وجود نشانه‌هایی دال بر استفاده از حس‌گر اثر انگشت در محصولات بعدی سامسونگ

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
صبح امروز سامسونگ به خلاصه‌ای از مباحثی اشاره کرد که در طول کنفرانس توسعه‌ دهندگان سامسونگ در سانفرانسیسکو ارائه خواهند شد. یکی از مواردی که مشخصا در مورد آن صحبت شد، توسعه‌ی یک SDK برای استفاده از حس‌گر اثر انگشت بود.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، شایعات بسیاری در این مورد مطرح شده است که یکی از آن‌ها حکایت از خرید یک شرکت فعال در حوزه‌ی حس‌گرهای اثر انگشت بود که گویا توسط سامسونگ تکذیب شده و اصل این خبر نادرست عنوان شد.

شایعه‌‌ی دیگری خبر از تعبیه حس‌گری برای شناسایی عنبیه چشم کاربر داشت که این خبر نیز تکذیب شد، اما استفاده از این سنسور مزایای امنیتی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سوالی که در این میان مطرح شده است در مورد سهولت استفاده از این سیستم است؟ آیا در صورت نبود نور کافی، این سیستم کارایی خود را حفظ خواهد کرد؟ در صورتی که مشکل نور را حل شده بدانیم، آیا کاربران باید برای بازکردن قفل گوشی خود، به دوربین نگاه کنند؟ استفاده از حس‌گر شناسایی عنبیه چشم برای محافظت از داده‌های بسیار حساس مناسب است، اما این حس‌گر را نمی‌توان جایگزینی مناسب برای حس‌گر اثر انگشت خواند، چراکه استفاده از حس‌گر اثر انگشت راحت‌تر است. اما استفاده از حس‌گر عنبیه چشم را می‌توان برگ برنده‌ی سامسونگ عنوان کرد که امنیت بیشتر وجه تمایز آن است.

استفاده از حس‌گر اثر انگشت در آیفون 5S بسیار ساده است. حس‌گر اثر انگشت پروسه‌ی بازکردن قفل گوشی را که قبلا با وارد کردن یک عد چهار رقمی انجام می‌شد، بسیار تسهیل کرده است. شاید بهتر است سایر تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل نیز این امکان را در گوشی‌های خود تعبیه کنند. استفاده از سنسور اثر انگشت نشانه‌ی خوبی است که در برنامه‌های آتی سامسونگ قرار دارد و به‌احتمال قوی در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده از آن در محصولات سامسونگ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات