آیفون 5s: مشخصات فنی، تاریخ عرضه و طراحی ظاهری

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
طی روزهای اخیر شایعات متنوع و بسیاری از دو محصول پیش روی اپل با نام‌‎های iPhone 5c و iPhone 5s فاش شد و تصاویر با کیفیتی نیز از بدنه آنها به بیرون درز کرد. حال در این مقاله قصد داریم جمع بندی از شواهد بدست آمده و آنچه اخیرا شایعه شده، ارائه کنیم. پس همچون همیشه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ابتدا در نظر داشته باشید که تمام این موارد فعلا در حد شایعه هستند، اما شایعاتی که شواهد بسیاری پشت آنها است.

گفته می‌شود آیفون یا آیفون‌های جدید در تاریخ 10 سپتامبر یا 19 شهریورماه رسما رونمایی می‌شود، رسانه معتبر ژاپنی، Nikkei معتقد است که عرضه این محصول 10 روز پس از معرفی آن و در تاریخ 29 شهریورماه آغاز می‌گردد.

آنچه در مورد مشخصات فنی iPhone 5s شنیده‌ایم:

دوربین: همه بر این باورند که دوربین آیفون 5s نسبت به نسل قبل ارتقاء خواهد یافت. گفته می‌شود دوربین این تلفن به لنز بزرگتر با f/2.0 (چیزی شبیه به آنچه در HTC One وجود دارد) و فلش دوگانه LED تجهیز می‌شود. به این ترتیب دریچه دیافراگم آیفون 5s نسبت به آیفون 5 به مراتب بزرگتر خواهد بود و در نتیحه نور بیشتری جذب سنسور شده و بازده دوربین در عکس برداری در نور کم ارتقاء می‌یابد. از طرفی شایعه شده که دوربین این تلفن از لرزش گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد که خود امکان کاهش سرعت شاتر و افزایش بازده در عکس برداری در نور کم را موجب می‌شود.

اسکنر اثر انگشت: فناوری AuthenTec که چندی پیش به تصاحب اپل درآمد قرار است در آیفون 5s مورد استفاده قرار گیرد. گفته می‌شود این سنسور اثر انگشت خوان با دکمه اصلی Home آیفون یکپارچه می‌شود. اپل احتمالا از این سنسور برای افزایش امنیت دستگاه و همچنین انجام آسان پرداخت‌های الکترونیک از طریق تلفن اقدام خواهد کرد.

تراشه‌ها: شایعه شده که آیفون بعدی در چند نسخه و با حافظه‌های مختلف عرضه خواهد شد، اما نکته قابل توجه در احتمال عرضه آیفون با حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایت است. از نظر پردازنده اصلی نیز احتمال معرفی تراشه A7 به همراه آیفون 5s وجود دارد. اگر به خاطر داشته باشید اپل در اکتبر 2011 به همراه iPhone 4s از تراشه A5 رونمایی کرد.

استاندارد جدید 3G/4G: یک نسخه از تلفن‌های آیفون 5s و 5c احتمالا از استاندارد 4G TDD-LTE که در چین بسیار استفاده می‌شود، پشتیبانی خواهند کرد تا اپل بتواند نفوذ خود در این بازار فوق العاده بزرگ را افزایش دهد. حتی گفته می‌شود اپراتورهای مطرح چینی، آیفون جدید را توزیع خواهند کرد.

در نهایت بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که آیفون 5s علاوه بر دو رنگ همیشگی مشکی و سفید قرار است در رنگ طلایی نیز عرضه شود.

جهت مشاهده کلیه مقالات، اخبار و شواهد بدست آمده از آیفون 5s به آدرس zoomit.ir/iphone/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات