ماژول‌های سخت‌افزاری گلکسی اس 6 و اس 6 اج توسط خود سامسونگ تولید شده‌اند

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
گلکسی S6 و S6 اج سامسونگ را باید بومی‌ترین گوشی‌هوشمندی خواند که توسط این کمپانی کره‌ای روانه‌ی بازار شده‌ است، چراکه انتشار گزارشی که به بررسی ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند پرداخته، نشان از این دارد که بسیاری از قطعات مورد استفاده، توسط خود سامسونگ توسعه یافته‌اند.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط Chipworks‌ منتشر شده، نام اغلب ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند در قالب یک لیست ارائه شده است. سامسونگ با معرفی گلکسی اس 6 و اس 6 اج تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخت، چراکه فارغ از بحث طراحی، این محصول یکی از قدرتمندترین تلفن‌های موجود در بازار است.

سامسونگ در دو نسخه‌ی پرچمدار خود اغلب از ماژول‌های سخت‌افزاری خود استفاده کرده است. از جمله‌ی این ماژول‌های سخت‌افزاری می‌توان به ماژول LTE، NFC، پردازنده، حافظه و حتی پردازنده‌ی تصویر اشاره کرد که همگی توسط خود سامسونگ توسعه یافته‌اند. سامسونگ در دو گوشی‌هوشمند خود از وجود کنترلر صفحه‌ی نمایش لمسی STMicroelectronics بهره برده است. پیش از این کره‌ای‌ها از محصولات کمپانی‌های نظیر Synaptics یا سایر تولیدکنندگان چینی برای کنترلر صفحه‌ی نمایش لمسی استفاده می‌کردند.

از جمله‌ی تراشه‌ها و ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در گلکسی S6 می‌توان به محصولاتی از Broadcom، Wolfson و Skyworks اشاره کرد. سامسونگ کدک‌های صوتی WM1840 را از Wolfson گرفته است. تراشه‌ی مورد استفاده‌ی ساخت Broadcom‌ در واقع مجموعه‌ای از سنسور‌ها است که قرارگرفتن آن‌ها روی یک تراشه باعث کاهش میزان مصرف باتری در این گوشی هوشمند می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات