تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن برای فتل و فراری

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹ با پول پوزیشن سباستین فتل از تیم فراری به پایان رسید. لوئیس همیلتون از خط چهارم استارت خواهد زد.
تبلیغات

پس از دورهای تمرینی، رانندگان فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط در پیست سوزوکا ژاپن به میدان رفتند که درنهایت با پول پوزیشن سباستین فتل از تیم فراری همراه شد. راننده‌ی آلمانی فراری تا ساعاتی دیگر رقابت اصلی گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹ را از جایگاه اول آغاز خواهد کرد. به‌دنبال فتل،  چارلز لکلرک از فراری و والتری بوتاس از مرسدس قرار گرفتند. 

 Japanese formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک ژاپن

 تمرین اول با عملکرد خوب والتری بوتاس و لوئیس همیلتون پایان یافت؛ در تمرین دوم هم، رانندگان مرسدس بنز عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشتند. تمرین سوم، دیروز به دلیل شرایط آب‌وهوایی نامساعد لغو شد تا رانندگان بدون تمرین نهایی برای مرحله‌ی تعیین خط آماده شوند.

 Japanese formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک ژاپن

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک ژاپن با برخورد روبرت کوبیتسا و کوین مگنوسن به دیواره پیست آغاز شد. در این مرحله کوبیتسا، مگنوسن، جورج راسل، سرجیو پرز و دنیل ریکیاردو از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط باز ماندند؛ مرحله‌ی اول تعیین خط با پیشتازی لکلرک، همیلتون و وشتاپن به پایان رسید. 

 Japanese formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک ژاپن

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ با پیشتازی بوتاس، همیلتون و الکس آلبون ادامه یافت؛ درحالی‌که نیکو هاکنبرگ، دنیل کویات، کیمی رایکونن، لنس استرول و آنتونیو جوویناتزی از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، تورو روسو، هاس و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

 Japanese formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک ژاپن

در نهایت دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک ژاپن با پیشتازی سباستین فتل و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۷/۰۶۴ ثانیه به پایان رسید. پس از فتل، راننده‌ی موناکویی فراری با ۰/۱۸۹ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. والتری بوتاس با ۰/۲۲۹ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک ژاپن ایستاد. لوئیس همیلتون، مکس وشتاپن، الکس آلبون، کارلوس ساینز، لندو نوریس، پیر گسلی و رومن گروژان نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند. 

رتبه

راننده

تیم

۱

سباستین فتل  

فراری

۲

چارلز لکلرک   

فراری

۳

والتری بوتاس

مرسدس

۴

لوئیس همیلتون  

مرسدس

۵

مکس وشتاپن

ردبول

۶

الکس آلبون 

ردبول

۷

کارلوس ساینز

مک‌لارن

۸

لندو نوریس

مک‌لارن

۹

پیر گسلی

تورو روسو

۱۰

رومن گروژان

هاس

مرحله‌ی اصلی فرمول یک ژاپن ۲۰۱۹، امروز یک‌شنبه ۲۱ مهر ماه ۹۸ از ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات