10 دلیل برای مهاجرت از آیفون به اندروید

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
مطالعه 8 دقیقه
برای مدت مدیدی آیفون به‌عنوان نماد گوشی‌های هوشمند موبایل شناخته شده بود. اما با رشد روزافزون اندروید و تولید گوشی‌های قدرتمندی که از این سیستم عامل استفاده می‌کردند، این پلتفرم نیز به عنوان یکی از رقبای آیفون در بازار مطرح شد، بطوریکه در برخی اوقات، گوشی‌های اندرویدی پا را فراتر نهاده و استاندارهایی فراتر از محصولات اپل، ارائه دادند. در همین راستا بسیاری از کاربران به اندروید مهاجرت نمودند. در ادامه 10 دلیل عمده برای مهاجرت از آیفون به اندروید را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

قیمت

در مورد قیمت، اعداد و ارقام گویای واقعیت‌های موجود هستند. نسخه غیرقراردادی iPhone 5s با حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی، چیزی در حدود 850 دلار قیمت دارد. این در حالی است که هم‌اکنون گوشی‌های رده بالای اندرویدی قیمت به‌مراتب پایین‌تری را نسبت به مدل‌های جدید آیفون دارند. برای مثال هم‌اکنون در فروشگاه آمازون، گلکسی S4 سامسونگ در حدود 600 دلار به‌فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید با خرید یک حافظه‌ی 64 گیگابایتی به قیمت 50 دلار، حافظه‌ای تلفن اندرویدی خود را به بیش از 64 گیگابایتی افزایش دهید.

تنظیمات شخصی

در اندروید می‌توان به‌راحتی تنظیمات مربوط به گوشی را براساس سلایق خود انجام دهید. از جمله‌ی تنظیمات می‌توان به قابلیت تعویض تصویر پس‌زمینه، آیکون‌ اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها و در آخر صفحه‌ی قفل و Home اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید صفحه کلید مورد نظر خود را نیز براحتی از میان صفحه کلید‌های Swype‌ و TouchPal X انتخاب نمایید. ضمنا می‌توانید لانچر‌های مختلفی را در گوشی‌های خود نصب کرده یا گوشی خود را Root‌ نموده و رام‌های سفارشی شده‌ی دیگری را در گوشی‌های خود امتحان کنید. در اندروید موارد بسیاری وجود دارد که می‌توانید بر اساس سلایق خود تنظیم نمایید.

Android2iPhone1

در آیفون می‌توانید برخی از تنظیمات را همچون تغییر تصویر پس‌زمینه انجام دهید، اما برای انجام تنظیمات بیشتر همچون اندروید، باید گوشی خود را جیل‌بریک کنید.

تنوع محصولات

ابزارهایی که از اندروید استفاده می‌کنند دارای تنوع بسیار بالایی هستند. برخلاف علاقمندان محصولات اپل، که از تنوع کمتری برای انتخاب ابزارهای مورد نیاز خود برخوردارند، اندروید از طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزارهای متنوع بهره می‌برد که شامل گوشی‌های رده بالا تا گوشی‌های رده‌ی متوسط و حتی گوشی‌های بسیار ارزان قیمت می‌شود. برخلاف سال‌های گذشته که محصولات اندرویدی تنوع و قدرت خاصی در برابر گوشی‌های آیفون نداشتند، امسال تلفن‌های هوشمند فراوانی با قابلیت‌های بالا و قیمت کمتر نسبت به آیفون، محصول اپل را به چالش کشیده‌اند. حتی در برخی موارد این گوشی‌ها، آیفون را از میدان رقابت به‌در کرده‌اند.

Android2iPhone2

برای مثال، می‌توان سامسونگ گلکسی اس 4، HTC One، Sony Xperia Z1، LG G2 و هواووی Ascend P6  به‌عنوان رقبای آیفون اپل دانست. همه‌ی گوشی‌های مورد نظر، دارای ویژگی‌های خاص و متفاوتی از منظر نرم‌افزاری و طراحی و قابلیت‌های سخت افزاری مانند اتصال NFC هستند. HTC One دارای طراحی فوق‌العاده‌ای است که تحسین منتقدین را برانگیخته است، Galaxy S4 سامسونگ نیز به‌دلیل ارائه‌ی امکانات فراوان و کاربردی مقبول دوست‌داران خود افتاده است. محصولات ال‌جی و سونی نیز قادر به اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی هستند.

صفحات نمایش بزرگ

اپل اجازه‌‌ی انتخاب اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش را به خریداران خود نمی‌دهد و خریداران می‌توانند انتخاب خود را از میان گوشی‌هایی با صفحات نمایش 3.5 تا 4 اینچ انجام دهند. اما برخلاف آیفون، دوستداران اندروید قادرند تا انتخاب خود را ازمیان بازه‌ی بزرگی از گوشی‌های تلفن‌ همراه که دارای صفحات نمایشی کوچکتر یا بزرگتر از آیفون هستند، انجام دهند. اگر عادت به استفاده از گوشی‌های با صفحات نمایشگر بزرگتر از 4.5 اینچ داشته باشید، در این حالت بازگشت به آیفون دشوار می‌شود.

Android2iPhone3

NFC

هنوز فناوری NFC در تمامی بازارهای موجود به اندازه‌ی کافی شناخته نشده است، اما مطمئنا این تکنولوژی راه خود را در میان سایر فناوری‌های محبوب موجود خواهد گشود. این فناوری نوین دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که به طور یقین استفاده از آن گسترش خواهد یافت. تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی رده بالای موجود از این فناوری برخوردارند در حالی که اپل در جدیدترین محصول تولیدی خود، آیفون 5s نیز از این فناوری استفاده نکرده است.

سرویس‌های گوگل

اگر بخشی از زندگی خود را در دنیای مجازی سپری می‌کنید، مطمئنا گوگل و سرویس‌های محبوب آن همچون جیمیل، تقویم، مرورگر کروم، گوگل درایو، اسناد گوگل و گوگل پلاس بخشی از این زندگی شما خواهند بود. همه‌ی امکانات فوق‌الذکر در اندروید گنجانده شده است و شما می‌توانید با در اختیار داشتن یکی از گوشی‌های اندرویدی به‌راحتی از این امکانات استفاده نمایید. درست است که امکان دسترسی به اکثر این سرویس‌ها از طریق آیفون نیز وجود دارد، اما از انجایی که کلیه این امکانات با هسته اندروید یکپارچه شده‌اند، تجربه کاربری متفاوتی را در سیستم عامل گوگل شاهد خواهید بود.

Android2iPhone4

اپلیکیشن‌ها

طی سال‌های اخیر کفه‌ی ترازو در مورد اپلیکیشن‌ها به نفع آیفون سنگینی می‌کرد، چراکه فروشگاه اپل مقصد اول توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برای عرضه‌ی محصول خود بود، لذا این فروشگاه مجموعه‌ی عظیم و متنوعی از اپلیکیشن‌های مختلف را در خود جای داده بود. اما با رشد روزافزون فروشگاه محصولات اندروید که با نام گوگل پلی شناخته می‌شود و همچنین قیمت ارزان اپلیکیشن‌های اندروید در مقایسه با فروشگاه اپل، این فروشگاه کاربران بسیاری را به سمت خود کشیده است، بطوریکه آمار و ارقام حکایت از برتری گوگل پلی در برخی حوزه‌ها نسبت به فروشگاه اپل دارد.

در نبود آیتونز راحت باشید

از نظربرخی از کاربران، نرم‌افزار آیتونز بسیار ناکارآمد و به‌نوعی مزاحم است. از منظر این افراد، استفاده از این نرم‌افزار برای هم‌گام کردن ابزارهای اپلی کاری بس آزار دهنده است. اما برای استفاده از اندروید و انتقال فایل‌ در آن، نیازی به استفاده از نرم‌افزار خاصی نیست. برای مثال اگر می‌خواهید فایل‌های صوتی خود را به گوشی منتقل کنید، می‌توانید به سادگی با اتصال رابط USB مورد نظر و برقراری ارتباط، فایل‌های خود را در پوشه‌ی مخصوص قرار دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از Play Store، در صورت تمایل موزیک‌های مورد علاقه‌ی خود را خریداری نمایید و با استفاده از انواع اپلیکیشن‌های پخش‌کننده‌ی موسیقی موجود، از آن‌ها لذت ببرید. این ویژگی در مورد رادیوهای آنلاین اینترنتی نیز صادق است.

Android2iPhone5 1

تنوع رام‌های موجود

اپل اخیرا آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود را با نام iOS 7 منتشر کرد که تغییرات فراوانی در مورد رابط کاربری در آن اعمال شده بود. از زمان عرضه‌ی iOS‌ این بزرگترین تغییر در طراحی رابط کاربری سیستم‌عامل اپل به شمار می‌رود، اما این تغییر در مورد رابط گرافیکی برای کاربران اندروید بی‌معناست. چراکه کاربران اندروید قادرند با استفاده از رام‌های سفارشی یا Launcherهای موجود، ظاهر سیستم‌عامل خود را بر اساس سلیقه‌ی خود تغییر دهند. لذا می‌توان نحوه‌ی کار و ظاهر گوشی را براحتی تغییر داد.

اندروید خام، نسخه‌ی خالص سیستم‌عامل اندروید است. می‌توان این نسخه از اندروید را بر روی تمامی گوشی‌های سری نکسوس و همچنین نسخه‌های گوگل گلکسی S4 سامسونگ و HTC One‌ مشاهده کرد. امروزه بسیاری از گوشی‌های اندرویدی تولید شده با نسخه‌ی تغییر یافته‌ی اندروید و ویژگی‌های اضافه شده‌ای عرضه‌ می‌شوند که توسط تولید کننده‌ی آن‌‌ها، برروی گوشی افزوده شده است.

Android2iPhone6

علاوه بر موارد ذکر شده می‌توانید از سفت افزار (Firmware) دیگری نیز استفاده نمایید. برای مثال، می‌توانید یکی از محبوب‌ترین سفت افزارهای موجود با نام CyanogenMod را امتحان کنید. اما مزیت آن و همچنین اندروید خالص نسبت به رام عرضه شده توسط تولیدکننده‌ی گوشی چیست؟ مطمئنا پس از عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از اندروید، شما نیز این نسخه را از طریق تولیدکننده‌ی خود، دریافت خواهید کرد، اما این نسخه کمی دیرتر از اندروید خالص عرضه می‌شود و در برخی موارد نیز تولید کننده به‌روزرسانی نسخه‌ی جدید را برای گوشی شما ارائه نمی‌دهد که می‌توان از اندروید خالص یا رام سفارشی استفاده کرد تا همیشه به آخرین نسخه اندروید دسترسی داشته باشید.

Root

یکی از پیش‌نیاز‌ها اساسی برای استفاده و نصب رام‌های سفارشی، root کردن گوشی است. با انجام این کار، شما مجوزهای مورد نیاز برای نصب سفت افزار ثانیوه را در اختیار خواهید داشت. با Root کردن گوشی شما می‌توانید به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته، تنظیمات پیشرفته را اعمال کنید  یا رام جدیدی را برروی گوشی خود نصب کنید. اما در صورتی که اطلاعات کافی درمورد کاری که می‌خواهید انجام دهید، نداشته باشید، ممکن است به فایل‌های سیستمی آسیب بزنید.

اگر شما نیز می‌خواهید تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید و علاقه‌ای به کار کردن با یک وسیله‌ی محدود ندارید، اندروید بهترین انتخاب شماست.

به 10 مورد فوق امکان استفاده از تلفن به عنوان یک کنترل از راه دور همه کاره را نیز اضافه کنید. اغلب تلفن‌های هوشمند اندرویدی مجهز به فرستنده اینفرارد هستند که کنترل لوازم صوتی و تصویری و خانگی از طریق تلفن را میسر می‌کند.

در صورتی که دلایل دیگری برای مهاجرت از آیفون به اندروید دارید، آن‌‌ها را نیز با ما و دوستان خود در میان بگذارید. اگر همچنان به استفاده از iOS و محصولات اپل پایبندید، دلایل ماندگاری خود را بیان کنید. در مقاله بعدی دلایل مهاجرت از آیفون به اندروید را برمی‌شماریم، با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات