تلفن Aquas Crystal شارپ با باریک‌ترین حاشیه‌‌ی دور نمایشگر رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند در حال کاهش حاشیه‌ی دور نمایشگر محصولات خود هستند تا بتوانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را در تلفن‌های خود جای دهند. محصول جدید شارپ، Aquas Crystal نیز ماحصل چنین تفکری است.
تبلیغات

در نسل‌های اولیه از تلفن‌های همراه، سایز صفحه نمایش چندان اهمیتی نداشت. پس از تولید تلفن‌های‌هوشمند به معنای امروزی آن‌ها، رفته‌رفته سایز موبایل‌ها نیز به‌دلیل بالا رفتن ابعاد صفحه‌ی نمایش افزایش یافت. حال آنکه تولیدکنندگان به‌علت عدم امکان بالا بردن سایز گوشی، به‌جان حاشیه‌های تلفن‌هوشمند افتاده‌اند و در پی آنند تا با باریک‌تر کردن حاشیه‌‌ی صفحه نمایش و بالا بردن سایز صفحه‌ی نمایش، تجربه‌ی استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر را در کالبدی یکسان با گوشی‌های پیشین در اختیار کاربران قرار دهند.

گوشی‌های حاضر بخش بزرگی از قسمت جلوی صفحه نمایش توسط حاشیه دور آن اشغال می‌شود. شارپ با عرضه‌ی نسل جدید سری Aquos خود نشان داده که بار دیگر مرزهای کاهش سایز حاشیه‌ها را درنوردیده است.

کاهش حاشیه‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد. افرادی که مخالف کاهش سایز حاشیه‌های موجود در تلفن‌های‌هوشمند هستند، لمس‌های ناخواسته و همچنین امکان آسیب دیدن صفحه‌ی نمایش با وارد آمدن ضربه‌های کوچک را از جمله‌ی مواردی می‌دانند که به موجب آن‌ها نباید حاشیه‌ها بیش از اندازه کاهش یابد. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که وجود حاشیه‌های باریک در گوشی‌ها منجر به زیبایی بی حد و حصر آن‌ها می‌شود. چنانکه Aquos Crystal شارپ با بهره‌گیری از حاشیه‌های بسیار باریک گواهی بر این مدعی است. شارپ این محصول را با بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزار موجود در بازار به‌همراه زیبایی زائدالوصفی روانه ی بازار کرده است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

Aquos Crystal در دو نسخه روانه‌ی بازار خواهد شد که یک نسخه از صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی و نسخه ی دوم از صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی بهره می‌برد. نسخه‌ی ۵ اینچی دارای رزولوشنی 1,280 در 720 پیکسلی، حافظه‌ی رم ۱.۵ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت با امکان افزایش حافظه‌ی داخلی از طریق اسلات میکرو SD است. پردازنده‌ی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند چهارهسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتزی است.

لینک دانلود

نمونه‌ی 5.5 اینچی دارای رزولوشن 1,920 در 1,080، حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، تراشه‌ی Snpdragon 801 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی است. هر دو نسخه‌ با بهره‌گیری از اندروید ۴.۴.۴ روانه‌ی بازار خواهد شد. این تلفن‌ هوشمند از نظر ظاهری بسیار جذاب است و برای بالا بردن قابلیت‌های آن‌، شارپ با همکاری هارمن‌کاردن، بلندگوهایی را با قدرت و سایز بهینه‌تر در این تلفن‌هوشمند قرار داده است.

تلفن‌هوشمند جدید شارپ در ۲۹ آگوست با همکاری اپراتور Softbank ژاپن در این کشور روانه‌ی بازار خواهد شد. هنوز سخنی از عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند در بازارهای جهانی به میان نیامده، اما احتمال دارد این تلفن‌هوشمند با همکاری اسپرینت در آمریکا عرضه شود. نظر شما در مورد این تلفن‌هوشمند زیبا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات