هزینه‌ی تولید آیفون 6 اس ۲۳۴ دلار است

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
کالبد شکافی گوشی‌های هوشمند علاوه بر مشخص کردن ماهیت ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، قیمت ساخت یک محصول را نیز مشخص می‌کند. کالبد شکافی آیفون ۶ اس اپل نشان از قیمت ساخت ۲۳۴ دلاری این گوشی هوشمند دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیفون‌های اپل همیشه جزو محصولاتی بوده‌اند که برچسب قیمتی نسبتا بالایی را داشته‌اند. با این وجود کالبد شکافی آیفون ۶ اس نشان از این دارد که قیمت تمام شده‌ی این گوشی هوشمند از نظر سخت‌افزار بکاربرده شده تنها ۲۳۴ دلار است. البته یقینا قیمت سخت‌افزاری گوشی نشان‌دهنده‌ی تمام سرمایه‌گذاری صورت گرفته نیست و باید هزینه‌های انجام شده در بخش تحقیقات و توسعه و ضمنا بازاریابی و تبلیغات را نیز به این هزینه‌ها اضافه کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده تراشه‌ی A9 مورد استفاده ۲۵ دلار، تراشه‌ی مخصوص ارتباطات رادیویی و مخابراتی ۳۶ دلار، مجموع سنسورها ۲۲ دلار و ۲۰ دلار برای حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی، هزینه روی دست اپل قرار گذاشته است. سایر ماژول‌ها نیز که به ترتیب شامل دوربین، باتری و سایر کامپوننت‌ها می‌شوند، هزینه‌ای ۷۳ دلاری داشته و قاب و کلید‌ فیزیکی جلو نیز ۳۳ دلار هزینه به خود اختصاص داده است.

با در نظر گرفتن قیمت ۷۴۹ دلاری نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آیفون ۶ اس، می‌توان دید که ۵۱۵ دلار از مبلغ باقی مانده شامل هزینه‌های دیگر نظیر طراحی و توسعه و بازاریابی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات