مشعل بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل اروپا در دستان برندهای چینی

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند مستقر در چین، بیشترین حضور را در MWC سال جاری دارند.
تبلیغات

سرانجام، دو سال پس از اینکه همه‌گیری ویروس کرونا بزرگ‌ترین نمایشگاه تلفن همراه در جهان را لغو کرد و یک سال پس از آن که رویداد مذکور بدون حضور بسیاری از غرفه‌داران بزرگ برگزار شد، شاهد بازگشت کنگره‌ی جهانی موبایل به بارسلونا هستیم. البته باید اشاره کنیم که همه در حال بازگشت به رویداد حضوری امسال نیستند. برای مثال سونی، لنوو، و برخی از رسانه‌ها از جمله The Verge در آن شرکت نمی‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد MWC بازگشته تا مانند گذشته با قدرت به کار خود ادامه دهد.

ورج می‌نویسد کنگره‌ی جهانی موبایل رویدادی برای نمایش تغییرات صنعت گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر است؛ اما به نظر می‌رسد همه معرفی‌های بزرگ سخت‌افزاری نمایشگاه مذکور به جای اینکه از سوی برندهایی از اروپا، آمریکا یا حتی یک کشور آسیایی دیگر مانند کره جنوبی باشند، توسط برندهای چینی مانند اوپو، آنر، تی‌سی‌ای، پوکو (زیربرند شیائومی) انجام شده‌اند.

به‌عنوان مثال، آنر در حال برنامه‌ریزی برای معرفی سری مجیک ۴ در این نمایشگاه است. این اولین معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دار از زمان جدایی از شرکت مادر سابق هواوی توسط این شرکت است که در غرب اتفاق می‌افتد. اگرچه شرکت مذکور سال گذشته گوشی میان‌رده Honor 50 را در سطح جهانی عرضه کرد، اما شایعه شده است که Magic 4 از پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل یک استفاده می‌کند و همین امر آن را به رقیبی مستقیم (و احتمالاً مقرون‌به‌صرفه) برای گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۲۲ سامسونگ یا وان پلاس ۱۰ تبدیل می‌کند.

در همین حال، اوپو گفته است که قصد دارد در نمایشگاه MWC امسال «چند محصول پرچم‌دار رده‌بالا» را در کنار دستگاه‌های واقعیت افزوده و «دستاوردهای تحقیق و توسعه» حوزه 5G معرفی کند. این شرکت به‌تازگی Find X Pro، جدیدترین پرچم‌دار خود را معرفی کرده است، اما همچنان قصد دارد از نمایشگاه امسال برای ارائه اطلاعیه‌های مهم استفاده کند.

شرکت هایی که در MWC 2022 حضور دارند

از سوی دیگر TCL قصد دارد پس از معرفی 30 XE 5G و 30 V5G در CES که اوایل سال جاری برگزار شد، محصولات بیشتری از سری ۳۰ گوشی‌های هوشمند خود را به نمایش بگذارد. پوکو، زیرمجموعه شیائومی قصد دارد گوشی‌های Poco X4 Pro 5G و Poco M4 Pro را در ۲۸ فوریه معرفی کند. همچنین ریلمی قول داده است که در نمایشگاه امسال «سریع‌ترین فناوری شارژ گوشی هوشمند جهان» را به جهانیان نشان دهد؛ طبق ادعای شرکت مربوط این محصول جدید باید سریع‌تر از فناوری UltraDart 125 واتی باشد که چند سال پیش معرفی شد.

در مقابل، برندهای بزرگ غیرچینی گوشی هوشمند به ندرت به استفاده از MWC برای معرفی‌ محصولات بزرگ خود علاقه‌ی زیادی نشان داده‌اند. گوگل هرگز گوشی هوشمندی را در این مراسم رونمایی نکرده و اپل نیز MWC را مانند بسیاری از رویدادهای دیگر زیاد جدی نمی‌گیرد؛ اما حتی سامسونگ که از MWC برای معرفی پرچم‌دار گوشی هوشمند گلکسی اس خود در سال ۲۰۱۸ استفاده کرد، به نظر می‌رسد که در MWC سال جاری روی یک لپ‌تاپ ساده تمرکز کرده است. فقط HMD، شرکتی که دفتر مرکزی آن در فنلاند است و اکنون گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا تولید می‌کند، به‌طور معمول معرفی محصولات اصلی خود را با نمایشگاه تجاری بارسلون زمان‌بندی می‌کند.

تمرکز فزاینده MWC بر شرکت‌های چینی به این معنی نیست که رویداد مذکور محبوبیت خود را از دست داده، زیرا هم‌اکنون این تلفن‌ها بیش از همیشه در بین مشتریان سراسر جهان طرفدار دارند. همان‌طورکه سال گذشته IDC گزارش داد، از میان پنج برند برتر گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان سه مورد (شیائومی، اوپو و ویوو) در چین مستقر هستند و جایگاه‌های اول و دوم به سامسونگ و اپل اختصاص دارد. همچنین وضعیت مشابهی در اروپا دیده می‌شود. تحقیقات کانترپوینت نشان داد هفت مورد از ده برند برتر محبوب تلفن‌های هوشمند چینی هستند.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل، که از نوعی حضور فیزیکی جهانی برخوردارند، می‎‌توانند نمایشگاه‌های بزرگی را جدا از نمایشگاه‌های تجاری بزرگ میزبانی کنند. برای شرکتی مانند آنر یا تی‌سی‌ای، رویدادی مانند MWC راهی ارزشمند برای نمایش محصولات جدیدشان در مقابل رسانه‌های بزرگ دنیا است.

آن‌طور که مشخص است، اخبار مربوط به MWC 2022 تقریباً به‌طور قطع تحت تسلط برندهای فناوری چینی خواهد بود که دستگاه‌های زیادی برای نمایش آماده کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات