پتنت جدید سامسونگ بکارگیری تلفن‌همراه با یک دست را تسهیل می‌کند

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
کارکردن با تلفن‌های همراه بوسیله‌ی یک دست با بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش تلفن‌ها رفته‌رفته ناخوشایند می‌شود. سامسونگ در گلکسی نوت با اضافه نمودن تغییرات نرم افزاری تا حدودی این مشکل را حل کرده است، اما گویا این ویژگی نیز آنچنان مشکل کاربران را حل نکرده است. از‌این‌رو سامسونگ سعی در ابداع روش جدید برای استفاده از تلفن‌های همراه با یک دست دارد.
تبلیغات

سامسونگ در گلکسی نوت 3 تا حدودی این مشکل را حل کرده، به‌گونه‌ای که با فعال کردن ویژگی مورد نظر می‌توان مساحت قسمتی که محتوای موردنظر در آن به نمایش در می‌آید کوچکتر کرده و به سمت راست یا چپ صفحه‌ی نمایش انتقال داد که در این حالت می‌توان به راحتی و بایک دست تلفن را کنترل کرد. اما این ویژگی سامسونگ را راضی نکرده و از‌این‌رو کمپانی کره‌ای درصدد بهبود هرچه بیشتر قابلیت استفاده از تلفن با یک دست در نسل جدید سری گلکسی، یعنی گلکسی S5 است.

کاربرد این پتنت گویای تعیین مساحت تحت پوشش صفحه‌ی نمایش از طریق دامنه‌ی حرکتی انگشت شصت است که Comfort Zone نام گرفته است. براساس اطلاعات حاصل شده از مستندات این پتنت، محتویات صفحه‌ی نمایش می‌تواند در اشکال و فرم‌های مختلفی برخلاف حالت مستطیلی صفحه‌ی‌نمایش، نشان داده شود، همچنین محل قرارگیری این محتویات نیز از این تغییرات پیروی می‌‌کند و این حالات در تغییر حالت عمودی و افقی تلفن‌هوشمند نیز تغییر خواهند یافت تا بتوان به راحتی با استفاده از انگشت شست، از تلفن‌همراه استفاده کرد. کاربران قادر خواهند بود تا تراکم المان‌های به‌کار برده شده در رابط‌کاربری را نیز تغییر دهند. با استفاده از این ویژگی استفاده از گلکسی S5 با استفاده از یک دست بهبود خواهد یافت، مخصوصا مزیت این ویژگی در صورتی بیشتر مشخص خواهد شد که سامسونگ در گلکسی S5 صفحه‌ی نمایش را بزرگ‌تر از پیش نماید.

S5Patent1

مطمئنا وجود این پتنت نشان‌دهنده‌ی استفاده از آن در آینده‌ی نزدیک نیست، اما استفاده از آن در گلکسی S5 می‌تواند یک ویژگی بسیار خوب و کار‌آمد برای این تلفن‌همراه باشد. علاوه بر نسل جدید پرچم دار سامسونگ، استفاده از این ویژگی در سایر محصولات سامسونگ همچون گلکسی نوت 3 نیز بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود.

S5Patent2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات