دوربین آیفون 6 با یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و لرزش‌گیر اپتیکال همراه خواهد شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
با معرفی سری جدید تلفن‌های‌هوشمند در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلون، شایعات در مورد آیفون 6 نیز روز به روز پررنگ‌تر از پیش می‌شود. شاید به‌نظر برسد که هنوز تا زمان عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند زمان زیادی باقی مانده است، اما جریان شایعات از قانونی تبعیت نکرده و تا زمان معرفی آن به بازار ادامه خواهد داشت. چیزی که می‌توان انتظار داشت، عدم تعبیه‌ی سنسوری با رزولوشن بیشتر در نسل جدید است، اما مطمئنا شاهد افزایش کیفیت تصاویر به‌دلیل انجام بهینه سازی‌های دیگر خواهیم بود.
تبلیغات

آیفون 5S به‌همراه دوربینی که از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریافراگم f/2.2 بهره می‌برد به بازار عرضه شده است. لازم به‌ذکر است که سنسور مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بی‌بهره است. شاید برخی از افراد ادعا کنند که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این تلفن‌هوشمند در مقایسه با محصولاتی چون گلکسی‌نوت 3 و جی 2 چندان جلب توجه نمی‌کند. این ادعا تا حدودی قابل قبول است، چراکه جی 2 در محیط‌های کم‌نور تصاویر بسیار خوبی را ثبت می‌کند، در حالی که گلکسی‌نوت 3 نیز تاحدودی کیفیتی نزدیک به جی 2 دارد. آیا اپل قادر است تا در نسل بعدی آیفون بدون افزایش رزولوشن سنسور کیفیت تصویر برداری را افزایش دهد؟

به‌نظر می‌رسد این شایعات در مورد دوربین آیفون 6 به واقعیت خواهد پیوست. گویا به‌‌نظر می‌رسد اپل در آیفون 6 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی 1/2.6 با دیافراگم f/2.0 استفاده خواهد کرد. این تغییر و بهبود انجام شده شاید منجر به بالا رفتن کیفیت تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور شود. علاوه بر موارد ذکر شده این دوربین با یک لنز از جنس یاقوت و لرزش‌گیر اپتیکال همراه خواهد شد.

اطلاعات منتشر شده حکایت از این امر دارد که سنسور CMOS مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند ساخت سونی بوده و سایر فطعات دوربین آیفون 6 از تولیدات ال‌جی و شارپ خواهد بود. در صورتی که تغییرات ذکر شده در دوربین آیفون 6 اعمال شود شاهد افزایش چشم‌گیر کیفیت این دوربین خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات