اپل سفارش تولید لنزهای متشکل از ۶ المان را برای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون 6s صادر کرد

یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
مطالعه 4 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارد که دوربین آیفون 6s در مقایسه با نسل پیش متحول خواهد شد. اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه حکایت از این دارد که اپل سفارش تولید لنزهای متشکل از ۵ المان را برای کار به همراه یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی صادر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سنسور مورد استفاده در آیفون 6s بزرگ بوده و با پیکسل‌های بزرگی نیز همراه خواهد شد که این موضوع ثبت تصاویر با کیفیت را در محیط‌های کم نور توسط این گوشی هوشمند نوید می‌دهد. براساس شنیده‌ها اپل برای این سنسور جدید، لنزی جدید طراحی کرده و سفارش ساخت آن را نیز صادر کرده است. از این‌رو می‌توان انتظار داشت تا آیفون 6s در مقایسه با آیفون 6 تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از منابع موجود در چرخه‌ی تولید دوربین آیفون 6s، اپل سفارش تولید لنزی متشکل از ۵ المان را صادر کرده که برای استفاده به همره یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی طراحی شده است. شنیده ها حکایت از این دارد که این ماژول‌ها هم اینک در مرحله‌ی تولید انبوه هستند.

منبع مورد نظر به این نکته اشاره کرده که اپل سفارش ساخت لنز‌های متشکل از ۶ المان را نیز صادر کرده که متعلق به نسل بعدی آیفون‌ است. به احتمال زیاد شاهد بکارگیری این لنز در آیفون ۷ خواهیم بود که سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد.

برای چند ماه متوالی است که اخبار منتشر شده، استفاده از سنسوری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را در آیفون 6s نوید می‌دهند؛ اما جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده بود.در ماه نوامبر، وبلاگ Daring Fireball وعده داد که در دوربین آیفون 6s شاهد انقلاب مثبتی در زمینه‌ی کیفیت تصویربرداری خواهد بود.

لنز ۵ المانه‌ی آیفون 6

اهمیت المان‌های مورد استفاده در لنز

المان در لنز به لایه‌‌ای از پلاستیک اشاره دارد که ساختار لنز را در تمام دوربین‌ها تشکیل می‌دهد. هر یک از المان‌ها یا لایه‌های مورد استفاده به تنهایی یک لنز مستقل هستند. المان‌های مورد استفاده در ترکیب با یکدیگر تشکیل مجموعه‌ی لنز مورد استفاده روی دوربین را داده و این امکان را در اختیار سنسور قرار می‌دهند تا تصاویر را با جزئیات بیشتری ثبت کنند.

راجیو لارویا، موسس و مدیر اجرایی استارت آپ لایت (Light) که در زمینه‌ی عکاسی فعالیت می‌کند، در توصیف لنز متشکل از ۵ المان، این ماژول را متشکل از پنج لنز خوانده است که در کنار سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته در مورد آیفون باید به وجود لایه‌ای از کریستال یاقوت نیز اشاره کرد که برای جلوگیری از ایجاد خراش روی لنز قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه اندازه‌ی دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند بسیار کوچک است، از این رو برای ساخت المان‌ لنز‌های مورد استفاده در این گجت‌ها، از محصولات با کیفیتی استفاده می‌شود. لنز‌های پلاستیکی مورد استفاده در ساخت المان‌های مورد نیاز با وجود کیفیت بالا، در مقایسه با شیشه از هزینه‌ی کمتری برای تولید برخوردارند. به گفته‌ی لارویا این لنزها برای ساخت به یک دلار نیاز دارند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منبع، اگرچه لنز‌های آیفون 6s تنها از پنج المان تشکیل می‌شوند، اما در مقابل کیفیت مواد مورد استفاده به اندازه‌ای است که می‌تواند در کنار یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل تصاویر با کیفیتی را ارائه دهد.

لنز متشکل از ۶ المان که احتمالا در آیفون ۷ شاهد استفاده از آن خواهیم بود، برای رقابت با دوربین گوشی‌های هوشمند دیگر موجود روانه‌ی بازار خواهد شد.

برای مثال می‌توان به لنز متشکل از ۶ المان وان پلاس 2 اشاره کرد که در کنار یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است. گلکسی اس 5 سامسونگ نیز که سال گذشته به عنوان پرچمدار کره‌ای‌ها روانه‌ی بازار شده بود، بنابر شنیده‌ها از وجود لنز با ۶ المان بهره می‌برد.

منبع مورد نظر به این نکته اشاره کرده که اغلب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، لنزهای متشکل از ۶ المان را سفارش می‌دهند.

در مقایسه با لنز‌های ۵ المانه، لنز‌هایی که از وجود ۶ لایه لنز بهره می‌برند، قادرند نور بیشتری را نیز به سمت سنسور هدایت کنند که این امر به خودی خود باعث ثبت تصاویر با کیفیتی می‌شود. لارویا به این نکته اشاره کرده که یکی از شروطی که باید در زمان افزایش سایز دیافراگم دوربین به آن توجه کرد، افزایش تعداد لایه‌های لنز است. هرچه دیافراگم به اندازه‌ی بیشتری باز شود، میزان نوری که با سنسور در تماس خواهد بود، افزایش یافته و در نتیجه تصاویر شفاف‌تری تولید خواهد شد. یکی از راه‌های جذب نور بیشتر، افزایش تعداد المان‌های لنز در گوشی است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات