبت نام بلافاصله سایت شما ساخته می‌شود.

2- انتخاب ظاهر و قالب سایت

قصد طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی را دارید؟ اگر می‌خواهید یک سایت شخصی یا شرکتی بسازید باید به سراغ قالب‌های ساده‌تر بروید. اما اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی بزرگ داشته باشید بیشتر از 20 نوع قالب فروشگاهی در پرتال وجود دارد.

تغییر ظاهر و انتخاب قالب سایت شما فقط با یک کلیک انجام می‌شود. چطور؟ با استفاده از قالب آماده پرتال می‌توانید پیش نمایشی از ظاهر سایت را مشاهده کنید. اگر مورد پسندتان بود روی دکمه انتخاب قالب بزنید تا در همان لحظه قالب روی سایت شما قرار بگیرد.

3- مشاهده ویدئوهای آموزشی سایت ساز

زمانی که وارد پنل مدیریت سایت می‌شوید چندین ویدئو آموزشی در منوهای مختلف سایت به چشمتان می‌خورد. مشاهده ویدئوی آموزشی نحوه کار با سایت ساز زمان خیلی کمی از شما می‌گیرد. اکثر ویدئوها کمتر از 3 دقیقه ضبط شدند.

البته اگر می‌خواهید به صورت کامل‌‌تر صفر تا صد طراحی سایت در پرتال را آموزش ببینید می‌توانید به ویدئوهای داخل آکادمی هم مراجعه کنید. اما به طور کلی نحوه اضافه کردن اطلاعات شما در سایت، ساخت صفحات جدید و... در همان ویدئوهای کوتاه توضیح داده شده است.

4- اضافه کردن محتواهای مورد نیاز وب سایت

بعد از اینکه صفر تا صد تنظیمات وب سایت و منوهای آن را یاد گرفتید، نوبت شخصی سازی کردن سایت می‌رسد. زمانی که کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند باید چه اطلاعاتی از شرکت یا فروشگاه شما داشته باشد؟

باید بداند که راه‌های ارتباطی مثل تلفن یا محل دقیق شرکت شما کجاست. (صفحه تماس با ما) باید اطلاعاتی در مورد تاریخچه و زمان شروع به کار شما بداند. (صفحه درباره ما) باید بداند که شما در فروشگاهتان چه محصولاتی می‌فروشید؟ (صفحه فروشگاه)

همه این اطلاعات را به صورت کامل باید در سایتتان وارد کنید. مثلاً صفحه یک محصول در فروشگاه باید شامل عکس محصول، ویژگی‌های محصول، اطلاعات کلی محصول، قیمت، نحوه ثبت سفارش، نظرات مشتریان و... باشد. این اطلاعات را باید خودتان در سایت وارد کنید.

البته هر سایتی برای جذب مشتری نیازمند بنر و عکس‌های جذاب است. احتمالاً سایت‌های زیادی را دیدید که در همان صفحه ابتدایی وب سایت تصاویر اعضای شرکت، بنر محصولات، برندهایی که با آن همکاری می‌کنند و... را قرار دادند. منظور ما اضافه کردن این مدل تصویرها به سایتتان است.

سایت ساز پرتال

5- فعال سازی سایت و دامنه

انجام همه این مراحل در تست 7 روزه پرتال رایگان است. اما بعد از وارد کردن محصول می‌خواهید که سایتتان برای کاربران گوگل و مشتریانتان نمایش داده شود. در این زمان باید به سراغ بسته‌های فعال سازی سایت ساز بروید و یک دامنه برای سایتتان انتخاب کنید.

تعرفه راه اندازی سایت در سایت ساز بسیار ارزان است. چرا این حرف را می‌زنیم؟ با ساخت سایت یک دامنه رایگان، هاست نامحدود، قالب‌های حرفه‌ای، امکانات مورد نیاز برای مدیریت سایت و از همه مهم‌تر پشتیبانان 24 ساعته رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در سایت ساز 4 بسته مختلف وجود دارد که با توجه به امکانات و بودجه‌ای که در اختیار دارید آن‌ها را خریداری می‌کنید. در حالیکه با روش‌های دیگر فقط قیمت طراحی سایت شما بیشتر از 10 میلیون تومان می‌شود.

برای استخدام پشتیبان، ‌خرید هاست، خرید دامنه و اضافه کردن افزونه‌های مورد نیاز باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

اگر امروز روز اول ثبت نام شما در پرتال است، تا 6 روز دیگر زمان دارید تا سایتتان را فعال کنید. حسابی سایت را بالا پایین کنید و نگران از کار افتادن سایتتان نباشید.

6- شروع به کار و کسب درآمد

بعد از فعال سازی سایت شما صاحب یک سایت یا فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای شدید. با استفاده از یک شرکت طراحی سایت که امکان ساخت سایت سریع را به شما داده توانستید در کمتر از 1 ساعت سایت بسازید.

مابقی مسیر مدیرت سایت شما مربوط به سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. البته می‌توانید با استفاده از تبلیغات هم سایتتان را به کاربران زیادی معرفی کنید. اما سئو سایت روشی کم‌هزینه‌تر به نسبت تبلیغات است.

ابتدا از سئو داخلی صفحات سایتتان شروع کنید و کم‌کم سراغ روش‌های سئو خارجی بروید. این وسط می‌توانید در پیج‌های اینستاگرامی یا سایت‌های محبوب هم تبلیغات سایتتان را قرار دهید.

کلام پایانی

امیدواریم که این مطلب حسابی به کارتان بیاید و توانسته باشید در زمان محدود سایت بسازید. یادتان نرود که بعد از طراحی سایت نوبت کسب درآمد از آن می‌رسد. مطمئن باشید که با ساخت و بهینه سازی سایت می‌توانید فروش خیلی خوبی از خدمات و محصولات فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات