خرید و فروش هیوندای جنسیس در سایت دیوار

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سایت دیوار در این مطلب می‌کوشد نسل دوم هیوندای جنسیس را کامل معرفی و دلیل عرضه‌نشدن آن در بازار ایران را بررسی کند.
تبلیغات

محصولات شرکت هیوندا، همیشه طرفداران خاص خود را در کشور ما داشته‌اند؛ به‌همین‌دلیل، کمتر خودرویی از این شرکت می‌توان پیدا کرد که مجال حضور در بازار خودرو ایران را نیافته باشد. یکی از این خودرو‌ها، نسل دوم هیوندای جنسیس است که البته چند دستگاه از آن در جزیره‌ی کیش پلاک شد؛ اما هیچ‌وقت نتوانست به دیگر شهرهای کشور راه یابد. چرا نسل دوم هیوندای جنسیس نتوانست به ایران بیاید؟ 

خودرو لوکسی به‌نام هیوندای جنسیس

دنبا‌ل‌کنندگان اخبار مربوط به کارخانه‌های بزرگ خودرو‌سازی دنیا می‌دانند هیوندای کره اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ سعی کرد با ساخت هیوندای جنسیس وارد رقابت تنگاتنگ خودرو‌های لوکس شود. طراحان و مدیران شرکت یادشده با این شعار عجیب‌و‌غریب این خودرو را رونمایی کردند: «ما خودرویی ساخته‌ایم با قابلیت‌های بی‌ام‌و سری ۵ و امکانات بی‌ام‌و سری ۷ و قیمت بی‌ام‌و سری ۳». هیوندای جنسیس در دو کلاس سدان و کوپه عرضه شد و توانست نظر جوانان زیادی را در سراسر دنیا به‌خود جلب کند. ایرانی‌ها هم توانستند مدل‌های نسل اول هیوندای جنسیس را سوار شوند که به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ مربوط است. اگر به سایت دیوار سری بزنید، می‌توانید آگهی‌های خریدوفروش این خودرو را ببینید. 

قبل از پرداختن به نسل دوم هیوندای جنسیس، بهتر است نگاهی به نسل اول آن بیندازیم. همان‌طورکه گفتیم، این خودرو لوکس با مدل ۲۰۰۹ وارد بازار ایران شد و البته نسخه‌های فیس‌لیفت آن هم از سال ۲۰۱۲ زیر پای رانندگان ایرانی قرار گرفت. مهم‌ترین تفاوت هیوندای جنسیس نیوفیس با نسخه‌ی قبلی در جعبه‌دنده‌ی آن است که از شش‌سرعته‌ی خودکار به هشت‌سرعته‌ی خودکار تغییر یافت. پیشرانه‌ی این خودرو در ایران ۳/۸ لیتری است که می‌تواند قدرتی معادل ۲۹۰ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۳۵۸ نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو در ۶/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش هم ۲۱۰ کیلومتربرساعت است. هیوندای جنسیس قاعدتا مثل تمام خودرو‌های لوکس آپشن‌ها و امکانات جذابی دارد؛ ازجمله صندلی ۱۲ حالته‌ی برقی و مموری‌دار راننده، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، پرده‌ی برقی شیشه‌ی عقب، مموری آینه، تریم طرح چوب کابین، حسگر باران، حسگر فشار باد تایر و... .

نسل دومی که ایرانی‌ها ندیدند

نسل دوم هیوندای جنسیس در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و خیلی زود با شکل‌و‌شمایل زیبایش توانست نظر بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو‌های لوکس را جلب کند. کارشناسان خودرو معتقدند نسل دوم جنسیس از هر نظر درمقایسه‌با نسل اول پیشرفت کرده و در بررسی دقیق این خودرو، می‌توان به بهبود جزء‌به‌جزء آن پی برد. افراد بسیاری در همان مشاهده‌ی اول نسل دوم جنسیس، تصویر آئودی در ذهنشان آمد و آن‌هم به‌دلیل جلوپنجره‌ی شش‌ضلعی جدیدش بود که آن را به آئودی بسیار شبیه می‌کرد. طول و ارتفاع نسل دوم هم کمی بیشتر از نسل اول شده و عرضش تغییری نکرده بود. 

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شد این خودرو به ایران نیاید، حجم موتورش بود. نسل دوم جنسیس زمانی رونمایی شد که قانون ممنوعیت واردات خودروهای دارای حجم موتور بیش از ۲،۵۰۰ سی‌سی در کشورمان اجرا شده بود. درحقیقت، نسل اول جنسیس هم قبل از اجرای این قانون وارد بازار خودرو ایران شد؛ وگرنه آن را هم در خیابان‌های کشورمان نمی‌دیدیم. طراحان کره‌ای چهار پیشرانه با مشخصات مختلف برای نسل دوم جنسیس در نظر گرفتند که کمترینش ۳،۰۰۰ سی‌سی بود. این خودرو با پیشرانه‌های ۳/۳ و ۳/۸ و ۵ لیتری هم به بازار عرضه شد که با این موتورها هیچ‌کدام اجازه نیافتند به کشور وارد شوند. البته قبل از اجرای قانون ممنوعیت، تعداد معدودی از نسل دوم این خودرو در جزیره‌ی کیش پلاک شد. پیشرانه‌های نسل دوم جنسیس به‌ترتیب می‌توانند ۲۵۷، ۲۸۲، ۳۱۵ و ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت تولید کنند. ازجمله امکانات و آپشن‌های مهم این خودرو می‌توان به سیستم کنترل میزان دی‌اکسید‌کربن داخل کابین، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار نقاط کور همراه ‌با نمایشگر Head Up Display اشاره کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات