کاهش فروش گلکسی S22 به دلیل مشکل GOS؛ اپراتورها به کمک سامسونگ می‌آیند

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، تقاضا برای گلکسی اس ۲۲ در کره جنوبی پس از اشتباه GOS کاهش پیدا کرده است و شرکت‌های مخابراتی در حال افزایش کمک‌های مالی برای بهبود تقاضا هستند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد مشکل سرویس بهینه‌ساز بازی (GOS) تصور عموم افراد از سری گلکسی اس ۲۲ در کره جنوبی را به‌شدت خدشه‌دار کرده است. کره تایمز گزارش داد که شرکای اپراتور سامسونگ مجبور شده‌اند کمک‌های مالی را به میزان درخورتوجهی افزایش دهند تا از کاهش فروش جلوگیری کنند.

شرکت‌های مخابراتی KT و LG Uplus اکنون کمک‌های مالی به مقدار ۴۵۰ هزار وون (۳۷۰ دلار/۳۳۵ یورو) برای گلکسی اس ۲۱ و ۵۰۰ هزار وون (۴۱۰ دلار/۳۷۵ یورو) برای گلکسی اس ۲۲ پلاس با طرح‌های منتخب (بیش از ۹۰ هزار وون برای اپراتور KT و ۸۵ هزار وون برای ال‌جی) ارائه کرده‌اند. افزون‌براین، گلکسی اس ۲۲ اولترا از ماه مارس تاکنون ۵۰۰ هزار وون کمک مالی دریافت کرده است.

برای مقایسه، سطح اولیه کمک‌های مالی ۱۵۰ هزار وون، یعنی حدود یک‌سوم مبلغ فعلی بود. بدین‌ترتیب تغییر کمک‌های مالی با موافقت سامسونگ و شرکت‌های مخابراتی صورت گرفت.

پنل پشت گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا

با اینکه برخی مقصر کاهش تقاضا را GOS (به‌دلیل وقفه در بازی‌ها و برنامه‌های منتخب) می‌دانند، نماینده‌ی ناشناس شرکت مخابراتی‌ای این‌طور فکر نمی‌کند:

عقیده‌ای وجود دارد که مشکل GOS بر فروش اس ۲۲ تأثیر منفی می‌گذارد؛ اما کاهش مشهودی از نظر حجم فروش وجود ندارد. تقاضا برای گوشی‌ها نه‌تنها از جانب کسانی که بازی می‌کنند، بلکه از جانب کسانی که بازی نمی‌کنند نیز وجود دارد. بحث‌هایی درباره GOS وجود دارد؛ اما دو برند‌ از سری گلکسی اس سامسونگ و آیفون اپل گوشی‌های هوشمند بالارده دارند؛ بنابراین کاهش مشهود فروش دستگاه‌های گلکسی را شاهد نیستیم.

تحلیلگری در Eugene Investment & Securities سود عملیاتی ۴ تریلیون وون را برای تجارت گوشی‌های سامسونگ در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ افزایش سود حدود ۱٫۳ تریلیون وون را نشان می‌دهد. باوجوداین، تحلیلگر توضیح فوق نماینده شرکت مخابراتی را نمی‌پذیرد و اعتقاد دارد که مشکل GOS صدمه‌‌ی بزرگی بر اعتبار برندهای گلکسی و سامسونگ بر جای گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات