ZTE امسال سه گوشی هوشمند جدید با برند Nubia معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی چینی ZTE تصمیم دارد در سال جدید میلادی از ۳ گوشی‌هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید با برند Nubia رونمایی کند. یکی از این دستگاه‌ها تا پیش از پایان ماه مارس رونمایی خواهد شد بنابراین ممکن است در کنگره جهانی موبایل شاهد آن باشیم.
تبلیغات

ZTE امروزه به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چین بدل شده است. اکنون مدت قابل توجهی از فعالیت این کمپانی در بازار دستگاه‌های هوشمند می‌گذرد و تجارت خود را به تمام نقاط دنیا گسترش داده است. ZTE هم‌اکنون گوشی‌های هوشمند خود را در اغلب بازارهای دنیا به فروش می‌رساند و پتنت‌های بسیاری را نیز در اختیار خود گرفته است. بنابراین می‌توان این شرکت را مستقیما با هواوی مورد قیاس قرار داد. بسیاری افراد معتقد هستند که ZTE همچنان جا برای بهبود و پیشرفت داشته و انتظار دارند این شرکت در سال جاری میلادی دستگاهی متفاوت از گذشته را در سطحی بالاتر رونمایی کند.

یکی از مقام‌های اجرایی ZTE طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که این شرکت در سال 2015، تصمیم دارد ۳ گوشی‌هوشمند مبتنی بر اندروید جدید را با برند Nubia روانه‌ی بازار کند. وی همچنین مشخص کرد که ZTE تا پیش از پایان ماه مارس یکی از این سه دستگاه را معرفی خواهد کرد. بنابراین حدس می‌زنیم این سازنده‌ی چینی تصمیم دارد یکی از این دستگاه‌ها را با خود به کنگره جهانی موبایل (MWC) که بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد بیاورد. البته این احتمال نیز وجود دارد که اندکی پس از نمایشگاه و در مراسمی اختصاصی شاهد رونمایی از این دستگاه باشیم.

برای یادآوری باید گفت که ZTE مدتی پیش از یک میان‌رده‌ی بسیار خوب با نام Blade S6 پرده برداشت که بسیار مقرون به‌صرفه بوده و بصورت جهانی عرضه شده است. به نظر می‌رسد حداقل بر اساس واکنش اولیه‌ی جامعه مصرف‌کنندگان، این دستگاه پذیرش و فروش بسیار خوبی برای این کمپانی رقم زده است. این دستگاه از یک نمایشگر 5 اینچی 720p IPS بهره می‌برد و قادر است از شبکه‌ی مخابراتی 4G LTE پشتیبانی کند. سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 615 کوالکام که یک چیپ 64 بیتی 8 هسته‌ای است در کنار 2 گیگابایت حافظه‌ی رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی از دیگر مشخصات اصلی Blade S6 به شمار می‌روند. این دستگاه تنها 250 دلار قیمت دارد.

ZTE-Blade-S6-4G-LTE

یکی از مقام‌های اجرایی ZTE مدتی پیش مورد مصاحبه قرار گرفته و از این مساله پرده برداشته است که در آینده‌ی نزدیک انتظار چه چیزی را از این کمپانی می‌توان داشت. ZTE در سراسر دنیا مشغول فعالیت است و دستگاه‌های خود را در آسیا و اروپا عرضه می‌کند. اکنون زدتی‌ای تصمیم گرفته در سال 2015 میلادی، تجارت خود را به آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و سایر بخش‌های باقی‌مانده‌ی آسیا گسترش دهد. ZTE در حال گسترش کسب و کار خود است اما سرعتی برابر با برخی شرکت‌های دیگر ندارد. این سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند، بصورت آهسته و پیوسته در حال حرکت به بخش‌های جدید بازار است تا به مرور سهم خود را با قیمت رقابتی ارائه شده افزایش دهد.

گسترش به کشورهای دیگر یکی از اولویت‌های ZTE به شمار می‌رود اما توسعه‌ی هرچه بیشتر در بازار خانگی چین نیز یکی از اهداف اساسی این شرکت است که موجب ثبات درآمدی و اطمینان خاطر آن‌ها برای اجرای حرکت‌های بعدی خواهد شد. همه‌ی ما در جریان شدت بی‌رحمانه‌ی رقابت در بازار چین هستیم؛ بنابراین بدست آوردن سهم بازار به معنای بیرون کشیدن سهم شرکت‌هایی همچون شیائومی، میزو و هواوی از چنگ آن‌ها خواهد بود. در هر حال ZTE در حرکت خود به سمت جلو بسیار خوشبین به نظر می‌رسد.

دستگاه Nubia Z9 این سازنده‌ی چینی را تا کنون چندین بار در تصاویر و اطلاعات فاش شده دیده‌ایم و اگر بتوان به این اطلاعات اطمینان کرد، این دستگاه در گوشه‌های کناری حاشیه‌ی چندانی نخواهد داشت. هنوز در خصوص صحت این موارد اطمینان نداریم اما این گوشی هوشمند یکی از مورد انتظارترین محصولات زدتی‌ای در سال 2015 خواهد بود. اگرچه بعید می‌دانیم دستگاه مورد اشاره برای رونمایی پیش از پایان مارس همان Nubia Z9 باشد اما در حال حاضر بهتر است هیچ یک از احتمالات را با قطعیت رد نکنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات