آیا سامسونگ ویژگی‌های جدیدی در ژست‌های کنترلی گلکسی S5 به کار خواهد گرفت؟

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نسل جدید پرچمدار بعدی خود را در ماه‌های آتی به بازار عرضه خواهد کرد. بنابر شایعات اخیر که در مورد این تلفن‌هوشمند منتشر شده است، گلکسی S5 با تغییرات فراوانی به بازار عرضه خواهد شد. دیروز گزارشی مبنی بر ثبت پتنت جدیدی برای سامسونگ منتشر شد که حکایت از استفاده از آن در گلکسی S5 دارد.
تبلیغات

براساس انتشار یک گزارش، روز پنج‌شنبه سامسونگ موفق به ثبت پتنتی در اروپا شده است که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی افزایش قابلیت‌های گلکسی S5 سامسونگ باشد. این پتنت مربوط به فناوری کنترل تلفن‌هوشمند از طریق حرکات سر است. با استفاده از این فناوری و بهره‌گیری از دوربین جلوی گلکسی S5 تمامی حرکات سر کاربر مورد بررسی قرار گرفته و می‌توان با حرکات سر و برای مثال چشمک زدن، برخی از موارد کنترل تلفن را بر عهده گرفت. این پتنت روز پنج‌شنبه منتشر شده است، هرچند تاریخ ثبت آن در سال 2013 ثبت شده است.

هم‌اکنون نیز برخی از قابلیت‌های کنتزل تلفن‌هوشمند با استفاده از دوربین جلویی را می‌توان در گلکسی S4 مورد استفاده قرار داد. برای مثال ویژگی Smart Stay در صورتی که شما نگاه خود را در زمان پخش یک فایل ویدئوی به جایی غیر از صفحه‌ی نمایش گلکسی S4 متمرکز کنید، پخش ویدئو متوقف خواهد شد. این پتنت قابلیت نظارت بر حرکاتت سر کاربر را دارا است که می‌توان با استفاده از چرخاندن سر به سمت راست یا چپ، صفحات را در روی صفحه‌ی نمایش ورق زد. همچنین می‌توان برای تصدیق برخی از عملکردهایی که با استفاده از حرکات سر انجام شده و منجر به غیرفعال کردن ویژگی های تلفن‌ می‌شود، از چشمک استفاده کرد. این ویژگی می‌تواند منجر به ممانعت از غیرفعال شدن برخی از ویژگی‌هایی شود بصورت ناخواسته توسط حرکات انجام می‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات