اندروید به بیشترین سهم از بازار سیستم عامل های موبایلی در دو سال اخیر دست یافت

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
رقابت داغ سیستم‌عامل‌های موبایلی به یکی از موضوعات جذاب این روزهای دنیای فناوری مبدل شده است. بر اساس اطلاعات سهم بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی که توسط Kantar Worldpanel اعلام شده، هم اکنون اندروید توانسته به بالاترین سهم خود در دو سال گذشته دست یابد. در ادامه‌ی مطلب بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیا اندروید در نبرد با سیستم‌عامل iOS برنده شده است؟ از نظر فنی، ممکن است iOS یک رقیب قدرتمند غیرقابل اجتناب محسوب شود، اما مشخصا اندروید از نظر امتیاز نهایی برنده‌ی میدان است و علاوه بر این، پشتیبانان این سیستم‌عامل در سراسر جهان همچنان در حال افزایش هستند. بر اساس اعلام Kantar Worldpanel، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بازار اندروید در کشورهای EU5 (بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) با رشد ۷.۱ درصدی به ۷۵.۶ درصد رسیده است. در آمریکا نیز این سیستم‌عامل در بازه‌ی زمانی یاد شده ۷.۳ درصد رشد داشته و هم اکنون ۶۵.۵ درصد بازار این کشور را نیز در اختیار دارد. علاوه بر این در چین با رشد ۶ درصدی هم اکنون اندروید بیش از ۷۷ درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی این کشور پهناور را از آن خود کرده است.

در نتیجه می‌توان گفت هم اکنون اندروید عملکرد بسیار خوبی داشته و حالا بیش از نیمی از سهم بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی، در اختیار این پلتفرم قرار دارد. Lauren Guenveur از موسسه‌ی Kantar نیز تایید کرده که نه تنها اندروید در دو سال گذشته به بیشترین میزان رشد خود در کشور‌های EU5 دست یافته، بلکه برندهایی که از این سیستم‌عامل در محصولات خود استفاده می‌کنند نیز در این کشورها همچنان در حال افزایش هستند.

با این وجود، سهم iOS در اروپا و چین با کاهش همراه بوده و کاربران ویندوزفون نیز در این بازه‌ی زمانی به استفاده از سیستم‌عامل اندروید روی آورده‌اند؛ Kantar اشاره می‌کند که این اتفاق به این دلیل روی داده که هم اکنون گوگل تجربه‌ی کاربری بهتری را در محصولات متنوعی به افراد ارائه می‌کند و کاربران در پلتفرم اندروید گزینه‌های بیشتری را با قیمت‌هایی به صرفه‌تر در اختیار دارند. جالب‌تر اینکه در کشورهایی نظیر ایتالیا و فرانسه که بیشترین تعداد کاربران ویندوزفون را در خود جای داده‌اند، کاربران به سمت استفاده از دستگاه‌های میان‌رده اندرویدی که شرکت‌هایی نظیر هواوی، Wiko و ایسوس عرضه کرده‌اند روی آورده‌اند و در انگلستان نیز تلفن‌های هوشمند میان‌رده‌ی سامسونگ نظیر گلکسی J5 و A5 مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

اگرچه فروش گوشی های هوشمند سطح بالا به دلیل توجه بیشتر کاربران به گزینه‌هایی که قیمت مناسب‌تر دارند کاهش یافته، اما گلکسی اس ۷ همچنان در رتبه‌ی پتجم پرفروش‌ترین دستگاه‌ها در آمریکا قرار دارد و علاوه بر این به دلیل پیشنهاد‌های ویژه‌ی اپراتورهایی نظیر Verizon، سهم موتورولا هم در بازار آمریکا حدود ۳ درصد افزایش داشته است. در هر حال، برتری اندروید می‌تواند به دلیل عرضه‌ی گوشی هوشمند آیفون SE که قابلیت‌های یک گوشی سطح بالا را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهد تهدید شده و در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری باعث کاهش سهم این سیستم‌عامل شود. این موضوع بخصوص در کشور چین که پتانسیل بسیار زیادی در موفقیت دستگاه‌های میان‌رده دارد، محتمل‌تر به نظر می‌آید.

نظر شما در مورد موفقیت اندروید در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۶ چیست؟ آیا موفقیت اندروید همچنان در آینده ادامه خواهد یافت یا همانگونه که برخی پیش‌بینی کرده‌اند به دلیل عرضه‌ی محصولاتی چون iPhone SE شاهد کاهش سهم این سیستم‌عامل خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات