سامسونگ دلیل انتخاب نمایشگر Pentile برای Galaxy S3 را شرح داد

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۳ سامسونگ همچون گلکسی نکسوس از نمایشگر پنتایل بهره می‌برد اما پنتایل چیست و چرا سامسونگ از آن استفاده می‌کند؟
تبلیغات

پیش از معرفی Galaxy S3 بسیاری از کاربران انتظار نمایشگر متفاوت از نوع RGB را برای نسل سوم گلکسی داشتند اما سامسونگ همان نمایشگر Pentile HD‌ که در Galaxy Nexus نیز استفاده شده را برای Galaxy S3 نیز بکار گرفت. دلیل این انتخاب چه بوده؟ سامسونگ دلیل انتخاب خود را طول عمر بالاتر نمایشگرهای Pentile HD اعلام کرده است جزئیات کامل را در ادامه بخوانید.

فلیپ برن از سامسونگ به Mobile Burn گفت: ساب پیکسل آبی در نمایشگرهای AMOLED زودتر از قرمز و سبز با افت کیفیت مواجه می‌شود در ماتریس PenTile، ساب‌پیکسل‌ها بصورت RGBG (قرمز، سبز، آبی، سبز) چیده می‌شوند. پس برخلاف نمایشگرهای RGB، ساب‌پیکسل سبز بیشتر از قرمز و آبی بکار گرفته می‌شود و به همین دلیل نمایشگر AMOLED با دوام تر بوده و به مرور زمان کمتر با افت کیفیت مواجه می‌شود.

از آنجایی که کاربران تلفن‌های سامسونگ معمولا بیش از ۱۸ ماه از تلفن خود استفاده می‌کنند ما می‌بایست از نمایشگری استفاده می‌کردیم که دوام بیشتری داشته باشد. بنا بر ادعای سامسونگ، تجربه نشان داده که نمایشگرهای Pentile AMOLED، طول عمر بیشتری نسبت به RGB دارند.

بسیاری از کاربران ابزارهای مجهز به نمایشگر AMOLED از عدم نمایش تصویر شفاف نسبت به نمایشگرهای RGB و یا نمایش رنگ‌های غیرواقعی و عجیب و غریب در لبه‌های تصویر شکایت دارند. به عنوان مثال در لبه آیکان برخی از برنامه‌ها رنگ‌ها بطور غیر معمول نمایش داده می‌شوند. Berne از سامسونگ نیز قبول دارد که نمایشگر Pentile با رزولوشن پایین مانند qHD یا WVGA چنین مشکلی را دارند و دلیل آن را تراکم پایین پیکسل‌ها می‌داند. اما نمایشگرهای با رزولوشن بالا را فاقد این مشکل می‌داند.

سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۰ از نمایشگر AMOLED در گوشی سامسونگ گلکسی اس استفاده کرد این نوع نمایشگرها که با نام‌های تجاری Super AMOLED یا Super AMOLED Plus نیز مشهور هستند در تلفن‌های گران قیمت و رده بالای سامسونگ بکارگرفته می‌شوند. بسیاری از کاربران نیز طرفدار تلفن‌های هوشمند مجهز به نمایشگر AMOELD هستند. نمایشگرهای AMOLED کنتراست شگرفی داشته و رنگ‌ها را بصورت اشباع شده، جذاب، درخشان و معمولا غیرطبیعی نمایش می‌دهند. زاویه دید نمایشگرهای AMOLED نیز معمولا بسیار وسیع است.

هرچند که نمایشگرهای AMOLED رنگ‌ها را با دقت پایین و بصورت اشباع شده نمایش می‌دهند اما زمانی که برای اولین بار به تصویر آنها نگاه می‌کنید شگفت زده می‌شوید. سامسونگ نیز اعلام کرده که نمایشگر AMOLED بهترین گزینه برای ابزارهای موبایل است و استفاده از آنها را در تلفن‌های آینده خود نیز ادامه خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد AMOLED و ماتریس Pentile و همچنین مقایسه آن با نمایشگرهای LCD به این مقاله مراجعه کنید.

اما AMOLEDها بدون ایراد نیز نیستند! نمایشگرهای AMOLED به مرور زمان با افت کیفیت مواجه می‌شوند. موردی که سامسونگ آن را قبول ندارد! به عنوان مثال بسیاری از کاربران Nexus One که مجهز به نمایشگر AMOLED است از افت کیفیت نمایشگر تلفن‌شان تنها پس از چندماه استفاده، شکایت داشتند. HTC که تولید کننده Nexus One بود پس از آن از نمایشگر Super LCD در محصولات خود استفاده کرد و حتی بهترین تلفن حال حاضر خود یعنی HTC One X را نیز با نمایشگر Super IPS LCD وارد بازار کرد.

شما چطور فکر می‌کنید? آیا باور دارید که سامسونگ به دلیل دوام بالای نمایشگرهای AMOLED با ماتریس Pentile از آن در Galaxy S III استفاده نموده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات