سامسونگ در سه ماهه‌ی دوم امسال ۲۱ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست داشته است

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که احتمالا می‌دانید هم اکنون سامسونگ جایگاه نخست را در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دارد. این غول کره‌ای همواره با رقیب دیرینه خود یعنی اپل برای این جایگاه در حال رقابت است؛ اما بر اساس آخرین اطلاعات موجود این سامسونگ است که بار دیگر بالاتر از تمام رقبا قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ امسال گوشی‌های زیادی را عرضه نکرده است. از بین این مدل‌های عرضه شده گلکسی نوت ۵، گلکسی اس‌۶ و گلکسی اس‌۶ اج برجسته‌ترین‌ها هستند. سامسونگ گوشی‌های زیادی را هر ساله در سراسر دنیا به فروش می‌رساند و بنابر اطلاعات موسسه تحقیقاتی Counterpoint در سه ماهه دوم امسال از هر پنج گوشی هوشمند فروخته شده در جهان یک گوشی توسط سامسونگ تولید شده است.

همانطور که در تصویر ذیل مشخص است سامسونگ توانسته است در سه ماهه‌ی دوم امسال ۲۱ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست بگیرد. با بررسی آمارها بر اساس منطقه جغرافیایی شاهد حقایق جالبی هستیم؛ برای مثال در امریکای شمالی وضعیت سامسونگ در برابر رقیب دیرینه‌اش یعنی اپل مناسب نبوده و کوپرتینونشین‌ها در این منطقه ۳۴ درصد بازار را در دست دارند. برخلاف آمریکای شمالی سامسونگ در آسیا با ۱۴ درصد و در اروپا با ۳۲ درصد اوضاع بهتری دارد.

نکته‌ی جالب دیگری که می‌توان از این آمارها استخراج کرد، پیشرفت مناسب هوآوی است که توانسته در سه ماه دوم ۲۰۱۵ سهمی ۹ درصدی از بازار جهانی را به دست بیاورد. شیائومی در بازار چین به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است و در بازار داخلی همپای رقیب بزرگ خود یعنی هوآوی حرکت می‌کند. هوآوی توانسته با پیشی گرفتن از رقبایی همچون الجی و شیائومی جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. طبق گزارش‌های این موسسه، ایسوس نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد این شرکت تایوانی سال خوبی را سپری می‌کند. نبرد اپل و سامسونگ برای بدست آوردن جایگاه نخست از مدت‌ها پیش آغاز شده و جایگاه اول عموما در اختیار یکی از این دو کمپانی است.

اینفوگرافیک فروش
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات