نسخه Exynos گلکسی نوت 4 مجهز به دوربین ISOCELL است

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تلفن گلکسی نوت 4 را در دو نسخه با دو پردازنده اسنپدراگون و اگزینوس روانه بازار کرده است. اما به نظر می‌رسد این تفاوت فقط به تراشه مورد استفاده در آن‌ها محدود نیست و سنسور دوربینشان نیز متفاوت است.
تبلیغات

سامسونگ هیچ‌گاه اعلام نکرد که سنسور دوربین استفاده شده در گلکسی نوت 4 چیست! در هنگام عرضه گلکسی اس 5، این کمپانی از سنسور آیسوسل که ساخته خودش بود رونمایی کرد و صراحتا اعلام کرد که در پرچم‌دار سری اس خود از این سنسور استفاده کرده است، اما در مورد جدیدترین پرچم‌دار سری نوت، کره‌ای‌ها کمی مرموز رفتار کردند. بنابراین کنجکاوی‌ها بیشتر شد و در نهایت کالبدشکافی این محصول نشان داد که سامسونگ در آن از یک سنسور دوربین ساخت سونی به نام IMX240 استفاده کرده است.

اما گویا این موضوع فقط مختص نسخه اسنپدراگون نوت 4 است! شواهد جدید نشان می‌دهد که تفاوت دو نسخه گلکسی نوت 4، که یکی به تراشه Snapdragon 805 کوالکام و دیگری به تراشه Exynos 5433 سامسونگ مجهز است، فقط به پردازنده‌های متفاوت خلاصه نمی‌شود. با استفاده از یک منوی مخفی مختص تلفن‌های سامسونگ، می‌توان نسخه فرم‌ور دوربین دستگاه را چک کرد که در هر کدام از نسخه‌های نوت 4 کُد مختلفی را نشان می‌دهد.

نسخه مبتنی بر تراشه اگزینوس نوت ۴، کدی بسیار شبیه به آنچه در گلکسی اس 5 مشاهده می‌کنیم را نمایش می‌دهد، درحالی‌که نسخه اسنپدراگون SONY_IMX240 را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید با شماره‌گیری کُد #34971539#* به این منوی مخفی وارد شده و با انتخاب دکمه ISP Ver Check در گلکسی نوت 4 خود متوجه شوید که سنسور آن از چه نوعی است.

note-4-isocell

با این اوصاف سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا دوربین گلکسی نوت 4 (اگزینوس) همچون گلکسی اس 5 از فوکوس تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ سامسونگ در تبلیغاتش سعی می‌کند، هر دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی نوت 4 را کاملا مشابه هم نشان دهد، اما به نظر می‌رسد به غیر از پردازنده، این دو نسخه در زمینه دوربین نیز با هم تفاوت‌هایی دارند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات