گلکسی On7 و گلکسی On5 رسما در چین رونمایی شدند

یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش شاخه‌ی چینی سامسونگ از گوشی‌های هوشمند گلکسی On7 و گلکسی On5 رونمایی کرد. این دو گوشی هوشمند هر چند ظاهری شبیه به سری گلکسی A سامسونگ دارند، اما از پلاستیک و چرم مصنوعی ساخته شده‌اند.
تبلیغات

گلکسی آن ۵ دو روز پیش در وب‌سایت سامسونگ هندوستان دیده شد، اما ساعاتی پس از انتشار تصاویر مرتبط با این گوشی هوشمند، تصاویر آن از روی این وب‌سایت برداشته شد. حال دو روز پس از این ماجرا، به نظر می‌رسد سامسونگ رسما دو گوشی هوشمند گلکسی آن ۵ و گلکسی آن ۷ را در چین رونمایی کرده است. همانطور که اشاره کردیم این دو گوشی هوشمند از بدنه‌ی پلاستیکی و پوشش چرم مصنوعی بهره می‌برند، اما ظاهر آن‌ها بسیار شبیه به گلکسی Aهای سامسونگ است.

گلکسی آن ۷ از وجود صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی از نوع TFT با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد. ضخامت این گوشی هوشمند ۸.۲ میلی‌متر است. تراشه‌ی مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند از چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۱.۵ گیگابایتی، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی هوشمند از وجود حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق پورت میکرو اس دی نیز اشاره کرد. این گوشی از شبکه‌های مخابراتی LTE پشتیبانی می‌کند.

SamsungInt

گلکسی آن ۷ که در دو رنگ سفید و طلایی روانه‌ی بازار خواهد شد، از یک باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. همچنین سیستم عامل مورد استفاده در آن اندروید ۵.۱ خواهد بود.

گلکسی آن ۵ نیز از وجود صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند به تراشه‌ی اکسینوس ۳۴۷۵ مجهز شده که از وجود چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A7 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T720 بهره می‌برد. حافظه‌ی رم ۱.۵ گیگابایتی، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی از جمله‌ی دیگر قابلیت‌هایی است که در گلکسی آن ۵ می‌توان از وجود آن‌ها بهره برد. حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی این گوشی هوشمند را می‌توان با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD افزایش داد. این نسخه نیز از ارتباط با شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند.

باتری مورد استفاده در این گوشی هوشمند ۲٫۶۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و سیستم عامل اندروید آبنبات چوبی روی آن نصب شده است.

هر دو گوشی هوشمند گلکسی آن ۵ و گلکسی آن ۷ در آینده‌ی نزدیک راهی بازار چین خواهند شد. انتظار می‌رود پس از چین، این دو گوشی هوشمند راهی بازار هند نیز شود. قیمت در نظر گرفته شده برای گلکسی آن ۷ و گلکسی آن ۵ به ترتیب ۱۵۰ و ۲۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات