لوئیس همیلتون ثروتمندترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس AMG پتروناس و دارنده ۶ مقام قهرمانی فرمول یک جهان، عنوان ثروتمندترین ورزشکار بریتانیا را به خود اختصاص داد.
تبلیغات

براساس تحلیل انجام‌شده توسط نشریه ساندی تایمز، لوئیس همیلتون ۳۵ ساله عنوان ثروتمندترین ورزشکار تاریخ بریتانیا را به خود اختصاص داد. این راننده انگلیسی که ۶ عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را در کارنامه دارد، دارای درآمد خالص ۲۵۴ میلیون یورو (۲۷۴ میلیون دلار) است. همیلتون قرارداد فعلی خود را با تیم فرمول ۱ مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸ امضا کرد و این قرارداد باعث می‌شود تا به حقوق ۴۵ میلیون یورویی در سال (شامل پاداش‌‌ها و جوایز) برسد.

lewis hamilton formula one / لوئیس همیلتون فرمول یک

در مجموع، ثروت لوئیس همیلتون در سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۷ میلیون پوند افزایش یافت. این بدان معنی است که درآمد روزانه‌ی این راننده عملاً به ۷۰۰،۰۰۰ یورو می‌رسد. قرارداد فعلی همیلتون در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد، اما مذاکره برای تمدید سه ساله قرارداد جدید، نزدیک به اتمام است. مسئولان تیم مرسدس آمادگی دارند قرارداد ۶۰ میلیون پوندی را به همیلتون پیشنهاد کنند، زیرا گزینه‌های زیادی برای جایگزینی این راننده‌ی ارزشمند وجود ندارد.

لوئیس همیلتون دارای ۶ عنوان قهرمانی جهان است که یکی را با مک‌لارن و پنج قهرمانی را با مرسدس AMG پتروناس به دست آورد. راننده بریتانیایی مرسدس در فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، سومین قهرمانی پیاپی و ششمین عنوان قهرمانی فرمول ۱ خود را کسب کرد. لوئیس همیلتون از سال ۲۰۱۳ در تیم مرسدس حضور دارد و مدتی قبل گفت که پس از کسب ششمین عنوان قهرمانی در دوران حرفه‌ای خود، اطمینان دارد که در تیم آلمانی باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات