اپل رکورد فروش ۶۷ میلیون آیفون را در فصل آخر ۲۰۱۴ ثبت می‌کند

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که اپل بتواند قطعات مورد نیاز برای تغذیه‌ی نیاز بازار را تامین کند، به آمار فروش ۶۷ میلیون دستگاه آیفون در طول سه‌ ماهه جاری دست خواهد یافت. اگر این شرکت موفق به فروش تعداد آیفون پیش‌بینی شده شود، رکورد جدیدی در فروش گوشی آیفون به ثبت خواهد رسید.
تبلیغات

براساس تحقیق جدیدی که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی مورگان‌استنلی انجام شده، اپل می‌تواند رکورد فروش جدیدی را در واپسین فصل از سال جاری میلادی ثبت کند. موسسه‌ی سرمایه‌گذاری آلفاوایس با تحلیل داده‌های حاصل از جستجوهای اینترنتی، فروش بیش از ۶۷ میلیون دستگاه آیفون ۶ را در سه ماهه‌ی چهارمِ سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده است. پیش‌ از این نیز وال‌استریت‌ژورنال فروش ۶۳ میلیون دستگاه آیفون را توسط این شرکت پیش‌بینی کرده بود.

جاسمین لو، تحلیل‌گر فناوری مورگان‌استنلی در آسیا باور دارد که زنجیره‌ی تولید آیفون در این قاره قادر است تا پایان سال جاری میلادی ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه آیفون بسازد که فروش ۶۷ میلیون دستگاه آیفون را تضمین می‌کند.

کوپرتینویی‌ها در صورت دستیابی به این فروش، رکورد پیشین خود را که سال گذشته با فروش ۵۱ میلیون دستگاه آیفون به دست آوردند، پشت سر خواهند گذاشت. اپل با فروش این تعداد آیفون در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۳.۱ میلیارد دلار سود کسب کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مورگان استنلی، تقاضای آیفون در بازار آمریکا براساس الگوی تقاضای بازار جهانی است، اما در بازار چین، تقاضای بازار در مقایسه با آمار سال گذشته، به سه برابر تقاضای جهانی برای خرید نسل جدید آیفون‌های اپل می‌رسد. همچنین در کشورهایی چون برزیل، تقاضا برای آیفون بیشتر از متوسط جهانی است، اما در نقطه‌ی مقابل کشور‌هایی چون فرانسه و ژاپن برخلاف چین و برزیل شاهد کاهش تقاضا در مقایسه با بازار جهانی هستند که این موضوع می‌تواند به دلیل بالا رفتن مالیات در کشورهای مذکور باشد و این موضوع خارج از توانایی اپل برای بالا بردن فروش گوشی‌هوشمندش است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل قادر است به این میزان از فروش دست یابد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات