قیمت آیفون 8 فروکش کرد

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از دیروز آیفون به شکل رسمی در بازار جهانی عرضه شده، اما با استقبال زیادی روبه‌رو نشده است.
تبلیغات

در حالی که از چند روز پیش جنگ قیمتی بر سر آیفونی راه افتاده بود که هنوز وارد بازار نشده است و قیمت‌های نجومی برای آن تعیین شد، حالا گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به دلیل استقبال نشدن از این گوشی، قیمت آن در بازار ایران به شدت در حال کاهش است.

بر اساس گزارش فعالان بازار، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که دیروز با قیمت بسیار بالایی وارد بازار شدند، به دلیل عدم استقبال کاربران، مدام در حال کاهش قیمت هستند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت‌های تعیین‌شده در بازار تهران تقریبا دو برابر قیمت‌ جهانی این گوشی‌ها هستند.

موضوع استقبال نشدن از آیفون‌های جدید اپل مختص بازار ایران نیست، بلکه در بازارهای دیگر همچون استرالیا که هر سال تعداد زیادی از طرفداران از چند روز قبل جلوی فروشگاه‌های اپل برای خرید آیفون صف می‌کشیدند، امسال خبری از صف‌های طولانی و انتظار برای آیفون نبود و تعداد کمی داخل فروشگاه‌ها برای خرید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس حاضر شدند. این موضوح حتی باعث کاهش سهام اپل شد.

باید خاطرنشان کنیم که استقبال‌ نشدن از آیفون ۸ ناشی از عرضه‌ی آیفون ۱۰ (iPhone X) است؛ این گوشی چند هفته‌ی دیگر وارد بازار‌های جهانی خواهد شد. بر این اساس بسیاری از کاربران در انتظار عرضه‌ی آیفون ۱۰ هستند و ترجیح می‌دهند با صرف هزینه‌ی بیشتر منتظر گوشی هوشمندی باشند که نسبت به سال قبل با تغییرات بیشتری همراه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات