احتمال ممنوعیت فروش گلکسی نوت 4 در آمریکا وجود دارد

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد پس از مناقشات حقوقی مختلف اپل با سامسونگ حالا باید منتظر اختلافات حقوقی انویدیا با سامسونگ باشیم. به تازگی کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا پذیرفته است تا شکایت انویدیا از سامسونگ و کوالکام را مورد بررسی قرار دهد. شکایتی که جلوگیری از فروش جدیدترین محصولات سامسونگ یعنی گلکسی نوت 4 و گلکسی نوت اِج را در آمریکا  هدف گرفته است.
تبلیغات

شرکت انویدیا اعلام کرده است که کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا به تازگی موافقت خود را برای بررسی محصولاتی که در شکایت اخیر  این شرکت از سامسونگ و کوالکام نام آنها آمده ابراز داشته است. پس از این بررسی اعلام خواهد شد که آیا این محصولات اجازه به فروش رسیدن در آمریکا را خواهند داشت یا خیر.

طبق گفته‌ی شرکت انویدیا، پردازنده‌های اکسینوس ساخت سامسونگ همچنین برخی از پردازنده‌های شرکت کوالکام مانند اسنپ‌دراگون 400 ،600 ،800 ، 801، و 805 پتنت‌های این شرکت را نقض کرده‌اند.

از همین رو، شرکت انویدیا از کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا خواسته است تا از فروش محصولات شرکت سامسونگ از جمله محصولات جدید این شرکت یعنی گلکسی نوت 4 و گلکسی نوت اِج در خاک آمریکا جلوگیری کند. البته انویدیا خواستار جلوگیری از فروش گلکسی S5، گلکسی نوت 3، گلکسی S4، گلکسی تب S، گلکسی نوت پرو و گلکسی تب 2 نیز شده است.

دیوید شانون، معاون ارشد مدیرعامل و مدیر اداری شرکت انویدیا در این  رابطه می‌گوید:

ما از تصمیم ITC مبنی بر انجام تحقیقاتی در مورد پتنت‌های GPU انویدیا خرسندیم و در حال آماده‌سازی مدارک خود برای ارائه به این سازمان هستیم.

این اولین بار نیست که این کمیسیون ادعاهای مربوط به نقض پتنت توسط سامسونگ را بررسی می‌کند، پیش از این نیز شاهد رأی این کمیسیون به نفع اپل در مقابله با سامسونگ بودیم. البته اپل موفق به جلوگیری از فروش محصولات قدیمی سامسونگ شد در حالی که شکایت اخیر شرکت انویدیا جدیدترین محصولات سامسونگ را مورد هدف قرار داده است. در واقع هنوز سامسونگ فروش گلکسی نوت اِج و گلکسی نوت 4 را آغاز نکرده است و انتظار می‌رود گلکسی نوت 4 از 25 مهر در آمریکای شمالی به فروش برسد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا رأی به نفع کدام شرکت خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات