افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری از نگاه پارسی دانلود

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شاید شما هم می‌خواهید بدانید افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری چیست، چه تصوری از این بازی‌ها دارند و چرا از آن‌ها استفاده می‌کنند؟
تبلیغات

تا همین حالا که ما در حال نگارش این مطلب هستیم، دو میلیارد نفر از مردم جهان به انجام بازی‌‌های ویدیویی و آنلاین پرداخته‌اند. برای تمامی سنین این بازی‌ها مهیج، نشاط بخش و فرح بخش هستند. اما متاسفانه برخی از افراد به دلیل عادت‌های نادرست، به این بازی‌ها اعتیاد پیدا می‌کنند.

تا جایی که تاثیرات منفی این بازی‌ها بر روی زندگی آن‌ها نیز نمایان می‌شود. در چند سال اخیر، نظر مردم نسبت به این بازی‌ها عوض شده است. برخی از افراد، تصور می‌کنند که این باز‌ی‌ها از هر نظر مضر هستند. برخی دیگر نیز تصور می‌کنند که بازی‌های رایانه‌ای بسیار مفید هستند. با توجه به این امر، مهم است که شما مزایا و معایب چنین بازی‌هایی را بدانید. در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های بازی‌های رایانه‌ای چیست؟

بازی‌های کامپیوتری که هم اکنون به یک چالش بزرگ تبدیل شده‌اند، بازی‌هایی هستند با ویژگی‌های مختلف! این بازی‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات کنونی، اهمیت فوق العاده‌ای دارند. به همین دلیل باید هر گیمری قبل از انجام آن‌ها، ویژگی‌های آن‌ها را بشناسد. ممکن است این ویژگی‌ها باعث تغییر افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری بشوند. در این زمینه رسانه پارسی دانلود منبع خوبی جهت آشنایی با بازی های روز دنیا بوده است که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • سنجش عملکرد:

بر خلاف تصور عموم مردم، بازی‌‌های کامپیوتری منبعی برای سنجش عملکرد کودکان و نوجوانان هستند. زمانی که یک ‌کودک بازی را انجام می‌دهد، واکنش‌های مختلفی را از خود بروز خواهد داد. تأمل در این واکنش‌ها باعث می‌شود که عملکرد کودک بررسی و تجزیه و تحلیل شود. برای این که بتوانید تعاملات کودک را درک کنید و به بهترین شکل آن‌ها را بشناسید، لازم است که در گام اول با بازی کامپیوتری عملکرد را بسنجید.

  • آموزش:

یکی از مهم‌ترین و منحصر به فردترین ویژگی‌هایی که بازی‌های کامپیوتری دارند، آموزش است. ممکن است با توجه به افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری، بگویید که این بازی‌ها برای آموزش مناسب نیستند. اما سخت در اشتباه هستید. یادگیری بشر همیشه با اتفاقات و تغییراتی همراه بوده است. شاید در برخی مواقع، افراد از بازی‌های کامپیوتری خشونت را یاد بگیرند. حتی ممکن است چیزهایی را بیاموزند که برایشان مناسب نیست. اما در خیلی از مواقع، افراد یاری دادن به دیگران، همکاری، همیاری و مواردی از این قبیل را آموزش می‌بینند. بنابراین نمی‌توان گفت که صد در صد بازی‌های کامپیوتری در زمینه آموزش منفی عمل می‌کنند. هر فردی بنا به برداشت خود، چیزهای مفید یا غیر مفید را از این بازی‌ها یاد می‌گیرد.

  • الگودهی:

یکی از مهم‌ترین مواردی که در الگودهی نقش دارند، بازی‌های کامپیوتری هستند. برای مثال یک بازی فوتبال را تصور کنید. کودک شما زمانی که در این بازی قرار می‌گیرد، فکر می‌کند که بازیکن اصلی آن است. پس با تکنیک‌های مختلف می‌خواهد بر رقیب برتری یابد. در سایر بازی‌ها هم همان طور است. بازی‌های خشن، الگودهی خشن دارند. بازی‌های انسان دوستانه، عزت نفس را تقویت می‌کنند. بازی‌های استراتژیک و هدفمند هم به نوعی بر روی گیمر اثر دارند. طبق افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری، این بازی‌ها بیشترین میزان الگودهی را دارند چرا که به شیوه خلاقانه روی ذهن مخاطبان تاثیر می‌گذارند.

  • مشارکت اجتماعی:

همه ما می‌دانیم که نسل امروز درک خوبی از دوستی، هویت، تملک و خیلی از چیزهای دیگر دارند. این نسل با استفاده از آنچه که در بازی‌های کامپیوتری وجود دارد، اصول مشارکت اجتماعی را آموخته‌اند. به همین دلیل مزایای آن در سطح زندگی آن‌ها نمود پیدا کرده است. جوانان با انجام بازی‌های کامپیوتری به صورت گروهی، دوستی خود را افزایش می‌دهند. این افراد می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و مفاهیمی همچنین مروت را بسط بدهند. به همین دلیل جامعه شناسان و مربیان به عنوان یک ابزار برای مشارکت اجتماعی از این بازی‌ها استفاده می‌کنند.

  • تعامل:

خیلی از مردم بر این عقیده استوارند که با استفاده از بازی تعامل فرد بهبود می‌یابد. فرقی ندارد که این بازی رایانه‌ای و کامپیوتری است یا حضوری، در هر صورت روی یک فرد اثر گذار است. زمانی که یک گیمر قبل از بازی هویت خود را افشا می‌کند و ویژگی‌های خود را وارد می‌کند، به گونه‌ای تعامل انجام داده است. در این صورت، خود را به جای شخصیت بازی جا می‌زند و تمام قدرت خود را به کار می‌گیرد تا در بازی موفق شود. این فرد در هر مرحله از بازی، یک اقدام خاص را انجام می‌دهد. پس می‌تواند مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرد.

فواید بازی‌های کامپیوتری

فضای مجازی باعث شده است که نسل جدیدی از بازی‌ها به وجود بیایند که با جذابیت‌های خود، بتوانند اوقات فراغت هر کسی را پر کنند. افرادی که تصور می‌کنند بازی‌های کامپیوتری مضر و خطرناک هستند، اگر به فواید این بازی‌ها نگاهی بیندازند، ممکن است نظرشان تغییر پیدا کند. برخی از فواید بازی‌های رایانه‌ای و کامپیوتری عبارتند از:

  • اگر به دنبال یک راهکار ویژه برای کنترل استرس و کاهش افسردگی هستید، توصیه می‌کنیم که از بازی‌های کامپیوتری استفاده کنید. با انجام این بازی‌ها، فرد می‌تواند به آرامش برسد. به همین دلیل کم کم استرس او کم شده و حالت روحی و درونی فرد بهبود پیدا می‌کند.
  • با انجام این بازی‌ها کاربر واکنشی شده و در تصمیم گیری‌ها بهتر عمل می‌کند. بازی‌هایی که سرعت یک مکانیزم اصلی برای آن‌ها است، باعث می‌شوند که مغز اطلاعات محیطی را در کسری از ثانیه دریافت کند. سپس ‌آن‌ها را تجزیه و تحلیل نموده و تصمیم گیری کند.
  • شاید برایتان جالب باشد اما تقویت بینایی نیز از دیگر مزایای این بازی‌ها است. پدرها و مادرها معمولا فرزندان خود را از انجام این بازی‌ها منع می‌کنند. چرا که باور دارند که این بازی‌ها بینایی را ضعیف می‌کند. این دسته از بازی‌ها واکنش‌های ذهنی را افزایش می‌دهند. به همین دلیل روی عصب‌های بینایی اثر گذاشته و قدرت بینایی را بهتر می‌کنند.

همانطور که مشخص بود با دانلود بهترین بازی های کامپیوتر میتوانید به موارد بسیاری دسترسی داشته باشید که در این میان سبک و ژانرهای مختلف در بازی ها سبب سرگرمی شما خواهد شد. اما مضرات بازی های رایانه ای چیست ؟ باما همراه باشید.

مضرات بازی‌های رایانه‌ای

همان طور که گفتیم، بخش عمده‌ا‌ی از افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری منفی است. یعنی خیلی از افراد به خصوص پدرها و مادرها فکر می‌کنند که چنین بازی‌هایی کاملا مضر هستند. نمی‌خواهیم این عقیده را انگار کنیم چرا که بازی‌های رایانه‌ای در کنار مزایای خود، معایبی هم دارند. برخی از مهم‌ترین مضرات این بازی‌ها عبارتند از:

  • کاهش و افزایش نامعقول وزن به دلیل اختلال در خواب و اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای
  • به وجود آمدن رفتارهای خشونت‌بار در نوجوانان و جوانان و کودکان
  • ترویج نگرانی و استرس مزمن با انجام بازی‌های خشونت‌بار
  • تشدید انزوای اجتماعی با توجه به گذراندن وقت با بازی‌های کامپیوتری ( کودکانی که به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد پیدا کرده‌اند، معمولا به دنبال این بازی‌ها هستند. به همین دلیل تلاش‌های فوق برنامه و ورزشی را از دست می‌دهند؛ پس تعاملات چندانی هم نخواهند داشت و حتی با خانواده خود نیز نمی‌توانند ارتباط بگیرند. از این رو، بیشتر در معرض خطر انزوای اجتماعی قرار می‌گیرند.)
  • از دست رفتن تایم به پوچی
  • عدم موفقیت در زمینه تحصیل
  • و‌ ...

سبک بازی های آنلاین به دلیل گیم پلی اعتیادآور یک نوع ضرر برای گیمرها محسوب می شود. اما اگر هنوز هم مایل به دانلود بازی آنلاین برای کامپیوتر هستید میتوانید از گزینه های مختلفی که برایتان درنظر گرفته شده است استفاده کنید.

تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر سبک زندگی جوانان و نوجوانان

افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری چنین نشان می‌دهد که این بازی‌ها سبک زندگی افراد را متحول می‌کنند. در بررسی تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر سبک زندگی جوانان و نوجوانان، باید بگوییم که این بازی‌ها هم روح و هم جسم یک فرد را متاثر می‌کنند. زمانی که فرد مدت زیادی می‌نشیند و غذایی هم نمی‌خورد، سیستم ایمنی بدن او تضعیف می‌شود. با زل زدن به مانیتور کامپیوتر ممکن است چشمان او آسیب ببینند و با نشستن طولانی مدت، ستون فقرات تغییر شکل دهد. مشکلات پوستی هم از دیگر مشکلاتی هستند که این بازی‌ها به همراه دارند. افزون بر آن، از نظر روحی هم بازی‌های کامپیوتری تاثیرات گوناگونی را بر سبک زندگی جوانان و نوجوانان دارند.

گرچه یک نوجوان با انجام بازی‌های کامپیوتری می‌تواند مشارکت اجتماعی را یاد بگیرد و با دیگران تعامل داشته باشد، اما ممکن است خشن‌تر از قبل شود. این افراد روابط عاطفی ضعیفی دارند و افت تحصیلی را هم شاهد هستند. در کنار آن، احساس بیگانگی با اطرافیان و حتی خودشان دارند. پس باید انجام چنین بازی‌هایی به صورت کنترل شده باشد.

نکات مهم در مورد بازی‌های کامپیوتری

حال که با افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری آشنا شدید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چطور می‌توان تاثیرات منفی این بازی‌ها را کنترل کرد. اولین گام این است که شما به مشاور مراجعه کنید. زیرا مشاور به دلیل اطلاعات به روز و بالایی که دارد، می‌تواند راهنمایی‌های خوبی را در اختیارتان قرار دهد. پس از آن، با انجام اقدامات زیر، به کنترل انجام این بازی‌ها بپردازید:

  • زمان بیدار ماندن فرزند دلبند خود را کاهش دهید و او را به زود خوابیدن عادت دهید.
  • در کانون گرم خانواده، فرزند خود را سرگرم کنید. به گونه‌ای که اصلا یادش برود به سمت بازی‌های کامپیوتری برود.
  • بازی‌های فکری را جایگزین بازی‌های کامپیوتری کنید.
  • ابزارهایی مثل کامپیوتر یا تلفن همراه را که محرک برای انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند را دور کنید.

کلام پایانی

در این مطلب در مورد افکار عمومی مردم نسبت به بازی‌های کامپیوتری صحبت کردیم. این بازی‌ها در تصور عموم افراد، مضر هستند. در حالی که چنین نیست. بازی‌های رایانه‌ای هم مضرات دارند و هم فواید دارند. مهم است که هر فرد، چگونه از این بازی‌ها استفاده کند. اگر انجام آن‌ها کنترل شده باشد، می‌توان از فواید آن بهره برد. در غیر این صورت مضرات این بازی‌ها هستند که خودنمایی می‌کنند‌.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات