اپل با انتشار فیلمی کوتاه سال نو چینی را تبریک گفت

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل امسال هم مانند چند سال گذشته، سال نو چینی را با انتشار فیلمی کوتاه تبریک گفت.
تبلیغات

فیلم هشت‌دقیقه‌ای امسال اپل به‌مناسبت تبریک سال نو چین «دختر» نام دارد. این فیلم کوتاه از سری «فیلم‌برداری‌شده با آیفون» (Shot on iPhone) انتخاب شده و ستاره‌ی اول آن بازیگر محبوب چینی ژو ژان (Zhou Xun) است.

اپل این فیلم را این‌گونه معرفی می‌کند:

فیلم کوتاه «دختر» که با آیفون ۱۱ پرو فیلم‌برداری شده است، داستان سه زن چینی از سه نسل مختلف است که برای جشن‌گرفتن سال نو کنارهم جمع می‌شوند. کارگردان این فیلم تئودور ملفی نام دارد و لارنس شر آن را فیلم‌برداری کرده و بازیگر نقش اصلی‌اش ژو ژان، هنرپیشه‌ی محبوب چینی است.

فیلم با صحنه‌ی گفت‌وگوی مادری با دخترش آغاز می‌شود که از کار او به‌عنوان راننده تاکسی ناراحت است. در صحنه‌های مختلف فیلم، چندین مرتبه میان زمان حال و گذشته جا‌به‌جا می‌شویم و درپایان، شاهد اجتماعی سه‌نفره از سه نسل مختلف هستیم که روی صندلی عقب تاکسی جای گرفته‌اند؛ جایی که کودک متوجه می‌شود پیرزن کنارش مادربزرگ او است؛ کسی که هرسال هنگام جست‌وجو برای خانواده‌ی گمشده‌اش ظرفی از دامپلینگ همراه دارد.

نامزدی اسکار در بخش بهترین تصویر برای فیلم «شکلهای پنهان» (Hidden Figures) از افتخارات تئودور ملفی کارگردان فیلم «دختر» است. البته خالی از لطف نیست بدانیم لارنس شر، فیلم‌بردار این فیلم، هم فیلم‌بردار فیلم جوکر نامزد گلدن گلوب ۲۰۲۰ بوده است.

افزون‌براین، به‌همراه این فیلم بخشی با عنوان پشت‌صحنه وجود دارد که مراحل ساخت این فیلم به‌وسیله‌ی گوشی آیفون ۱۱ پرو را به‌تصویر می‌کشد. در برخی از صحنه‌ها، با تجهیزات اضافی مواجه‌ایم که گوشی آیفون برای فیلم‌برداری و حرکت روی آن‌ها سوار می‌شود. برخی صحنه‌ها نیز بدون وسیله‌ی اضافی و فقط با خود گوشی گرفته شده‌اند.

کارایی آیفون ۱۱ پرو در توانایی کنترل نور کم هنگام فیلم‌برداری و ثبات و عملکرد دوربین‌های سه‌گانه ستودنی است. فیلم سال ۲۰۱۹ از سری Shot on iPhone را نیز نویسنده و کارگردان چینی، جیا ژانکو (Jia Zhangke)، با آیفون X ساخته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات