رضایت فراری از عملکرد کیمی رایکونن و امکان تمدید قرارداد با وی

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری از عملکرد کیمی رایکونن در فصل جاری مسابقات فرمول یک رضایت کامل دارد و از وی به عنوان هم‌تیمی ایده‌آل برای سباستین فتل یاد کرد. این موضوع می‌تواند منجر به تمدید قرارداد رایکونن با فراری در انتهای فصل شود. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

در خلال گرندپری باکو ۲۰۱۶ فرمول یک، کیمی رایکونن راننده‌ی فراری حین مسابقه به دلیل عبور از خط پیت استاپ با جریمه‌ی ۵ ثانیه‌ای مواجه شد. این در حالی بود که وی در رده‌ی دوم و جلوتر از سباستین فتل قرار داشت. سپس رایکونن با توجه به جریمه‌ی ۵ ثانیه‌ای خود و لاستیک‌های تازه‌تر فتل، به وی اجازه‌ی عبور داد. این موضوع منجر به از دست دادن ۲.۵ ثانیه‌ برای رایکونن شد که بدین ترتیب سرجیو پرز با کاهش فاصله‌ی زمانی با وی به ۳ ثانیه، جایگاه سوم را برای خود بدست آورد.

فراری کیمی رایکونن

اما ماریزیو آریوابنه مدیر تیم فرمول یک فراری عملکرد رایکونن را در فصل جاری و به خصوص عملکرد وی در گرندپری باکو ستایش کرد. وی در این خصوص عنوان کرد:

هنوز صحبت برای فصل آینده بسیار زود است. اما کیمی به روز‌های اوج خود بازگشته است و در گرندپری باکو در بخش‌هایی از پیست سریع‌ترین رکورد‌ را از خود به جای گذاشت. او هم‌چنین نشان داد هم‌تیمی بسیار خوبی برای سباستین فتل است. 
فراری کیمی رایکونن

رایکونن در حال حاضر با فاصله‌ی ۱۵ امتیازی نسبت به فتل در جایگاه چهارم کلی رانندگان قرار دارد. این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته وی در فاصله‌ی ۴۸ امتیازی با فتل قرار داشت. مدیر تیم فراری در خصوص عملکرد رانندگان خود گفت:

ما در گرندپری اخیر به خوبی نشان دادیم که راننده‌های توانمندی داریم؛ عملکرد آن‌ها با توجه به اختلاف سطح خودروهای مرسدس و ما، فوق‌العاده بود. فراری نیاز به ارتقای سطح خودروهای خود دارد. در صورت تامین خودروهای توانمند شک ندارم رانندگان ما قادر به کسب عنوان قهرمانی هستند.

اخیرا اخبار شایعات گسترده‌ای در خصوص جایگزینی رایکونن با راننده‌هایی اعم از سرجیو پرز، دنیل ریکیاردو، واتری بوتاس و رومان گروژان در انتهای فصل منتشر شده است. اما عملکرد خوب رایکونن در فصل جاری اگر تا ادامه‌ی فصل ادامه یابد، به احتمال قوی شاهد تمدید قرارداد فراری با راننده‌ی فنلاندی خود خواهیم بود تا رایکونن هفتمین فصل حضور خود را در این تیم تجربه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات