استفاده از USB 3‌ در Galaxy Note 3: سرعت انتقال بیشتر، شارژ سریعتر با USB‌ تا 80 درصد

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
یکی از درخشان‌ترین بازیگران سریال‌ کنفرانس‌های دیروز، متعلق به شرکت سامسونگ و سومین نسخه از فبلت‌های کهکشانی بود که موفق به جلب رضایت علاقمندان به فبلت‌های سری Galaxy Note‌ شد. اما کنفرانس دیروز، حاوی تمامی مشخصاتی که سامسونگ در Galaxy Note III آماده کرده است نبود. نمونه این مشخصات وجود کابل USB 3 در این فبلت است.
تبلیغات

 طبق اخباری که امروز در این باره منتشر شد،‌ Galaxy Note III اولین تلفن‌هوشمند و یا فبلتی است که از USB‌ نسخه 3 به جای USB 2 استفاده می‌کند. این موضوع پتانسیل قرار دادن مزایای بسیاری را به این محصول می‌دهد که از جمله مهمترین آن‌ها،‌ انتقال سریع‌تر فایل‌ها همچون عکس‌ها و فیلم‌ها و ... است. البته این تمامی ماجرا نیست. صرف وجود کابل USB 3‌ سرعت انتقال داده‌ها با سرعت بسیار بالا را تضمین نمی‌کند، بلکه کیفیت و نوع حافظه‌ای که سامسونگ در این فبلت قرار داده است  و همچنین وجود درگاه USB 3 در سیستم شما نیز، ملاک مهمی برای افزایش کارآیی و سرعت انتقال داده‌هاست.

usbmicrob

قابلیت‌ دیگری که استفاده از USB 3 به فبلت کهکشانی‌ها می‌دهد، افزایش سرعت شارژ دستگاه در هنگام اتصال به کامپیوتر است. میزان افزایش این مولفه را می‌توانید با مقایسه 900 میلی‌آمپر USB 3 با 500 میلی‌آمپر USB2 تصور کنید. چیزی در حدود 80 درصد سرعت بیشتر در شارژ هنگام اتصال به کامپیوتر که بدین طریق شارژ با کامپیوتر می‌تواند جایگزین شارژ با برق شود.

از جمله دیگر نکات مرتبط با این کابل،‌ طراحی جدید آن‌ است. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، اتصال‌گر کابل جدید، اندکی بزرگتر از کابل‌های Micro USB قبلی است و از شکل و شمایل تازه‌ای همچون بعضی‌ هارد درایو‌های جدید،‌ برخوردار است. با کمک طراحی جدید این اتصال‌گر، می‌توان یک کابل Micro USB‌ معمولی را به آن متصل نمود.

این USB‌ می‌تواند باعث باز شدن راه برای ورود استانداردهای جدید کابل‌های یو اس بی به دنیای تلفن‌های هوشمند در دیگر مدل‌های رده بالا بازار باشد. شما چطور فکر می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات