نگاه نزدیک به آیفون 6 پلاس اپل: آیا توان رقابت با گلکسی نوت ۴ را دارد؟

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
پس از آن‌همه شایعه و تصاویر فاش شده از آیفون‌های جدید، تقریبا همه چیز برایمان روشن بود. اپل ساعتی قبل از دو آیفون ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچ به همراه یک ساعت هوشمند به نام اپل‌واچ رونمایی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با فبلت جدید اپل بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

با وجود اینکه آیفون ۶ پلاس از صفحه نمایش ۵.۵ اینچ بهره می‌برد، اما سایز آن از گلکسی نوت ۴ سامسونگ کمی بزرگ‌تر است، مخصوصا ارتفاع آن. با این وجود اپل به شکل قابل ملاحظه‌ای توانسته است ضخامت دستگاه را کاهش دهد و به ۷.۱ میلی‌متر برساند.  گلکسی نوت ۴ ابعادی برابر ۱۵۳.۵ در ۷۶.۸ میلی‌متر و ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. این در حالی است که آیفون ۶ پلاس ابعاد ۱۵۸.۱ در ۷۷.۸ میلی‌متر و ضخامت ۷.۱ میلی‌متر دارد. آیفون با وزن ۱۷۲ گرم حدود ۴ گرم سبک‌تر از گلکسی نوت ۴ است.

بدنه‌ی باریک آیفون ۶ پلاس برای اپل بدون هزینه نبوده است. بخشی از لنز دوربین از بدنه‌ی دستگاه بیرون زده است که خود باعث عدم یکپارچگی پشت دستگاه می‌شود و از طرفی بدنه‌ی باریک‌تر باعث شده تا ظرفیت باتری این تلفن هوشمند در مقایسه با گلکسی نوت ۴ کمتر شود. با این حال باید منتظر بنچمارک و عملکرد پردازنده‌ی بسیار بهینه A8 بمانیم تا بتوانیم طول عمر باتری دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنیم.

آیفون ۶ پلاس

خبرنگارانی که شانس در دست گرفتن آیفون ۶ پلاس را داشته‌اند، ارگونومی آن را مناسب توصیف کرده‌اند و احتمالا دلیل این موضوع در باریکی و همچنین لبه‌های منحنی شکل آیفون ۶ پلاس است.

آیفون ۶ به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی جدید اپل با نام Apple A8 مجهز شده است که به گفته‌ی اپل بخش CPU آن ۲۵ درصد و بخش GPU‌ آن ۵۰ درصد در مقایسه با نسل قبل بهبود یافته است.

آیفون ۶ پلاس

همانطور که در ویدیوها مشاهده خواهید کرد، در آیفون های جدید اگر دکمه فیزیکی هوم را ۲ بار پشت سر هم لمس کنید شبیه به دکمه Back (بازگشت به عقب) در اندروید عمل می‌کند. ظاهرا هنوز نرم‌افزارهای کمی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند اما انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک همه اپلیکیشن‌ها از آن بهره ببرند. البته گزارش‌گر انگجت می‌گوید که دوبار لمس دکمه هوم، رابط کاربری تلفن را طوری تغییر می‌دهد که استفاده از دستگاه با یک دست میسر شود.

آیفون ۶ پلاس

در آیفون ۶ پلاس، رابط کاربری iOS 8 در حالت افقی نیز قابل استفاده خواهد بود.

نگاه نزدیک وب سایت ورج به آیفون‌های جدید اپل

نگاه جدید انگجت به آیفون‌های جدید اپل

مقایسه آیفون ۶ پلاس با گلکسی نوت ۴

آیفون ۶ پلاس
آیفون ۶ پلاس
آیفون ۶ پلاس

نظر شما در باره‌ی آیفون ۶ پلاس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات