لنوو با استفاده از برند Moto، تجارت موبایل خود را احیا می‌کند

جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت لنوو با خرید کمپانی موتورولا قصد داشت تا وارد رقابت مستقیم با بزرگان حوزه موبایل‌های هوشمند شود، اگرچه این هدف هنوز محقق نشده اما بر اساس گزارش‌های جدید، ظاهرا لنوو قصد دارد تا با استفاده از برند Moto، تجارت موبایلی خود را گسترش دهد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

در صنعت موبایل، در واقع فقط برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند سود می‌برند. از جمله شرکت‌هایی که در صنعت موبایل همچنان سوددهی دارند اپل و سامسونگ را می‌توان نام برد. دیگر تولیدکنندگان نظیر ال‌جی، سونی و لنوو چند وقتی است که حرکت رو به جلویی نداشته‌اند چراکه فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهند که نسبت به فعالیت آن‌ها در بخش موبایل به مراتب بیشتر است. در حال حاضر، ال‌جی در حال تولید لوازم خانگی مختلف بوده و کمپانی هواوی نیز یکی از بزرگان تجهیزات ارتباطی دنیا محسوب می‌شود. در هرحال، در مورد شرکت‌های دیگری چون لنوو این قضیه کمی تفاوت دارد چراکه تجارت پی‌سی این کمپانی هم چندان فعالیت خوبی ندارد و یکی از دلایل این امر وجود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است و کاربران بسیاری از کار‌های خود را به جای رایانه‌ها با استفاده از این دستگاه‌ها انجام می‌دهند. حال لنوو تصمیم گرفته تا با احیای تجارت موبایلی خود با استفاده از برند موتو (Moto)، هزینه‌های لازم برای حضور در صنعت پی‌سی را بدست آورد.

در سال جاری، کمپانی لنوو چند گوشی‌هوشمند جدید را به بازار معرفی کرده است. این محصولات معرفی شده، تحت برندهای ٰVibe و Moto تولید شده‌اند. اما ظاهرا لنوو برنامه‌ّای بزرگ‌تر و بهتری را برای سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است. بر اساس گزارش‌هایی که از جانب چین منتشر شده‌، شرکت مورد بحث قصد دارد تا بازار موبایل‌های سطح بالا را به طور جدی‌تری هدف قرار دهد. اینکه انجام این کار از طریق تولید گوشی‌های هوشمند سطح‌ بالای بیشتر باشد و یا تولید این نوع محصولات با قیمتی پایین‌تر از رقبا، هنوز دقیقا مشخص نیست. این شرکت همچنین برنامه دارد تا در سال ۲۰۱۷، تولید گوشی‌های هوشمند سازگار با واقعیت افزوده‌، همانند پروژه گوگل تانگو را افزایش دهد. لنوو در ماه ژوئن سال جاری و در طی رویداد Tech World خود، اولین گوشی‌هوشمند خود را که از پلتفرم تانگو بهره می‌برد، معرفی کرد، اگرچه هنوز این محصول به بازار عرضه نشده است.

لنوو در سال ۲۰۱۴، کمپانی موتورولا موبیلیتی را طی قراردادی به ارزش ۲.۹۱ میلیارد دلار از گوگل خریداری کرد. این قیمت بسیار پایین‌تر از قیمتی بود که گوگل چند سال قبل برای خرید موتورولا پرداخته بود. البته این کاهش قیمت به این دلیل بوده که گوگل شرکت موتورولا را به دو بخش مجزا به نام‌های Motorola Mobility و Motorola Solutions تقسیم کرد و غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی، تمامی پتنت‌های ثبت شده به نام موتورولا را همچنان در اختیار خود دارد و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی، می‌توانند از این پتنت‌ها استفاده کنند. لنوو کمپانی موتورولا را با این امید خریداری کرد که به رقیبی برای سامسونگ تبدیل شود. اگرچه این هدف هنوز رخ نداده اما ظاهرا زمان آن فرا رسیده تا موتورولا با این شرکت چینی یکپارچه شود و برند لنوو را از نو بسازد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا موتورولا موفق خواهد شد تا با استفاده از برند خوش‌نام تحت مالکیت خود، یعنی موتورولا، وضعیت بهتری را در بازار موبایل‌های هوشمند به دست آورد؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات