کالبدشکافی آیفون 6 اس وجود رم 2 گیگابایتی و تعمیرپذیری ساده آن را تایید می‌کند

جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
۱۸ شهریور ماه، اپل از آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس رونمایی کرد و طبق سنوات گذشته خیلی درباره‌ی مشخصات فنی مربوط به گوشی‌های خود اطلاعاتی ارائه نکرد. اما خیلی زود کالبدشکافی این محصولات انجام شده و حالا رم ۲ گیگابایتی آیفون 6 اس و تعمیرپذیری ساده آن تایید می‌شود.
تبلیغات

 فروش رسمی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس از طریق خرده‌فروشی‌های سراسر دنیا امکان‌پذیر شده و فروش هر دو گوشی از طریق اپراتورهای اصلی آمریکا نیز از امروز آغاز می‌شود. البته برخی از خریداران خوش‌شانس بوده‌اند و گوشی خود را زودتر تحویل کرده‌اند. iFixit نیز طبق روال قبلی خود خیلی زود یک دستگاه آیفون 6 اس را کالبدشکافی کرده تا ببینیم زیر پوسته‌ی زیبای این دستگاه چه می‌گذرد.

teard

iFixit بعد از کالبدشکافی آیفون 6 اس تقریبا هر آنچه که قبلا درباره‌ی این گوشی می‌دانستیم را تایید کرده و حالا می‌توانیم با قطعیت بگوییم پرچمدار جدید اپل از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی LPDDR4 ساخت سامسونگ، باتری ۱٫۷۱۵ میلی آمپر ساعتی و مودم MDM9635M LTE Cat. 6 کوالکام بهره می‌برد. به علاوه آیفون 6 اس دارای یک ماژول NAND Flash با لیتوگرافی ۱۹ نانومتری THGBX5G7D2KLFXG ساخت توشیبا است و تقریبا بقیه قطعات با آیفون 6 یکسان هستند.

بدون شک یکی از جذاب‌ترین و سوال‌برانگیزترین قسمت‌های آیفون 6 اس مربوط به فناوری فورس‌تاچ در نمایشگر آن است که به نظر می‌رسد به نمایشگر نچسبیده و موتور اتصالی جدید آن به کمک یک حالت نوسانی عمل می‌کند و دستورات را دریافت می‌کند. iFixit توانسته تصاویر اشعه‌ی ایکس نحوه‌ی کارکرد این موتور را ثبت کند.

Apple iPhone 6s teardown 2

طبق معمول، iFixit جمع‌بندی و امتیاز خود از یک محصول را ارائه کرده که آیفون 6 اس توانسته امتیاز ۷ از ۱۰  را به خود اختصاص دهد. به گفته‌ی این موسسه دسترسی آسان به نمایشگر و باتری بسیار ساده بوده و در مجموع اگر ابزار لازم را داشته باشید، تعمیر آیفون 6 اس خیلی دشوار نیست.‌ البته یکی از مشکلات این گوشی کابل تاچ‌آی‌دی است که به بورد اصلی آن وصل شده و برای تعمیر آن به پیچ‌گوشتی‌های مخصوص اپل نیاز دارید.

با اینکه هنوز کالبدشکافی آیفون 6 اس پلاس انجام نشده، ولی بعید به نظر می‌رسد که تفاوت زیادی با آیفون ۶ اس داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات