مشخصات سخت افزاری میزو ام ایکس 6 فاش شد: پردازنده هلیو ایکس 20 و نمایشگر 1080p

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
مدتی از میزو در دنیای گوشی‌های هوشمند خبری نبود که البته چنین چیزی از یک برند چینی خیلی بعید بود. حالا طی اخبار منتشر شده مشخصات سخت افزاری گوشی هوشمند جدید این شرکت در بنچمارک انتوتو رویت شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از گوشی هوشمند میزو متال دیگر چیزی از معرفی گوشی‌های جدید شرکت چینی میزو نشنیدیم. حالا به نظر می‌رسد که گوشی جدید میزو در بنچمارک انتوتو رویت شده و برخی از ویژگی‌های سخت افزاری این مدل جدید به این ترتیب فاش شده است. هر چند هنوز این مدل به طور رسمی تایید نشده ولی گفته می‌شود که احتمالا این گوشی هوشمند همان میزو ام ایکس ۶ است. 

طبق شایعات ام ایکس ۶ میزو به پردازنده ۱۰ هسته‌ای MT6797 هلیو ایکس ۲۰ مجهز خواهد شد. احتمالا این گوشی هوشمند  اولین گوشی خواهد بود که با پردازنده جدید مدیاتک به بازار عرضه می‌شود. طبق لیست ارائه شده، این پردازنده دارای فرکانس کاری ۱.۸۴ گیگاهرتز است. در کنار چنین پردازنده‌ی قدرتمندی این گوشی هوشمند به ۳ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Mali-T880 MP4 و البته رزولوشن 1080p با اندازه نمایشگر نامعلوم مجهز است. با توجه به این که انتظار داریم میزو ام ایکس ۶  طی ماه‌های آتی در سال ۲۰۱۶ معرفی شود، طبیعی است که انتظار اندروید ۶ را روی آن داشته باشیم. 

MT6797 مدیاتک یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای است که بعنوان اولین پردازنده گوشی‌های هوشمند با سه خوشه پردازشی شناخته می‌شود. مدیاتک مدعی است که این طراحی باعث شده تا میزان مصرف انرژی این پردازنده بهینه شود. این پردازنده به دو هسته Cortex A72 که روی فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتزی تنظیم شده‌اند، ۴ هسته Cortex A53 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته Cortex A53 دیگر با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتزی مجهز است و بر اساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید می‌شود. 

با توجه به این طراحی منحصر بفرد پردازنده، مشتاقانه منتظر هستیم تا عملکرد این گوشی هوشمند را در دنیای واقعی ببینیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات