در ۷ سال گذشته ۵۰۰ برند از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده‌اند!

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای کلی پنل پشتی گوشی الجی ولوت و طیف رنگ صورتی و نارنجی آن
گزارش‌ها نشان می‌دهند برندهای محلی و کمتر شناخته‌شده، بیشترین سهم را در فهرست شرکت‌های تعطیل‌شده‌ بازار گوشی‌های هوشمند دارند.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر برخی شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند مثل ال جی و بلک‌بری از این بازار خارج شدند. اکنون شرکت تحقیقاتی اعلام کرده در ۷ سال گذشته تقریباً ۵۰۰ برند از کسب‌وکار گوشی‌ هوشمند خارج شده‌اند.

تحقیقات کانترپوینت نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۵۰ برند فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارد که نسبت‌ به ۷۰۰ برند در سال ۲۰۱۷ کاهش قابل‌توجهی داشته و این شرکت اظهار داشت تعداد برندهای جهانی بازار مذکور همیشه بالای ۳۰ بوده است.

کانترپوینت به‌طور خاص به برندهایی مثل Micromax، Intex و Karbonn در هند، Xtouch و Injoo در خاورمیانه و آفریقا، Coolpad، میزو، Meitu و Gionee در چین، NEC و Kyocera در ژاپن و نهایتاً ال جی در کره‌ی جنوبی اشاره کرد که دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند حضور ندارند.

تعداد برندهای فعال سازنده گوشی هوشمند
تعداد شرکت‌های فعالِ سازنده‌ی گوشی هوشمند از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳

برندهای کوچک‌تر بیشترین سهم خروج از بازار گوشی‌ هوشمند را دارند

برخی برندها مثل ال جی و Kyocera که دیگر در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند فعالیت ندارد، قبلاً محصولات خود را در سرتاسر جهان عرضه می‌کردند و برخی دیگر مثل Meitu و Meizu توسط شرکت‌های بزرگ‌تر تصاحب شدند. به‌هرحال، واضح به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های کوچک‌تر بار سنگین تعطیلی را متحمل شده‌اند.

کانترپوینت برای تعطیلی برندهای گوشی‌های هوشمند به برخی چالش‌ها اشاره کرد که ازجمله می‌توان به رشد پایگاه کاربری، چرخه‌های جایگزین طولانی‌تر، بازار بازسازی‌شده‌ روبه‌‌رشد، چالش‌های زنجیره‌ی تأمین، موانع اقتصادی مثل همه‌گیری کرونا، انتقال فناوری و مقیاس بسیار بزرگ فعالیت تولیدکنندگان بزرگ اشاره کرد.

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت انتظار دارد تعداد برندهای فعال در بازار گوشی‌های هوشمند همچنان کاهش یابد اما امیدهایی برای برخی تولیدکنندگان کوچک‌تر وجود دارد. به‌عنوان‌مثال شرکت‌هایی مثل Sonim، Fairphone و Doro که برای دستیابی به جایگاه خاص تمرکز می‌کنند، احتمالاً با فروش دستگاه‌های خود به قیمت بالاتر امکان ادامه فعالیت را خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات