مدیر بخش سرویس موسیقی اپل از سمت خود کناره‌گیری کرد

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تاثیرگزارترین مدیران سرویس جدید استریم موسیقی اپل یعنی ایان روجرز پس از گذشت تنها دو ماه از معرفی این سرویس از سمت خود کنار رفت تا اپل بدون او رقابت با اسپاتیفای را ادامه دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل روز گذشته استعفای ایان راجرز، سرپرست بخش سرویس‌های رادیویی آنلاین اپل شامل ایستگاه Beats 1 را به صورت رسمی اعلام کرد. جدا شدن او از اپل برای همکاران و دوستان او بسیار غیرمنتظره بوده است. منابع نزدیک به روجرز می‌گویند او از اپل جدا شد تا به بریتانیا رفته و در شرکتی نامرتبط با استریم موسیقی و اپل، مشغول به کار شود. به نظر می‌رسد این کمپانی یک کمپانی نام آشنا است.

آقای روجرز از بزرگ‌ترین ستون های ایستگاه رادیویی Beats 1 به شمار می‌رفت که خوانندگان نام آشنای بسیاری در آن مشغول به کار بودند. وی کار خود را به عنوان موسس سایت Beastie Boys زمانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود، آغاز کرد. او سپس در یاهو و کمپانی بازاریابی دیجیتال Topspin نیز کار کرد و در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان مدیر عامل سرویس موسیقی در Beats استخدام شد. Beats شرکتی است که با ساخت هدفون‌های با کیفیت به شهرت رسیده است. این کمپانی سال گذشته با قیمت ۳ میلیارد دلار توسط اپل خریداری شد.

در حال حاضر تاثیر ترک اپل توسط روجرز بر روی سرویس موسیقی این شرکت مشخص نشده است. اپل اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر از سرویس رایگان این شرکت بهره می‌برند؛ اما کارشناسان برای قضاوت در مورد موفقیت آن، منتظر اتمام دوره‌ی سه ماهه‌ی رایگان این سرویس هستند تا با توجه به تعداد کاربران در مورد موفقیت این سرویس نظر بدهند.

گفتنی است اسپاتیفای که در حال حاضر حرف اول را در زمینه‌ی استریم موسیقی می‌زند، ۷۵ میلیون کاربر دارد که از این تعداد ۲۰ میلیون نفر از سرویس پولی این شرکت استفاده می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید که خبر جدایی غیرمنتظره‌ی آقای روجرز از اپل چه تاثیری بر آینده‌ی سرویس استریم موسیقی این شرکت خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات