اپل 578 میلیون دلار برای تسریع در تولید صفحه‌ی نمایش یاقوتی آیفون 6 سرمایه گذاری کرده است

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سال آتی میلادی، سال پرباری برای صنعت تلفن‌های همراه است، چراکه رقبای قدرتمنداپل، با تراشه‌های 64 بیتی خود تحت سیستم‌عامل اندروید پای در میدان کارزار خواهند نهاد. زمزمه‌هایی از عرضه‌ی آیفون 6 نیز در سال 2014 به گوش می‌رسد که احتمالا با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تری به بازار عرضه خواهد شد. از این‌رو این کمپانی سعی در استفاده از پوشش مقاوم‌تری برای صفحه‌ی نمایش دارد.
تبلیغات

براساس اخبار منتشر شده، اپل در حدود 578 میلیون دلار برای سرعت بخشیدن به تولید صفحه‌ی نمایش یاقوتی آیفون 6 هزینه کرده است. اپل در نظر دارد تا از این صفحات نمایش که از دوام استثنایی برخوردار هستند، در نسل جدید آیفون استفاده کند. براساس برآوردهای انجام شده، اپل در حدود نیم میلیارد دلار به GT Advanced Technologies برای تسریع روند اجرا و توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه این نوع صفحات نمایش در تیراژ بالا و هزینه‌ی کم پرداخت کرده است.

صفحه‌ی نمایش یاقوتی، هم‌اکنون در کلید اصلی حس‌گر اثرانگشت آیفون 5S و همچنین به‌عنوان پوشش لنز دوربین پشتی آیفون 5S‌ مورد استفاده قرار گرفته است. براساس ادعای GT Advanced technology، صفحه‌ی نمایش یاقوتی دوبرابر مستحکم‌تر از نسل جدید گوریلا‌گلس است.

علاوه براستحکام بالا، هزینه‌ی تولید این صفحات نیز بسیار بالا است. از نظر جف‌نستل‌وت، مدیر بازاریابی GT Advanced technology، شاید تولید انبوه این صفحات قیمت تمام شده‌ی آن را کاهش دهد. وی اظهار امیدواری کرد تا در آینده‌ی نزدیک استفاده از شیشه‌ی یاقوت به استانداردی در تلفن‌های هوشمند تبدیل شود.

مدیرتولید و قائم‌مقام توسعه‌ی تجاری این کمپانی، لیندا‌رینهارد، این نوع صفحات را برای کاربری‌های متنوعی کاربردی و مناسب عنوان می‌کند که شامل تلفن‌های هوشمند، پوشش دوربین‌ و انواع ابزار‌های قابل حمل با صفحه‌ی نمایش لمسی می‌شود.

انتظار می‌رود آیفون 6 در سال آتی میلادی به بازار عرضه شود. احتمالا نسل جدید آیفون با تغییرات گسترده‌ای نسبت به آیفون 5 و 5S به بازار عرضه خواهد شد. براساس شایعات، آیفون نسل جدید از یک صفحه ی نمایش بزرگ‌تر بهره خواهد برد که از این‌رو این کمپانی به‌دنبال پوشش مقاوم‌تری برای صفحه‌ی نمایش است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات