تعیین خط گرندپری بریتانیا 2020؛ پول پوزیشن همیلتون در خانه

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مرحله‌ی تعیین خط گرندپری بریتانیا ۲۰۲۰ با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG پتروناس و جایگاه دومی و سومی والتری بوتاس و مکس وشتاپن همراه بود.
تبلیغات

پس از دورهای تمرینی، رانندگان فرمول یک ۲۰۲۰ برای تعیین خط در پیست سیلورستون به‌میدان رفتند که درنهایت، با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم AMG پتروناس همراه شد؛ درنتیجه، راننده‌ی انگلیسی مرسدس بنز فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۰ را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد. ناگفته نماند والتری بوتاس از مرسدس و مکس وشتاپن از ردبول در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و رانندگان تیم فراری نیز توانستند جایگاه چهارم و دهم را برای خط شروع مسابقه‌ی فردا کسب کنند.

خودرو کارلوس ساینز از تیم فرمول یک / formula 1 مک لارن / mclaren در گرندپری بریتانیا 2020

ازجمله نکات جالب گرندپری بریتانیا می‌توان به مثبت‌شدن آزمایش کرونای سرجیو پرز و جایگزینی او با نیکو هالکنبرگ اشاره کرد. تمرین اول با عملکرد چشمگیر مکس وشتاپن و لوئیس همیلتون و لنس استرول پایان یافت و در تمرین دوم نیز، لنس استرول و الکس آلبون و والتری بوتاس عملکرد بهتری از دیگران از خود نشان دادند. تمرین سوم نیز که ساعاتی پیش به‌پایان رسید، با ثبت بهترین زمان رانندگان تیم مرسدس همراه شد.

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک بریتانیا در حالی آغاز شد که رانندگان تیم‌های ریسینگ پوینت و آلفاتاوری فراتر از انتظار بودند. در این مرحله، نیکلاس لطیفی، رومن گروژان، کیمی رایکونن، آنتونیو جوویناتزی و کوین مگنوسن از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط بازماندند. سرانجام در مرحله‌ی اول تعیین خط، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. 

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۲۰ با پیشتازی بوتاس و همیلتون و وشتاپن ادامه یافت؛ درحالی‌که جورج راسل، دنیل کویات، نیکو هالکنبرگ، الکس آلبون و پیر گسلی از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط بازماندند. بدین‌ترتیب، رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، ریسینگ پوینت، رنو و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

خودرو کوین مگنوسن از تیم فرمول یک / formula 1 هاس در گرندپری بریتانیا 2020

درنهایت، دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۲۰ فرمول یک بریتانیا با پیشتازی لوئیس همیلتون و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۴/۳۰۳ ثانیه به‌پایان رسید. پس از همیلتون، والتری بوتاس با ۰/۳۱۳ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم و مکس وشتاپن با ۱/۰۲۲ اختلاف با نفر اول در جایگاه سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک بریتانیا ایستاد. چارلز لکلرک، لندو نوریس، لنس استرول، کارلوس ساینز، دنیل ریکیاردو، استبان اُکُن و سباستین فتل نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

خط

راننده

تیم

۱

لوئیس همیلتون  

مرسدس

۲

والتری بوتاس

مرسدس

۳

مکس وشتاپن

ردبول

۴

چارلز لکلرک

فراری

۵

 لندو نوریس

مک‌لارن

۶

لنس استرول

ریسینگ پوینت

۷

کارلوس ساینز

مک‌لارن

۸

دنیل ریکیاردو

رنو

۹

استبان اُکُن

رنو

۱۰

سباستین فتل

فراری

مرحله‌ی اصلی گرندپری بریتانیا ۲۰۲۰ یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷:۴۰ به‌وقت ایران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات