گوشی‌های پرچمدار 2018 همگی بدنه شیشه‌ای خواهند داشت

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با ترند شدن طراحی شیشه‌ای، تمام پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ از این طراحی ظریف بهره خواهند برد.
تبلیغات

شیشه به انتخاب اصلی شرکت‌های تولیدکننده برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تبدیل شده است و به نظر می‌رسد این روند امسال هم ادامه خواهد یافت؛ چرا که اغلب گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ از طراحی مبتنی بر پنل‌ شیشه‌ای و فریم فلزی بهره خواهند برد. نوکیا ۸ سیروکو، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، اکسپریا ایکس زد ۲، بلید وی ۹ زد‌تی‌ای و ذنفون ۵ زد همگی در کالبدی از جنس شیشه قرار گرفته‌اند. ال‌جی وی ۳۰، میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو که سال گذشته روانه‌ی بازار شدند نیز از جنس شیشه هستند و انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های یادشده، در سال جاری محصولاتی با بدنه‌ی براق‌تر رونمایی کنند.

ظاهرا تمام پرچم‌داران پیش رو، بدنه‌ای از جنس شیشه خواهند داشت. ال‌جی در کنگره‌ی جهانی موبایل و پشت درهای بسته، گوشی جی ۷ را با قاب پشتی شیشه‌ای معرفی کرد و تصاویر منتشرشده از پرچم‌داران آینده‌ی هواوی و وان پلاس هم نمایانگر چنین موضوعی هستند. پیش‌بینی می‌شود که اچ‌تی‌سی نیز به‌زودی پرچم‌دار جدیدی با بدنه‌ی شیشه‌ای روانه‌ی بازار کند؛ چرا که از ابتدای سال ۲۰۱۷ تولید گوشی‌هایی با این ویژگی را شروع کرده است. هرچند، ممکن است بلک‌ بری بر خلاف این قاعده عمل کند؛ اما این برند جزو برندهای مطرح و بزرگ سال ۲۰۱۸ نیست.

اگرچه شیشه ظاهر زیبایی دارد؛ اما در مقایسه با آلومینیوم، شکننده‌تر است و مقاومت پایین‌تری دارد. با وجود ضعف‌های یادشده، چرا شیشه تا این حد در گوشی‌ها مطرح و محبوب شده است؟ شیشه ظاهر جذابی دارد و وزن سنگین‌تر آن باعث می‌شود گوشی حس لوکسی پیدا کند و کاربران به محصولات لوکس علاقه‌ی بیش‌تری نشان می‌دهند؛ به‌خصوص در دستگاه‌هایی که برای آن‌ها بیش‌تر از ۱۰۰۰ دلار هزینه دارد. شیشه، کاربردی‌تر نیز محسوب می‌شود؛ چرا که گوشی‌هایی با بدنه‌ی آلومینیومی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند که یکی از ویژگی‌های کلیدی گوشی‌های پرچم‌دار محسوب می‌شود. استفاده از شیشه به مفهوم قوی‌تر شدن سیگنال‌هایی مثل وای-فای، ال‌تی‌ای و بلوتوث بدون نیاز به تعبیه‌ی خطوط آنتن در قاب گوشی نیز هست.

البته اگر گوشی شما زمین بخورد و بدنه‌ی شیشه‌ای آن بشکند، کمپانی‌ها برای تعویض آن هزینه‌ی قابل توجهی دریافت می‌کنند. اپل بدون طرح +AppleCare برای تعویض قاب پشتی شیشه‌ای آیفون ۱۰ هزینه‌ای معادل ۵۴۹ دلار دریافت می‌کند و هزینه‌ی تعویض صفحه‌نمایش این گوشی نیز ۲۷۹ دلار است. برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بدون طرح +AppleCare، پنل پشتی برای شما ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار هزینه خواهد داشت؛ بنابراین جایگزینی قاب پشتی شیشه‌ای از تعویض صفحه‌نمایش هزینه بیش‌تری خواهد داشت. در همین حال سامسونگ برای تعمیر صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ پلاس ۱۹۹ دلار و برای قاب پشتی شیشه‌ای ۷۵ دلار دریافت می‌کند؛ بنابراین بهتر است بدون توجه به زشت شدن گوشی، از آن با کاور محافظت کنید.

اگر به دنبال خرید یکی از پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ هستید، باید با شیشه میانه‌ی خوبی داشته باشید؛ البته این ویژگی به هیچ وجه به اندازه‌ی ویژگی‌های دیگری مانند بریدگی‌های صفحه‌نمایش بحث‌برانگیز نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات