خدمات سئو همگام با مشاوره سئو در نبض مارکتینگ

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت‌های سئو یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با ارائه خدمات سئو؛ از مشاوره سئو گرفته تا انجام پروژه‌های اجرایی، میان‌بری برای پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین شده‌اند.
تبلیغات

از نزدیک به 2 سال گذشته بعد از شروع پاندمی کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از کسب‌وکارها که به شکل سنتی فعالیت می‌کردند، تعطیل شدند. با تغییر الگوی خرید مردم و تمایل برای خریدهای آنلاین، بسیاری از کسب‌وکارها که تا آن زمان به شکل سنتی فعالیت می‌کردند وارد دنیای کسب‌وکارهای آنلاین شدند و در کم‌تر از چند روز بسیاری از این کسب‌وکارها صاحب یک فروشگاه اینترنتی شدند.

برای رقابت در گوگل، هم اقدام کنیم هم عجله!

راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی در ظاهر آسان به نظر می‌رسید. اما این پایان ماجرا نبود! کم‌کم این سکه روی دیگر خود را نشان داد. با افزایش تعداد این فروشگاه‌ها حضور در نتایج صفحه اول گوگل سخت و سخت‌تر شد.

لزوم استفاده از خدمات سئو اینجا بود که خودنمایی کرد! برای خدمات سئو اقدام کن، برای مشاوره سئو عجله! این صرفاً یک شعار تبلیغاتی نبود لزومی بود که با گسترش کسب‌وکارهای آنلاین به وجود آمد و شرکت‌های سئو از آن زمان تاکنون به آن می‌پردازند.

زیرساخت‌های پروژه سئو

برای اینکه شرکت سئو بتواند بهترین استراتژی را برای سئو سایت شما تدوین کند ابتدا باید زیرساخت‌های پروژه شما را بررسی کند تا مشخص شود سایت شما برای بهینه‌سازی به کدام خدمات سئو نیاز دارد.

۱. قابل ایندکس بودن سایت

برای اینکه تمام کارهایی که برای سئو و بهینه‌سازی یک سایت انجام می‌دهید دیده شود باید خزنده‌های گوگل بتوانند به صفحات سایت دسترسی داشته باشند. باید بررسی شود که آیا این امکان برای آن‌ها فراهم است؟ یا نه که اگر این امکان فراهم نباشد باید برای بهبود این وضعیت در استراتژی سئو تصمیماتی اتخاذ شود.

به‌عنوان‌مثال یکی از کارهایی که در خدمات سئو تکنیکال برای یک سایت انجام می‌شود ساخت نقشه سایت است. نقشه سایت که به‌صورت یک فایل XML روی سرور قرار می‌گیرد خزش خزنده‌های گوگل را بین صفحات سایت تسهیل می‌کند.

۲. انتخاب دامنه، سرور، هاست و قالب مناسب

انتخاب دامنه از نظر نام، پسوند بر سئو سایت تأثیر می‌گذارد. نوع قالب سایت بسیار مهم است اگر درست انتخاب شود می‌تواند نیاز به بسیاری از بهبودها را در آینده کم‌تر کند. تأثیر سرور و هاست هم که قابل‌انکار نیست. بهتر است سروری که برای سایت انتخاب می‌شود از نظر مکانی کم‌ترین بعد مسافت را با آن داشته باشد.

قبل از تدوین استراتژی سئو؛ وضعیت هاست، دامنه و قالبی که برای سایت انتخاب شده است را به‌خوبی بررسی کنید. تا اگر لازم است تغییراتی انجام شود از همان ابتدا این کار صورت بگیرد. زیرا پس از شروع پروژه هرگونه تغییر نیازمند زحمت و البته هزینه بالایی است و البته گاهی هم نشدنی است!

۳. نوع CMS مورداستفاده در طراحی سایت

اینکه برای طراحی سایت موردنظر از کدنویسی اختصاصی استفاده شده است یا از CMSهایی مثل وردپرس برای طراحی آن استفاده شده است. نیاز سایت برای بهینه‌سازی به‌خصوص از نظر خدمات سئو تکنیکال را متفاوت می‌کند.

برای بهینه‌سازی سرعت در سایت‌های وردپرسی می‌توان از یک سری افزونه استفاده کرد درصورتی‌که برای بهینه‌سازی سرعت در سایت‌های کدنویسی دسترسی به افزونه‌ای وجود ندارد و این کار را کمی سخت می‌کند.

۴. حوزه فعالیت کسب‌وکار

حوزه فعالیت یک کسب‌وکار در استراتژی که برای سئو آن سایت چیده می‌شود تأثیر بسیار بالایی دارد. اگر حوزه‌هایی که کلمات کلیدی آن سرچ بالایی دارند موضوع پروژه شما باشد، مانند: گوشی موبایل، تبلت، خرید بیلت هواپیما، برای اینکه در صف بازنده‌های گوگل نباشید و به صفحه اول گوگل برسید باید بدانند که این پروژه سئو نیازمند حجم کاری بالاتر، زمان و هزینه بیشتری است.

نبض مارکتینگ

شروع استراتژی پروژه سئو سایت

با مشخص‌شدن اهداف بازاریابی کسب‌وکار موردنظر و اینکه چقدر سئو برای آن کسب‌وکار مهم و حیاتی است، میزان بودجه‌ای که قرار است برای سئو هزینه شود، مدت زمانی که برای رسیدن به نتیجه برای آن سایت در نظر گرفته شده است و همچنین نیازهایی که پس از ارزیابی زیرساخت‌های پروژه مشخص می‌شوند، سئوکار اقدام به تدوین استراتژی سئو برای بهبود سئو سایت موردنظر می‌کند. البته میزان اثربخشی این استراتژی باید در بازه‌های زمانی مختلف و توسط شاخص‌های کلیدی عملکرد kpi پروژه سئو سنجیده و ارزیابی شود.

اثربخشی استراتژی چیده شده

خدمات سئو که در استراتژی سئو پروژه قرار داده شده و برای بهینه‌سازی یک پروژه سئو مورداستفاده قرار می‌گیرد، نباید از ابتدا تا انتهای دوران اجرای یک پروژه سئو بدون هیچ‌گونه ارزیابی پیش برود.

شاید نیاز باشد در زمانی از اجرای استراتژی با توجه به نتایجی که اتفاق می‌افتد بخشی از این استراتژی تغییر کند؛ بنابراین نیاز است در بازه‌های زمانی مشخصی به‌صورت مدام جلساتی برای بررسی میزان اثربخشی استراتژی سئو تشکیل شود.

گروه‌های مختلفی مانند: تیم استراتژی سئو، تیم اجرایی سئو، تیم تولید محتوا، تیم مشاوره سئو، تیم ارزیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد و غیره که روی اجرای استراتژی کار می‌کنند نتایج حاصل از کار خود و ارزیابی‌ها را به اشتراک بگذارند.

یکی از مواردی که می‌توان میزان اثربخشی و موفقیت یک پروژه سئو را به کمک آن اندازه‌گیری کرد استفاده از شاخص‌های کلیدی عملکرد kpi است.

سنجش میزان موفقیت با KPIهای پروژه

با استفاده از یک سری از شاخص‌های کلیدی عملکرد kpi می‌توان میزان موفقیت یک پروژه سئو را ارزیابی کرد. Keyword Rank یکی از kpiهای مهم است که جایگاه سایت شما در کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد. هرچقدر این رتبه بهتر باشد طبیعتاً ترافیک بالاتری برای وب‌سایت شما به ارمغان می‌آورد.

واضح است که افزایش ورودی بخت شما را برای افزایش فروش بالاتر می‌برد. Keyword Rank خوب و قرارگرفتن در صفحه اول گوگل موجب می‌شود بیشتر توسط کاربران دیده شوید، شما با دیده‌شدن در خاطر افراد نقش می‌بندید. در درازمدت این دیده‌شدن می‌تواند در ساخت برندینگ به کسب‌وکار شما کمک کند.

با تقویت برندینگ کسب‌وکارتان در آینده نیاز کم‌تری به استفاده از خدمات سئو خواهید داشت. زیرا دیگر به‌جای کیوردها این برند شما است که برای آنچه در کسب‌وکارتان عرضه می‌کنید سرچ می‌شود.

راه‌اندازی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و برندینگ

استفاده از خدمات سئو به‌عنوان یکی از کمپین‌های تبلیغاتی که ترافیک ارگانیک خلق می‌کند می‌تواند به ساخت برندینگ سایت شما کمک کند، اما این پروسه به‌تنهایی زمان‌بر است. کمپین‌های تبلیغاتی دیگری مانند: تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات ایمیلی، اینفلوئنسر مارکتینگ و... علاوه ترافیک غیر ارگانیکی که برای سایت شما به وجود میاورند و منجر به فروش می‌شوند.

مهم‌ترین تأثیری که دارند این است که موجب آگاهی از برند شما می‌شوند. تأثیراتی که هر یک از این کمپین‌های تبلیغاتی با گذر زمان برای کسب‌وکار شما می‌گذارد ساخت برندینگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات